woensdag 6 februari 2013

mijn boodschappenlijstje.

Lijstjes maken, het gebeurt hier vaak, heel vaak.  Meeneemlijstjes voor op vakantie, maaklijstjes voor onder de naaimachine, te-doen lijstjes voor nog te geven feestjes, kooplijstjes voor de winkels in 't stad en het vervelendste lijstje van allemaal: het boodschappenlijstje.  Boodschappen doen, in de zin van colruyt of delhaize, ik heb er een hekel aan.  Dus als ik dat boodschappenlijstje, dat een vaste plaats heeft in onze keuken, zie aangroeien, begin ik al weer op te zien tegen het te plannen winkelbezoek.

lijstje4

lijstje5

Om het boodschappenlijstje opstellen iets aangenamer te maken, maakte ik er een hoesje voor.  Daarvoor baseerde ik me op deze handleiding, waar ik voornamelijk de maten aanpaste.  Een hoesje met plaats voor de notablok, een balpen, en extra vakjes voor recepten, maaltijdcheques, ...

lijstje1

lijstje3

lijstje2

Het stofje gebruikte ik eerder al voor kussens voor onze zetels.  Ze liggen er nog steeds, en ik blijf er nog steeds vrolijk van worden.  Misschien word ik nu ook een beetje blijer van het hele boodschappengedoe?

48 opmerkingen:

  1. jij hebt toch ook voor alles ene hoesje eh :) vrolijk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou met zo'n schoon 'fleurig' hoesje wel steeds ' bloemen' op mijn boodschappenlijstjes schrijven...:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is weeral een schoontje! Ik heb ook een bloedhekel aan boodschappen ... Maar met zo'n mapje in mijn tas, wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalig stofje hé... ik heb dat hier ook liggen, voor een kleedje voor mezelf. Iets lekker vrolijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoon! zeker in vergelijking met de achterkant van een gebruikte enveloppe , dat doet hier vaak dienst als boodschappenlijstje...
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons zou dat ook wel eens nuttig kunnen zijn, vooral om het boodschappenlijstje dan terug te vinden in mijn handtas of het niet ergens weer onderweg te verliezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sinds ik weer werk doe ik de boodschappen online...ik kan het je alleen maar aanraden, sofie..het is ZALIG.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn moeder stuurde mij vroeger naar de winkel met een boodschappenlijstje op de achterkant van een envelop. Zo slonzig, vond ik toen. Dat zou ik later anders doen, meer conform jouw mapje. Helaas, mijn kinderen worden ook met een envelopje naar de winkel gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vrolijk stofje! Krijg ineens zin om de eettafelstoelen er compleet mee te gaan bekleden (ach, t kan maar ergens inspirerend voor werken he ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar word je hoe dan ook vrolijk van. Maar het doet mij ook een beetje denken aan het programma `American Couponner´, waar huisvrouwen in de VS een sport maken om met zo veel mogelijk voordeelcouponnen zo veel mogelijk boodschappen te doen zonder te betalen.
    Die dames dragen ook altijd een map bij zich´... haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, dat ken ik niet! Daar houd ik me gelukkig niet mee bezig :-)

      Verwijderen
  11. Ik zou alleszinds blij worden bij het boodschappen doen met zo'n mooi notaboekje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier nog zo'n planner met briefjes.
    Er liggen bij ons ook altijd briefjes op de aanrecht of in de kubus van de memoblaadjes...
    Een superleuk idee van je!
    Groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een super idee! :-)
    Echt mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoesje! Al zou ik voor een mannelijkere versie moeten gaan, aangezien hij de inkopen doet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuk mapje is het geworden! Ik zeg...dat wordt een rage straks in de supermarkten.
    Groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie regelmatig een georganiseerde shopper passeren aan de kassa van de Carrefour, maar georganiseerd en schoon dat zie ik hier pas voor de eerste keer. Kom je eens shoppen in het verre WestVlaanderen? Daar worden de kassierster vast ook heel blij van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi gemaakt. Ik hou ook niet zo van boodschappen doen, vandaar de collect&go. Heel makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken dat, dat boodschappen doen verschrikkelijk vinden! Ik ben er allesbehalve fan van! Bij ons is het probleem dat wij verschillende briefjes maken en ze dan geen van allemaal nog terugvinden, of het schrijfblokje zelfs niet meer terugvinden! Misschien is dit dan wel een oplossing... :)

    http://kellyjadestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. vrolijk idee om wat minder aangenaam is op slag aangenamer te maken ;-). Mooi geschrift heb jij trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat geschrift is van het fotoprogramma Hilde :-)

      Verwijderen
  20. Mooi, dat is inderdaad zo hatelijk, die lijstjes die steeds langer worden... Ik maak beslist ook zo eentje...om het een beetje aangenamer te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Owwww wauw!!!! Dat stofje vin ik echt TE GEK!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig, zo wil ik er ook eentje! Voor naar den Aldi op donderdag. En een mannelijke versie voor mijn man, die de Colruyt regelmatig voor zijn rekening neemt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi! Als ik het boodschappendoen niet zie zitten, dan doe ik gewoon een 'collect & go'. En zo'n boodschappenlijstje blijft dan nuttig. Bij ons slingert er altijd wel ergens een boodschappenlijstje rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw! Zo zou ik met iets meer plezier gaan winkelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind boodschappen-doen meestal wel gezellig. Allez, plezanter dan kleding-shoppen bijvoorbeeld, want ik vind toch nooit mijn goesting ;-) Voor de boodschappenlijstjes (en andere lijstjes) gebruik ik wel sinds kort een app (Wunderlist). Als ik dan plots denk aan iets dat ik nog moet meebrengen, zet ik het direct in mijn telefoon. Geen rondslingerende papiertjes en minder kans om dus dingen niet mee te hebben omdat ik mijn lijstje kwijt was geraakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. stijlvol, bij mij zitten de lijstjes meestal verfrommeld in mijn broekzak. Misschien moet ik me ook ns zo'n boekske stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lijkt mij heel handig... want het is inderdaad soms een heel gesukkel met het lijstje, bons, parkingticketje, maaltijdchecques. Zal ik mijn to-do-lijstje zetten :-). En zoals altijd een héél mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik wil ook wel zo'n hoesje! Lijkt me echt superhandig! Kan ik er geen bestellen? Ik heb zelf 1) geen tijd, 2) geen naaimachine, 3) geen vrolijke stoffen, 4) niet de handigheid die vereist is... (en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, hoor.)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel leuk idee! Ik maak (bijna) nooit boodschaplijstjes en als ik er maak vergeet ik die mee te nemen. Het zou handiger zijn om ze te gebruiken. En met dit ontwerp zal het wel een plezier zijn om lijstjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn!!
    Mag ik vragen wat je gebruikte als versteveging??
    xx
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dikke vlieseline H640. Maar de volgende keer zou ik het nog extra verstevigen met een wat stijvere vlieseline.

      Verwijderen
  31. Heel leuk bedacht! En die stofjes zijn ook super mooi! xxx Adinda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ohhh, wat kan jij mooi schrijven zeg! super goed idee trouwens, nog iets voor op mijn (inmiddels al zéér lange) to-do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is echt een goed idee! Ook om kado te geven aan mensen die alleen/samen gaan wonen.
    Als je ooit nog een idee nodig hebt voor een give-away... Ik zou zeker meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen