donderdag 17 januari 2013

een beetje lente met groen en geel.

Ik ben geen wintermens.  Integendeel.  Geef mij maar de lente.  De eerste warmte, de eerste bloesems, de eerste lentejurkjes, ...  oh, wat houd ik daar van.  Op blote voeten lopen in het gras, geen jas meer hoeven aandoen, buitenkomen en meteen goed gezind zijn door het lenteweer.  Ik kan zo nog even doorgaan, maar ga mezelf niet verder pijnigen.  Het is immers nog winter, en dat blijft voorlopig nog even zo.  Nog even tanden bijten dus.  Maar, achter de naaimachine kan ik wel de lente tevoorschijn toveren.  Ik koos twee grote lappen stof, geel en groen, zon en gras.  Ik word er instant vrolijk van ( en negeer even de sneeuw die ik zie vanaf mijn werkplek).

14 a''

Het werd recept 14 uit het boek Zo Geknipt.  Met veel plooien een originele tas. Een ruime tas, ook al ziet die er op het zicht niet zo uit, maar door de vele plooien wordt ruimte gemaakt.

14 f'

14 g'

Het zijn ook die plooien die het meeste werk vragen.  Het vraagt wat precisiewerk om de plooien mooi met elkaar overeen te laten komen.  Dit lukte niet altijd even goed, maar in het totaalplaatje vallen de kleine onvolkomenheden gelukkig niet op.

14 e

14 d'

14 c

Het groene gebloemde stofje kocht ik op de stockverkoop van Hello Josephine.  De gele streepjes komen van het stoffenspektakel.
Ik krijg er alleszins al even een lentegevoel van!

43 opmerkingen:

  1. Ik word heel blij van alle felgekleurde stofjes die zorgen voor vrolijke foto's op jouw blog..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik mijn ogen vasthoud op het scherm is het echt al lente ! Met glans geslaagd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Man, wat een mooi stofje!!!!Als je het zo beschrijft, Ik vind de de winter echt wel super ( sneeuw, geen regen!!!), maar zou nu alles geven voor een lente-ochtend met fluitende vogeltje....en natuurlijk die tas van je!!
    Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tas! Super die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor het straaltje lente op deze koude winterse dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is super! En ik ken het gevoel...
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. alweeeeer heel mooi , voor de lente zullen we jammer genoeg nog geduld moeten hebben . Ik heb ook al zin om lentedingen te maken , de stofjes liggen al klaar !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het recept uit dat boek dat ik op nr. 1 zette. Moet ik absoluut eens maken. Uw versie steekt mijn ogen uit, ongelooflijk fris en schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De lente spat alvast van het scherma af! Die madeliefjes ...
    Hier ben ik ook volop in de weer met een Zo Geknipt-recept, een andere wel. Maar deze zal snel volgen, echt een leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke tas in mooie frisse stofjes! En als dat bok geen succes is weet ik het niet meer zenne ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een frisse kleuren, ze doen ons het sneeuw buiten even vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gecombineerd. En of je er vrolijk van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie, zaaaalige lentekleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo schoon, lang leve de lente!!!
    liefs, mimixxx
    (k zoek nog een makkelijke tas om mee op reis te nemen, mss deze?)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kei mooi! Vooral dat gele stofje, echt super mooi!
    xxx Adinda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah, een soortgenoot. Iemand die ook droomt van lente en blote-voeten-weer!
    Ik word knetter van iedereen die deze kou 'romantisch' vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ...was het al maar lente! Knappe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh voor de super mooie tas en ohhh voor het prachtige stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is nu eens hoe recept 14 er moet uitzien se! Heel mooi, die stof is zo plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er vrolijk uit. Ik heb gisteren het boek binnen gekregen en vandaag stoffen besteld. Binnenkort ga ik ook beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Onmiskenbaar lente! Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Moooooi! Laat de zon maar gauw komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De tas is in ieder geval klaar voor de lente!! Ach ja, ik kan er ook zo naar verlangen....... nog even volhouden!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Inderdaad een echte lentetas! Het stofje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vree schoon. Doet me goesting krijgen in de eerste picknick in het park...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi stofjes, om meteen vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. We kijken uit naar de lente!

    Want dit is wel echt een pareltje om daar dan mee rond te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhhhh, zo mooi !!! Ik kan niet wachten om deze ook eens te proberen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, je wordt meteen vrolijk van deze tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lang leve de lente, zeker als dat zo schone tassen oplevert :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijke uitvoering, laat maar komen die frisse tinten, eind deze maand lengen de dagen al en ligt de nieuwe collectie volop in de winkels, op stap met die tas zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wauw, een super-super mooie versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik heb vandaag ook die tas gemaakt, maar heb daar nu ik die van jou zie toch een vraagje over de schouderbanden, want ik dacht dat er stond 2 stroken van 1 kleur, maar jij hebt 2 kleuren voor- en achterkant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens de beschrijving heb je schouderbanden in 1 kleur (binnen en buitenkant hetzelfde). Ik knipte vier smallere stroken (2 uit de binnenstof, 2 uit de buitenstof), om zo schouderbanden te krijgen uit twee verschillende stoffen.

      Verwijderen