maandag 28 januari 2013

XXL.

In mijn hoofd zat een tas.  Een grote tas.  Om veel in mee te sleuren als we binnenkort het vliegtuig op stappen.  Een tas die dus makkelijk mee kan op dat vliegtuig en waar het hoogstnoodzakelijke entertaingerief in kwijt kan om mezelf en de rest van het gezin mee bezig te houden.  Maar ook mijn handtas moet erbij, zodat ik niet met twee tassen hoef te sleuren, dat lange eind naar de gate.  En in het vliegtuig moet de tas makkelijk weg te stoppen zijn, zich van vorm aanpassend aan de schaarse plek die er voor voorzien zal zijn.
In mijn hoofd had de tas ook een rits, zodat niet opeens, op datzelfde vliegtuig, mijn hele hebben en houden wordt omgekieperd over het gangpad.  Het wordt sowieso al een hele onderneming, dus dat kan ik dan echt wel missen.

Omdat wij met zes zijn, moest de tas groot zijn.  En stevig genoeg om een reis heen en terug te doorstaan met getrek van hier en ginder.  Een tas die ik in mijn hand kan houden zonder dat die over de grond sleurt, maar die ik ook met gemak over mijn schouder kan dragen, en mijn twee handen vrij heb om tenminste twee van de vier kinderen bij de hand te kunnen nemen.

XXL 1

XXL 4

Dit werd het dus.  Hij voldoet aan al mijn vereisten: heel groot, soepel en stevig, makkelijk draagbaar en een rits.  En hoewel ik tijdens het maken meermaals heb gevloekt (mijn machientje kon niet altijd de dikte van de stof aan), en ik nadat hij was gemaakt de tas even weg had gezet omdat ik er voorlopig genoeg van had, ben ik nu klaar om hem graag te zien.  Hij is gewoon geworden zoals hij in mijn hoofd zat, de tas.  En ja hoor, hij mag mee, op ons eerste gezinsvliegavontuur!

XXL 2'

XXL 3

XXL 7

51 opmerkingen:

  1. Wauw! Prachtig! Die stof ligt ook in mijn kast,... maar nog geen idee wat het gaat worden, ze was te mooi om niet te willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie stoffencombinatie...echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tas! Die wil ik ook! Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh sofie, geweldig! en die stof, die stof, waarvandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de stof op facebook over van iemand. Maar ik zag dat ze ze bij bambiblauw ook hebben http://www.bambiblauw.be/Webwinkel-Product-18381626/spots-gold.html

      Verwijderen
  5. Mooi!! dat hele verzonken rits gedoe... dat moet ik toch nog eens leren. Lijkt me zo moeilijk!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Esther, op internet vond ik deze uitleg om een rits in een tas te zetten http://emmalinebags.blogspot.co.uk/2012/04/how-to-sew-zipper-opening-in-your-purse.html?showComment=1335803058373
      Echt een hele goede uitleg, waar je het makkelijk zelf mee kan!

      Verwijderen
    2. Ik krijg deze niet open... hoop dat jij ons ooit eens verder kan helpen:)

      Verwijderen
  6. Amaai dat wordt een eerstegezinsvliegtuigreis in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ruim, soepel, sluitbaar en stijlvol : een winnaar wat mij betreft, heel knap!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veerle (Ename)28 januari, 2013

    Super gewoon! Wat zijn de afmetingen? Kan zoiets ook wel gebruiken want zeul nu altijd meerdere tassen mee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de tas zelf (dus zonder hengsels) is ongeveer 46cm hoog, 41cm breed en 10cm diep.

      Verwijderen
    2. Veerle (Ename)28 januari, 2013

      Mercikes!!!

      Verwijderen
  9. geniet van je eerste gezinsvliegvakantie!!! Met deze tas zal het vliegtuigavontuur wel een succes worden, want jou kennende zal die tas zeker en vast gevuld worden met allerlei leuks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk toch om zo'n tas volledig op maat te kunnen maken he ! Veel plezier strakjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vinktas-afmetingen ongeveer? Die maat vind ik ook heerlijk voor zulke 'expedities'. Mooi exemplaar dit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een kleine slag groter dan de vink-tas. Die staat trouwens ook nog op de maakplanning :-)

      Verwijderen
    2. Staat hier ook genoteerd...inderdaad om ALLES van IEDEREEN mee te nemen ;-)

      Verwijderen
  12. schoon & handig, k moet r ook ééntje maken voor juni ...
    liefs, mimi xxx veel plezier trouwens tijdens & op reis ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sjiek gedaan! (kBen een beeteke jaloers)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. moh zo mooi, mmm, zalig. Zelfs als je niet op reis gaat :-)
    Wij gaan dit jaar met de auto...maar tijdens deze ritjes is het ook verdomd moeilijk om alles mooi samen te houden...azo een XXL is idd mega handig... Alléé hup, op de tot do lijst...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is prachtig! Ik wil er ook wel zo eentje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie in dat stofje direct een kleedje! Ofwel komt dat gewoon omdat ik stilaan uitkijk naar geschikte stof voor een kleedje, en dat ik daardoor plots kleedjes zie in bepaalde stofjes die ik zie passeren ;-)
    Hoe dan ook: als tas komt ze ook mooi tot haar recht! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super leuke tas!!

    Ik denk dat tie prima voldoet aan al jou eisen.

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een schoontje! geniet alvast van de familitrip meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik word blij van die mooie tas, maar jouw fantastisch lenteoproepende banner, maakt me nog blijer! Laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supertas, het lijkt wel of heel de familie erin past! Ik weiger nog om alles van iedereen mee te zeulen, na één keer was mijn schouder bijna uit de kom :-) Nu heeft iedereen een eigen tas, maar zo'n XXL-formaat zie ik ook nog wel zitten, helemaal voor mij alleen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alweer een piekfijne tas!!
    (euhm, ... ben ik nu de enige die nieuwsgierig is naarwaar jullie vliegen?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is een supermooie tas geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig, en kei-praktisch precies - veel vlieg-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig met zo een tas wil ik ook op reis!

    Ik denk net als Ann waar gaat de reis naar toe?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel erg mooi, met zo'n tas zou ik ook wel gezien willen zijn :)
    Hmmm die prachtige stof blijft me achtervolgen, jammergenoeg heb ik er geen stukje van kunnen bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo mooi dat ik hem heb gepind...en mocht die reis naar Spanje zijn dan mag je me die tas persoonlijk komen tonen en staat de koffie klaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zouden ander naaimachines meerdere lagen stof beter kunnen verwerken? ik heb ook dikwijls het gevoel lagen zijn te dik voor de Brother!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongetwijfeld zullen naaimachines van de duurdere prijsklasse daar geen problemen mee hebben!

      Verwijderen
  28. Het is een heel knappe tas! En daar ga je veel in kwijt kunnen! Veel plezier op vakantie!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een tas voor een vrouw kan nooit groot genoeg zijn, als je het mij vraagt :)
    Heel knappe tas, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lijkt me inderdaad de ideale tas voor een vliegtuigreis! Zal er ook zo eentje moeten maken voor de volgende trip naar de VS! Hoe groter, hoe liever :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie tas! Hij zal wel goed van pas komen :-) Je hebt betere vooruitzichten dan in het Belgisch miezerige weertje te blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super mooie tas, en een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig die tas! Maar ook prachtig die nieuwe header. Nu niet meer veranderen hoor. Hij is perfekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik wens jullie een prachtige vakantie toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig, die rits is wel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Echt een heel mooie tas! Het kriebelt al om m'n eigen variant er op te maken? Volgens welk patroon maakte je ze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tas is gemaakt zonder patroon Kim.

      Verwijderen
  37. Wat gebruik jij om de bodem te verstevigen?
    Alvast bedankt,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  38. XXL tas vind ik prachtig!!!!! Ik heb zelfs de stof gevonden en besteld, maar hoe moet ik aan beginnen?
    Zou je dat ook keertje willen zetten op je blog? Ik denk dat velen dames zouden ook blij mee zijn.
    Groetjes Kasia

    BeantwoordenVerwijderen