dinsdag 15 januari 2013

ann kelle en petit pan

Stoffen van Ann Kelle en Petit Pan zijn altijd een streling voor het oog.  De kleuren zijn prachtig, de patronen elke keer opnieuw anders.  Deze twee stofjes komen van Studio Saartje, een te ontdekken webwinkel met zalig mooie stoffen.

clutch d

clutch h'

Een tijdje terug kocht ik deze patronen.  Voor clutches, groot en klein, met afgeronde of platte bodem.  Als je de PDF koopt, krijg je ook alleen maar dat.  De PDF patronen.  Zonder verdere uitleg.  Maar zo'n clutch ineensteken komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer, dus dat kan geen probleem zijn.

Uit het Petit Pan stofje maakte ik de versie met afgeronde bodem.  Deze heeft een magnetische sluiting en een binnenzakje.

clutch c

clutch g

De hartjesstof van Ann Kelle werd gebruikt voor de versie met platte bodem. Omdat deze bedoeld is voor een vriendinnetje van de dochter, kreeg de clutch een velcrosluiting, dat vind ik net iets handiger in gebruik voor kinderen.

clutch a

clutch b

clutch i

Het is een leuk en makkelijk patroon, waar eindeloos mee te variëren valt.  U zult deze clutches hier dus zeker nog terug zien!

clutch e

clutch f

38 opmerkingen:

  1. Het verbaast me dat je daar een patroon voor nodig hebt. Volgens mij ben jij zo'n professional dat je zelf wel patronen kunt verkopen. Clutches zijn desalniettemin prachtig en weer zo netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, dit kan je makkelijk zelf tekenen. Maar ergens heb ik altijd graag een basispatroon, om daar dan variaties op te maken.

      Verwijderen
    2. Dat vind ik ook leuk .. een basispatroon en dan daar mijn eigenheid in leggen ... dingen variëren .. leuk hé !!

      Verwijderen
  2. wat een leuke stofjes en weer een mooi kadootje natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel dat Petit Panneke zijn volledig mijn kleuren, need a tester? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn opnieuw hele mooitjes geworden ;-) Zit er echt zoveel verschil in grootte tussen de twee ? Enne ... uw clutches scoren anders ook heel hoog hier hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, toch wel een verschil in grootte. Op de laatste foto lijkt het wel of de petit pan versie groter is, maar dat is dus niet zo. De grote versie is vooral een stuk breder.

      Verwijderen
  5. Super mooie stofjes en heel leuk resultaat!
    Telkens ik jouw mooie creaties zie denk ik bij mezelf: dit ga ik ook maken! Maar helaas, het komt er nooit van...
    Ik zal er nog een laat voornemen van maken voor 2013. Nog 11 en een halve maand te gaan, dat moet wel lukken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gewoon, jaloers! Ik sta steeds versteld van wat je allemaal kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Ze zijn allebei erg mooi, vooral die met het Petit Pan-stofke.. Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi... patroon zonder uitleg is echt nog niks voor mij... ze zijn echt prachtig!

    Stof is heel leuk... misschien koop ik het stof ook wel... nog maar eentje bij in de hoop het te gebruiken:)

    Lieve Sofie wanneer doe jij dat allemaal ik ga iedere avond pas rond 12 uur slapen en terug op rond 7... maar dat krijg ik niet klaar misschien zit ik te veel op jullie blogs te kijken:)
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van zulke mooie dingen,helemaal handmade, wordt een mens blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit ziet er vrolijk uit. Gezellige tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben fan! zalige kleuren op deze grijze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar word ik vrolijk van! Die stofjes doen het hem ook he?!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gemaakt en je stoffen keuzen zoals altijd super ... ik heb ook een tijd geleden soort gelijke patronen gekocht ... uitleg helemaal in het engels ... engels is geen probleem maar toch even moeten puzzelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél mooi! En zo vrolijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schoontjes!

    Die Ann Kelle stoffen zijn die wat steviger of gewoon katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook gewoon katoen, zoals de petit pan.

      Verwijderen
  17. Wat een prachtige stoffen! Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen