dinsdag 26 februari 2013

bloemen en vlinders.

Twee eenvoudige tasjes.  Afgerond onderaan, paspel ertussenin.  Twee keer hetzelfde, enkel het ene iets kleiner dan het andere.
Het eerste met bloemen. Het stofje werd hier eerder al gebruikt.  Gevoerd met rode stipjesstof.

Collage bloemen 1

Collage bloemen 2

Het tweede met vlinders.  Een stofje dat al lang in de stoffenkast ligt, en eerder al gebruikt werd als boekenhoesje.  Een echt lentestofje, gevoerd met felroze stipjesstof.

Collage vlinders 1

Collage vlinders 2

En zegt u eens, zet ik het patroon op de blog?  Met een kleine uitleg?  Als er interesse voor is, maak ik er werk van!

90 opmerkingen:

  1. Ja graag het patroon ik wil al zo lang een tas maken en deze is super leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tas. Dat patroontje mag je uiteraard op je blog zetten. Hoe groot is deze tas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bovenaan is de tas 32 cm breed, onderaan 35 cm. Ze is 38 cm hoog.

      Verwijderen
    2. Zeer praktisch dus.

      Verwijderen
  3. Ik zeg: patroonje!!! Erg leuke tasjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaja patroontje zeer welkom leuk lente tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Is het moeilijk om te maken? Veel ervaring nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen hoor, ideaal voor beginnende naaisters.

      Verwijderen
    2. Joepie! Ideaal voor mij dus.. Patroon zou super zijn. Tutorials ook natuurlijk :)

      Verwijderen
  6. Heel mooi! Ik ben wel geïnteresseerd in jouw uitleg! Heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk tasje! Patroontjes zijn altijd welkom, en dit tasje ga ik zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een heel schoon modelleke... en schoon stofkes gebruikt dus helemaal top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Ik zou graag zo'n tasje maken voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, heeeeeel graag! Ik kom zo graag op je blog. Ben beginnend naaister en vind jou werk zo mooi. Als ik later 'groot' ben wil ik net goed worden als jij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk tasje! Mijn zusje verjaart bijna, dus heel graag patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook zeker interesse voor een patroontje!
    Weer heel knap gemaakt, mooie stoffencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ideaal! Laat maar komen die uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. JAAAAA! Maak er werk van, graag, alstublieft!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk!! Patroontjes altijd welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. GRAAG!!
    Wat een leuke combinaties van stof heb je weer gemaakt!
    Heb nog niet eerder met paspel band gewerkt, ben benieuwd naar de uitleg. Ga het zeker proberen.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi weer! Jouw stofkeuze kunnen we er niet vanaf leren, he, van zo'n patroontje ;) En ik denk zelf dat ik ook zonder zoiets zou kunnen proberen na te maken als ik dat zou willen :) Voor mij is dit genoeg als inspiratie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Graag een patroontje!! :) Hele leuke tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh dit is zo een prachtig model en die stoffen zijn ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jah, doen!! Heb ik ook weer iets om te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zit te smachten om een patroon hiervan , dat lijkt me iets om gelijk mee aan de slag te gaan. Ik zeg doen. En ik zou u dankbaar zijn.
    groetjes Renee

    www.vanrenee.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi .... dat patroon zou ik dolgraag eens willen uitproberen ... prachtig zijn de dingen die je maakt.
    Groetjes biefrul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ook op blogspot.
      bieke29.blogspot.be

      Verwijderen
  23. schoontje ! (maar we zijn eigenlijk niet anders gewoon van jou ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zeg geen neen voor een Elisanna patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. jaaj, een patroon zou welkom zijn! onze poes heeft net vannacht de muziektas van dochterlief onder handen gehad waardoor ze onbruikbaar werd (de tas, niet de dochter of de poes natuurlijk)... een nieuwe tas is dus dringend nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Moooooi, een schitterend idee om je patroon/tutorial op internet te zetten! Velen zullen met mij content zijn,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jaaaa! Ik denk dat eigenlijk wel altijd als jij iets gemaakt hebt... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! Laat maar komen dat patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie tas en heel praktisch. Zou blij zijn met het patroon. Bedankt Gratienne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Weer zo een leuk tasje! Patroon is erg welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh ja graag!! En als het kan ook met een beetje uitleg erbij, met die paspel enzo. Heel erg bedankt! Je maakt prachtige dingen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Natùùrlijk is daar interesse voor, gij Queen Of Tasjes ! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja!!! Handig ! en misschien ook die van XXL tas !?
    Gr. Kasia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja leuk! Ik ben voor net als vele anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige tassen, dus ja, een patroontje zou fantastisch zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zeker doen! Mooie stofkeuze en heel leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat ben je toch een lieve Sofie...
    Alvast bedankt,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Van mij mag je hem op je blog zetten, dat patroon. Want ik vind hem mooi en wil het ook gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mocht je nog niet overtuigd zijn...........graag een patroon en als ik een verzoek mag indienen. Ik zou het ook wel met een binnenzak willen zien. Weet niet of dat in je patroon zit maar dat zou ik graag eens in een tutorial zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. zo te zien aan de reacties ben ik niet de enige die graag het patroon ziet! Maar toch nog even mijn reactie er ook bij; ja graag, dan ga ik me na een half jaar naailoos te zijn geweest binnenkort hiermee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. AAaargggggggggggggggggg jaààààààààààààààààààààààààààààààà!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Daar zeg ik zeker geen nee tegen, wat een toffe tasjes zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtige tassen. Tuurlijk is daar interesse voor. Als je ziet hoeveel succes de Elisanna Clutch heeft.
    Bij voorbaat al een dikke dankuwel !

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mij zou je ook een plezier doen met een patroontje en uitleg!alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. ALS er interesse is ???? Die interesse is er voor elk schitterend handgemaakt juweeltje dat hier verschijnt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh, dat vlinderstofje is zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heel knap! Altijd leuke stofjes en combinaties. Zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik zou het ten zeerste apprecieren dat je de patronen van de tasjes erop plaatst. Deze zijn gewoon schitterend. Proficiat met je mooie ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Alweer super-mooi! Ik moet dringend tassen beginnen maken! Stikjaloers als ik die van jou zie! Maar als jij zegt dat het ideaal is voor een beginnend naaister... en als je dan ook nog eens voorstelt om het patroon met tutorial te posten! Heel graag! Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

  51. Ik wil het ook heel erg graag maken. Dus laat het patroon maar komen. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  52. doe maar, je zal er veel mensen blij mee maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Graag! Heel leuke tas, ik ben fan van het bloemenexemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik zou het heel leuk vinden, mocht ik het kunnen maken. Je uitleg is steeds heel duidelijk. Ook voor minder handige handjes...hmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Een handleiding, heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel mooi! Patroon zou erg leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. We roepen allemaal in koor pa-troon! pa-troon! pa-troon! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. ik roep mee!!! Zou super zijn! hele mooie tassen en stoffen trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Super mooie tas! Laat maar komen dat patroont! x

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik heb ze vandaag gemaakt en het is echt een superhandleiding, en toch een supermooie tas, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen