zaterdag 9 februari 2013

een olifant in een tas.

Met een metekindje op komst en nog wat geboortecadeautjes te maken/geven, zocht ik wat patroontjes voor babygerief.  Zoals de olifant van retromama, een grote knuffel voor in het park of op de speelmat.  Met een staart om aan te trekken en een slurf om het dier overal mee naartoe te sleuren.

olifant5Voor deze Michael Miller, die ik tegenkwam in de webwinkel Miejo & het land van klijntje, viel ik als een blok.  Schoon in zijn eenvoud en zachte kleuren.  Ideaal voor babygerief dus.  Toeval was dat een vriendin een kleine lap had liggen van de omgekeerde versie van dit schone stofje.  De perfecte combinatie dus voor de olifant in wording.

olifant3
En bij de olifant hoort een tas.  Om hem mooi in op te bergen en zo cadeau te geven.  Nu nog beslissen welke baby ik hier blij mee zal maken...

olifant4

olifant6

olifant1

65 opmerkingen:

  1. Weke baby het ook zal zijn....plezier dat die eraan gaat beleven!
    Zo mooi weeral en echt een heel fleurig stofke...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zucht... altijd die prachtige combinaties... Ik word instant happy van jouw berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie ... mijne mond valt er van open .. super super super mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoontje, die olifant! Ik maakte er vroeger (pre-blog-tijdperk) ook een aantal voor baby'tjes en die oogstten altijd megaveel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely! je zal dat babietje zijn zeg... <3
    groetjes, mio

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is een tweede neefje/nichtje op komst. En dankzij u heb ik weer meteen inspiratie.

    Zo schoon als een olifant moet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi, en zo leuk om te geven én te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie olifant, ik vind het heel leuk gedaan met de stofcombinatie, zo mekaars omgekeerde! Dat wordt een gelukkige baby zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi en helemaal af... tas is ook weer super... wat gebruik je als vulling?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de olifant is gevuld met Pandavulling.

      Verwijderen
    2. Ik heb die via iemand gekocht die er voordelig kon aangeraken. Maar bij Veritas verkopen ze ook zakjes pandavulling.

      Verwijderen
  10. ik voel het in mijn buik dat mijn baby daar ook heel blij mee zou zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die van mij ;) Eum neen serieus, heel schoon en die olifant is echt superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat is dit MOOI!! Groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MOOI met hoofdletters, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh wauw, ik heb nog wel een baby in mijn buik die dit mooi vindt hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaaa, leuk patroontje is die olifant inderdaad!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We, ik en mijn dochter, bedenken ons net dat je deze mooie tassen waarschijnlijk al met je ogen dicht kan maken :)
    Weeral een prachtig geschenk! Elke baby, of misschien beter de mama?, zal daar wel blij mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zeer mooi! Bij ons ook 4 babietjes in aantocht dus inspiratie welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super mooi! Die olifant is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In tijden niet zo iets moois voorbij zien komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooi! Misschien moet ik die gewoon ook eens maken voor mijn eigen spruit-op-komst...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel lief...nog liever als je dit voor je baby'tje zou krijgen...is gewoon super!!! mag ik vragen waar je dit patroontje kan vinden (voor de olifant en het tasje)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het olifantpatroon is te koop in de etsyshop van retromama: http://www.etsy.com/shop/retromama
      Voor het tasje kan je je baseren op deze uitleg, en zelf de afmetingen van de verschillende stoffen aanpassen: http://happyinred.blogspot.be/2012/02/reversible-2-coloured-tote-bag-tutorial.html

      Verwijderen
    2. Hoe krijg je dat patroontje via mail? is het goed te volgen voor iemand die net komt kijken:)
      Dat van u is nog veel mooier dan de voorbeelden op etsy!
      Alvast bedankt!

      Verwijderen
    3. Je krijgt een mail met een pdf bestand, dat kan je dan afprinten. En heel goed te doen hoor, helemaal niet moeilijk!

      Verwijderen
    4. Gewoon om een gedacht te hebben hoeveel gram gaat er in zo een olifantje?

      Verwijderen
    5. Ik heb de olifant eens gewogen, en dat is zo'n 175gr. Er ging echt wel veel vulling in, om hem mooi stevig te krijgen.

      Verwijderen
    6. Alweer iets op mijn lijstje bij... ik heb er al veel hoor!
      Bedankt hé:)

      Verwijderen
    7. Hallo,
      Ik kan het patroon niet vinden op haar site (wel van hondjes en uilen enzo)Kan je mij helpen?

      Verwijderen
    8. Via deze link moet je er normaal gezien op komen http://www.etsy.com/listing/60056001/stuffed-animal-pattern-pdf-sewing?ref=pr_shop

      Verwijderen
  22. Amaai ja, dat stofje ... schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een super leuke olifant!
    Groetjes Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weeral heel heel mooi gedaan ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor het idee : ik maakte om 13u de olifant en een kussen , stak er een fleece-dekentje bij en ik kreeg om 15u complimentjes op een babyborrel !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt leuk zeg, en die stofjes, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die kleurenpracht alweer!! Ik beland hier altijd in een sprookjeswereld vol mooie kleuren,knappe foto's, heerlijke stoffencombi's... hoe doe je't toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Eender voor welke baby, blij zullen ze zijn! ;-)
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige olifant en een super leuk stofje. Ik zet het op mijn lijstje van babycadeaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Toen ik jouw olifantje voor Ernest zag heb ik het patroontje direct gekocht. Ondertussen staat hier een olifantje te blinken. Dit nieuwe exemplaar vind ik opnieuw super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig! Ik werk ook graag met bij elkaar passende stofjes. Heeft de olifant eigenlijk 4 pootjes, of 2? Ik heb nog perfecte stofjes liggen, grijs met een fuchsia stipje en fuchsia met een grijs stipje. Voor n meiske natuurlijk! Groeten, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi, Ziet er super uit!! Heb je het patroon nog? Als ik op de link klik bestaat deze niet meer.
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen