donderdag 31 januari 2013

testvlucht nummer één.

Op de blog van Katrien zag ik onlangs een mooi vliegtuigje.  Met een zoon die zijn kamer volhangt met vliegtuigen was ik er meteen weg van en zei haar dat als ze het patroon ooit wou delen ik zeker kandidaat was.  Prompt kreeg ik een mailtje van haar dat ze het patroon wel wou opsturen naar mij.  En ja hoor, enkele dagen later zat een mooi uitgetekend vliegtuigpatroon in mijn brievenbus.  Nog eens een heel erg grote dank-je-wel daarvoor Katrien!

Ondertussen is vliegtuigje nummer één een feit.  Zo leuk om te maken!  Er gaan er nog volgen, het lijkt me ook ideaal als jongens-geboortecadeautje.

vliegtuig 3

vliegtuig 5

vliegtuig 4

Extra noot: Katrien zette ondertussen het patroon op haar blog zodat iedereen het kan downloaden en ermee aan de slag kan gaan.  Ik zou zeggen, zeker doen!

30 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook weg van, op en top jongens :)
    En een lijstje dat er aardig lang uit ziet, als je iets graag wil dan komt het wel goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hé, goed uitgedacht door Katrien!
    Het staat hier ook al op de to do lijst.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh tof....ik had het vliegtuigje ook al bij haar gezien, maar ik durfde de vraag niet stellen.....en nu kan ik dat patroon gewoon downloaden?
    Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ge-wel-dig! wat leuk!! Daar ga ik mijn zoon (maar ook dochter en MAN!) vast een heel groot plezier mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi exemplaar en hele leuke reclame voor Katrientje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Te onthouden, als jongens-geboortecadeautje inderdaad. Enne, mag ik eens heel nieuwsgierig zijn en vragen welk stofje je gebruikte voor het vliegtuigje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een Liberty stofje, gekocht bij De Stoffenkamer.

      Verwijderen
  7. Daar zal de vliegtuigfanaat vast in de wolken mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aah, deze is wel heel erg leuk. Laten er nu net 2 jongetjes geboren zijn waarvoor ik nog wat mag maken. Komt dus helemaal van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik las er gisteren over bij Katrien en heb de pdf meteen gedownload! inderdaad een leuk idee als geboortekadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh dat is wel heel erg lief! en het vliegtuigje is super leuk!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel tof!!! inderdaad eens iets voor de jongens...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had mij op 1/01 voorgenomen om alles te proberen maken wat ik tegen kwam én leuk vond, dus dit wordt aan die -ondertussen behoorlijk lange- lijst gevoegd!
    Je bent nu helemaal klaar voor jouw persoonlijk vliegtuigavontuur :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk patroon zeg, deze wil ik graag eens maken.
    Hoe zet je de vleugels en staart aan de romp vast?
    Gewoon langs buitenom naaien of komt er nog een truc bij kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst romp naaien, vullen en dichtmaken. Hetzelfde doen voor de vleugels en de staart, en deze worden dan met de hand op de romp genaaid.

      Verwijderen
    2. Super, dat wilde ik ook graag weten. Bedankt!

      Verwijderen
  14. Tof zeg! En mijn inspiratie neemt weeral een loopje. Misschien nog leuk om een trekmuziekje er in, als geboortecadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw, dat is een heel erg mooi exemplaar geworden. en ik ben super blij dat ik het kon delen. mijn man ook. het is immers zijn patroontje hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. da's echt wel de max! Zo'n mooie uitvoering jouw vliegtuig! Ik denk dat mijn jongens ook direct fan zullen zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die is echt tof, in een héél tof stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Te gek!! Deze ga ik onthouden voor als er een jongetje in onze omgeving geboren wordt. Kan even duren want al sinds april 2012 worden er alleen meisjes geboren!

    BeantwoordenVerwijderen