zaterdag 19 januari 2013

driehoekjes voor gijs.

Nu was het nog eens de beurt aan de jongste, om naar een feestje te gaan.  Van zijn vriendje Gijs.  In mijn stoffenkast zocht ik naar een jongensstofje.  Die overheersen hier echt niet, helaas.  Toch vond ik een mooie lap Michael Miller, eigenlijk gekocht voor een ander jongenscadeautje, dat hier binnenkort nog te zien zal zijn.  Maar met wat gepuzzel, kreeg ik de twee projectjes er uit.

Voor Gijs werd het de rugzak uit het boek Stof voor durf-het-zelvers.  Na de tas, kwam dus de rugzak, aan de prachtige jurkjes uit dat boek heb ik me nog niet durven wagen.  Maar dat komt nog wel, wees gerust.

rugzak 1'

Maar nu dus eerst, de rugzak.  Ik ging voor de versie met klein ritszakje binnenin, altijd handig lijkt me voor buspasje, wat centjes, sleutels, ... in op te bergen.

rugzak 2

rugzak 4

rugzak 3

Volgens Lukas zijn de driehoekjes vlaggen, van de piraten.  Hij ging dan ook naar een piratenfeestje, met een zoektocht naar een echte schat en al.  Eén ding staat vast, hij heeft zich er super geamuseerd.  Zo mogen er nog vele feestjes volgen!

36 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    Prachtig stofje, ideaal voor store jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die stof is geweldig! :) Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig geheel, supermoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super!!! hier ligt het stofje ook klaar maar voor een ander project! Als ik het echter zo zie vind ik het weer zeer geslaagd... misschien krijg ik er ook meerdere project-jes uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi stof. Inderdaad is het moeilijk om leuke jongensstoffen te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, dat is nu eens een echte mooie jongenssporttas ! Waar haal jij toch altijd die mooie stofjes ? Heel mooi met dat kleine zakje binnenin !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat worden er weer mooie verjaardagscadeautjes gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had die stof al eens vast en dacht toen aan een jongenshemdje ... maar misschien een beetje donker. Heel leuk voor dit rugzakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt wel handig voor kinderen, zo'n ritstasje in de rugzak.
    Heel mooi gemaakt, en inderdaad, de driehoekjes lijken een beetje op vlagjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De twee stoffen samen zijn echt geslaagd, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super!! Een ideaal stofje hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het stofje doet 't hem. Echt iets voor piraten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi, driehoekjes en vlagjes, ééntje om te onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Piraten van de zee, en al wie wil gaan zwemmen die gaat mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is inderdaad lastig, stofjes voor jongens. Maar dit is een topper!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh supertof!mooie jongesstofjes zijn niet gemakkelijk te vinden he...deze zak is echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige zwemzak! En ja, iets maken voor jongens blijf ik altijd een uitdaging vinden. Voor meisjes is het zoveel makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lukas blij dat hij een rugzak mag geven die zijn mama gemaakt heeft, Gijs blij met zo een tof cadeau!

    Geslaagd!

    Marina X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had het stofje ook zien liggen bij stoffen van Leuven. mooi, maar ik wist niet wat ik ermee moest beginnen, jij blijkbaar wel! En zoals steeds zijn je creaties echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi rugzak, knap gedaan! Ik waagde me wel al aan een jurkje uit Stof voor durf-het-zelvers. Moet je zeker ook eens doen. Het wordt supergoed uitgelegd en kan niet verkeerd gaan! Ik was in ieder geval trots op mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen