dinsdag 5 februari 2013

chocoladetaart en wafels.

Een dagje vrij van school werd hier een bakdagje.  We maakten de-lekkerste-chocoladetaart-ooit (twee keer!) en een berg heerlijk ruikende wafels.

wafel3wafel4

We moesten ons echt bedwingen om niet alles in één keer op te eten.  Maar helaas, de taart in tweevoud is op, en echt eerlijk waar, bij elke hap smelt de chocolade weer overheerlijk in je mond.  We maken hem deze week zeker nog eens!

taart
wafels

Probeer het ook eens, en laat het u heerlijk smaken!

50 opmerkingen:

  1. Mmm... Lekker! Dit gaan we hier ook uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Ziet et allemaal heel lekker uit.....jammer dat ik een intolerantie heb voor chocolade, maar van die wafeltjes moogt ge mij gerust eens een dozeke opsturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afgelopen zondag heb ik ook een heerlijke chocoladetaart gebakken (met frosting), maar deze lijkt mij ook zalig. Dat wordt weer bakken zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooo help, die zou ik niet willen delen :-D en daar zou de weegschaal niet mee kunnen lachen. zou je ook je recept van de yoghurtcake eens willen delen dat je gemaakt hebt voor tijdens de workshop?
    groetjes, heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heidi, dat is een receptje van Jeroen Meus. Hier staat het http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/yoghurtcake-met-citroen-en-vanilleroom

      Verwijderen
    2. heb juist je blog gevonden wat een creatieveling ben jij heb zin om ook al die dingen te doen je bent een kei lut

      Verwijderen
  5. Oooh zalig ziet die chocoladetaart eruit! En die wafels ook. Jum wat zal dat lekker hebben geroken in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben zo geen taartenmens, maar die taart zou er wel in gaan! ;-)

    http://kellyjadestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm!
    Bedankt voor de receptjes, ga ze meteen pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank u wel voor recept... ga net als Katja ook pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmm... die wafeltjes wil ik wel eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gepind! Wat is de diameter van de bakvorm voor de taart?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love, love, love your blog! Prachtige kiekjes! ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  12. o ja!!! Die ga ik zeker pinnen.. dochter wordt bijna 5 en wil zelf een prinsessentaart maken... En deze taart lijkt mij heerlijk als basis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben nie eens zo zot van chocolade,maar als ik die taart ziet loopt het water uit mijn mond.Mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er inderdaad heel verleidelijk uit. Kzal hem toch ook maar pinnen, kan er moeilijk aan weerstaan om het niet te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vanavond maak ik die chocoladetaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zien terwijl ik aan't diëten ben... Mijn maagje gaat toch tekeer hoor. En denken er de taart er met zo'n gevoel nog meer fantastisch super lekker uitziet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  17. eens per maand mag zo'n taartje hier ook wel gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig! Die wafeltjes wil ik ook wel eens bakken. Mijn laatste waren helemaal mislukt! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het water loopt mij in de mond!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. joehoew, chocoladetaart ! (daar wordt ik altijd zo blij van...)
    En deze is dan ook nog eens zonder bloem, dan kan mijn mama mee-eten, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om eens wat nieuwe receptjes uit te proberen. Ze zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gisteren een gezellige naainamiddag gehouden met vriendinnen en moet zeggen dat de taart in de smaak viel :D. Het verlangen naar een 2de stukje taart was groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De chocoladetaart gaat gemaakt worden voor Valentijn. Een wafelijzer staat nog op mijn verlanglijstje voor moederdag. Ik heb 't Ventje nog maar eens gezegd dat ik nu echt 'moeder' ben en dat een cadeau dan niet mag ontbreken. ;-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De taart komt zo uit de oven en de kinderen roepen nu al "DAT RUIKT HIER SUPERLEKKER" en idd, het wordt moeilijk om niet met het dessert te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De chocoladetaart was ZALIG! Ik heb erover geblogd en een linkje naar jouw site geplaatst. Vind je dat goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zowel de wafels als de chocoladetaart gebakken gisteren, en het heeft gesmaakt! Bedankt om de recepten te delen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De chocoladetaart was overheerlijk!!! En zoooo gemakkelijk om te maken...
    Bij ons was hij bovenaan wel helemaal gebarsten, een idee hoe dat komt? Misschien net iets te lang in de oven, maar we hadden schrik dat het anders binnenin niet genoeg gebakken zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier ook chocoladetaart in tweevoud en we kunnen er niet van blijven!
    Nu nog testen of het ook zonder suiker kan, met agave siroop ofzo.
    Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ahh wat klinkt dat lekker! Ik heb hier een soort gelijk recept alleen 300gr chocola en boter. dat leek mij altijd al te veel, dus volgende keer (nadat de karnevalssnoep eeen beetje is verteerd) zal ik jouw manier eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De taart staat in de oven, mmmmm hopelijk lukt hij

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier is ze enorm gerezen en niet gaar na 18 min. Waarschijnlijk mijn eidooiers te lang geklopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn wekker liep juist af en ik heb hetzelfde voor ... Is dat de bedoeling?

      Verwijderen
  32. Dat gaan we hier eens uitproberen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. De wekker van mijn oven loopt net af om te zeggen dat de taart klaar is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey! Ik heb je taart gemaakt, maar heb één klein vraagje. Kan het dat 18 minuten niet lang genoeg is? Ik heb de taart een half uur laten afkoelen, en toen ik ze er dan wou uitnemen, liep ze nog volledig uit... Ze zit nu in opnieuw in de oven, hopelijk komt het nog goed! :D

    BeantwoordenVerwijderen