maandag 4 februari 2013

josy voor anna.

De josy clutch van ithinksew.  Het is er één van de ellenlange dit-wil-ik-ooit-nog-eens-maken lijst.  Het patroon ligt hier al lang, klaar om overgetekend te worden op een lap stof.  Dit weekend kwam het er eindelijk eens van.  Het werd een gebloemde met roze tas, voor onze jongste dochter Anna.  Zij is van onze twee meisjes dan ook het echte meisje-meisje, dat houdt van frullen en prullen.  Zo'n klein tasje had ze nog niet, want toegegeven, op haar slaapkamer ligt al een ruim assortiment zelfgemaakte tassen.  Maar dus nog niet zo'n schoudertasje, om wat kleine schatten in op te bergen.

josy4'

josy5'

Het is een heerlijk model, en makkelijk om te maken.  Alleen die magnetische sluiting (gekocht bij veritas), daar ben ik niet zo blij mee.  Ik heb nochtans beide kanten goed verstevigd daar waar de sluiting staat, maar toch voelt het nog steeds heel hard om het tasje open te doen (tips hiervoor zijn steeds welkom!).

josy1'

josy3'

josy2'

34 opmerkingen:

  1. heel mooi! die sluitingen, ja, daar heb ik ook al moeite mee gehad. ondanks alle verstevigingen trok ik mijn tas bijna kapot bij het opendoen. ik loste dit op door een klein rondje doorzichtige plakband over het slotje te kleven (het deeltje op de tas zelf, niet op de flap). De volgende keer naam ik sluitinkjes om zelf aan te naaien en zorgde ik ervoor dat ik het slotje van de flap omgekeerd aannaaide (dus met dat uitstulpinkje naar binnen ipv naar buiten). Dan is er geen enkel probleem meer...

    Maar dat gezegd zijnde ben ik ook wel gebaat bij een 'echte' oplossing ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een prachtig tasje. De ulieme tip voor die magneetsluitingen, daar ben ik nieuwsgierig voor! 'k ga die opmerkingen hier in het oog houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig tasje hoor, die dochter van jou mag blij zijn! Ik ben zelf nooit zo'n meisje-meisje geweest, maar voor zo'n tasje zou ik het graag worden :) Ik ben ook wel benieuwd naar de ultieme sluitingen-tip!

    http://kellyjadestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil ook zo'n tasje!!!!!! Ongelooflijk dat je dit zelf kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! Ik heb dat nog nooit geprobeerd, zo'n magnetische sluiting. Is dat ook met een 'nijptang'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, dat gaat zonder tang en is makkelijk aan de stof te bevestigen door twee gleufjes te snijden in je stof.

      Verwijderen
  6. Wat een supermooi meisjes-tasje!!!
    Tip: zorg dat je magneet minder magnetisch wordt door er een film over te leggen!
    .....heb ik eens toevallig ontdekt bij het schilderen van een kastje met magneetslotgevalletje.....maar door de verf was het gewoon NIET MEER magnetisch!
    Misschien eens met haarlak( of fixatief ) proberen?!

    Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Wat een mooie combinatie van stoffen ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Karolien gebruikt in Rok & Rol nagellak voor allerlei doeleinden. Misschien helpt het om het topje daarmee aan te stippen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip! Ga ik zeker ook eens proberen.

      Verwijderen
    2. Inderdaad, dat wou ik ook zeggen. Ik maakte eens een tas voor mijn oma maar het arme mens kreeg ze niet open :-( Een laagje nagellak hielp.

      Verwijderen
  9. supermooi! Hier ook nog nooit zo een sluiting geprobeerd, wegens schrik...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik probeerde ooit met zo'n magnetische sluiting die je zelf moest aannaaien, maar heb dat sindsdien niet meer gebruikt, wegens niet zo tevreden over het resultaat ... Maar we wijken af : prachtig tasje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb geen ervaring met magnetische sluitingen maar vind jouw tasje wel heel erg mooi!Knap hoe je de stofjes bij elkaar past.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou wel zelf willen rondhuppelen met dat tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt een leuk tasje! Ik heb geen ervaring met die magnetische sluitingen, maar ik lees hierboven allerlei mogelijke oplossingen dus dat komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk het item in jouw maaksels dat ik het meest wil. Scheun!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Meer moet daarover niet gezegd worden ; ) !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schoontje! Ik maakte het tasje ook al en had hetzelfde probleem met de magneetsluiting :-/Ik neem de tips dus ook mee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is een schoontje hoor! En niet alleen door het stofje en het model, maar zeker ook door de perfecte afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alweer geslaagd... en die mooie stofjes, waar blijf je ze halen?!
    Tja, die magneetsluiting: hetzelfde probleem hier, dus die tips hierboven... moet ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supermooi! Daar zou Lilith ook héél gelukkig mee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Marita Boutens05 februari, 2013

    Wat heb je weer een mooi tasje gemaakt. Als oplossing voor de magneetsluiting heb ik deze besteld via Etsy.






































    Verzendadres























    15 Hidden Sew In Magnetic Snaps (14 mm / 0.6 inch) with PVC

    Shop: tantalizingstitches

    Prijs: $14.80 USD

    Je naait ze "onzichtbaar" in de voering en zijn dan ook niet zo strak.

    Ik vind ze ideaal, wil die andere niet weer. Veel te strak en dik.

    succes en ga zo door
    Marita Boutens





    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel fris en mooie lente kleuren zo te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen