zaterdag 29 december 2012

voor mama en schoonmama.

Ik zei het hier al, dat het mandje krokantje nog ging gemaakt worden. De eigen mama en de schoonmama mochten dan natuurlijk niet ontbreken.  Zij ontvingen ons immers de voorbije dagen voor kerst bij hun thuis, voor een overgezellig familiefeest.  Een mandje ging dus ook mee hun richting uit.

mand d

mand f

mand a

Het bloemenstofje kocht ik op de stockverkoop van Hello Josephine, het andere stofje komt van Bambiblauw.  In plaats van drukknopen werden hier ook weer gewone knopen opgenaaid.
En ja, ik blijf ze heerlijk vinden om te maken!

mand b'

(de handleiding staat in het boek Zo Geknipt!)

40 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig ! Ik heb ze inmiddels ook al twee keer gemaakt. Ze zijn zo "geknipt" om cadeautjes in af te geven. Ik vind ze ook super.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad ideaal om cadeautjes in af te geven! wij vulden ze deze keer met verse confituur en chocolade :-)

      Verwijderen
  2. Die moet ik dringend ook eens uitproberen... hoop dat het niet te moeilijk is !!!
    Fijne feestdagen .. en een heel creatief Nieuwjaar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal niet moeilijk hoor! vooral rustig blijven bij het insteken van de knutselrubber, dat is even prutsen, maar uiteindelijk valt alles in zijn plooi :-)
      Voor jou ook nog een fijn eindejaar gewenst!

      Verwijderen
    2. Ik zet ze meteen op mijn to - do lijst ...
      ... resultaat te zien .. op Biefrul via facebook !!

      Verwijderen
  3. Ze blijven altijd even schoon hé, die mandjes! Dat zwarte stofje met die bloemetjes vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja deze wil ik ook proberen als het nog lukt dan voor Nieuwjaar, want dan gaan we brunchen bij Moeke en Bompa... perfecte gelegenheid toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kan het meteen gebruikt worden aan de eettafel!

      Verwijderen
  5. Supermooi! Inderdaad ideaal voor cadeautjes. Maar zo wordt mijn to do lijstje echt wel lang...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Terug twee mooikes! Het mandje met de bloemenstof is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waar koop je dat rubber eigenlijk? mooi hoor en een leuk kadootje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die grote vellen knutselrubber zijn te koop bij De Banier, daar haal ik ze. Misschien hebben ze het ook bij andere knutselwinkels?

      Verwijderen
    2. Je kunt ook ladebescherming van Ikea er in doen, werkt ook.

      Verwijderen
    3. Of een stuk 'Bulgomme', een ouderwetse, witte tafelbeschermer. Overal verkrijgbaar, goedkoop, knipt gemakkelijk, stevig, maar toch slap genoeg om er in te stoppen...
      Ik heb dus ook al 3 mandjes gemaakt!

      http://www.searchmobileonline.com/simages?q=bulgomme&act=3&cat=IMAGES&idx=1#PhotoSwipe1357120926201 Bestaat ook met minder duidelijk reliëf.

      Groetjes,
      lies

      Verwijderen
    4. goede tip Lies! Ik heb daar nog veel van liggen, dus ga het zeker daar ook eens mee proberen.

      Verwijderen
  8. Supermooi! Prachtige stofjes ook :-) Een ideaal cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn eerste 'mandje krokantje' van dik grijs vilt pronkt inmiddels op mijn naaitafel! Zo simpel en leuk om te maken.
    Ik kan op de patroondelen helaas nergens terugvinden wat de plaats is voor de (druk)knopen en heb nu dus maar wat gegokt. Klopt het dat die markering ontbreekt op zowel patroondeel A als B?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. er staat inderdaad geen markering op voor de drukknopen. Plooi gewoon het mandje zoals het zou moeten zijn, speld dat even en markeer dan op het mandje zelf waar de drukknoop moet komen volgens jou.

      Verwijderen
  10. Knap alweer! En toevallig... ik was net van plan om er vanavond ook eentje te maken... t staat alleszins op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! Inderdaad tof om cadeautjes in af te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hier ook al verschillende gemaakt! En twee werden vandaag ook afgegeven op het kerstfeest, gevuld met zelfgemaakt lekkers... Misschien dat ik de volgende ook wel met een knoop doe, heb je die er gewoon doorheen genaaid, door de drie laagjes? Ik vermoed dat ze dan mooier gaan blijven staan.
    Die van jou zijn weer super!
    Ook voor jullie fijne en gezellige feestdagen en niets dan goeds in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knoop is er helemaal doorheen genaaid. Een knoop aan de buitenkant en een kleintje aan de binnenkant, zodat je nergens je garen ziet.
      Een fijn eindejaar!

      Verwijderen
    2. Even een vraagje, kan het mandje dan open?

      Verwijderen
  13. Wat heb jij er weer mooie gemaakt!
    Ik heb er gisteravond ook nog snel eentje gemaakt, want wij mochten vanmorgen gaan ontbijten voor de schoonmoeder haar verjaardag! Vond ik wel een toepasselijk cadeautje. Echt tof om te maken en het viel in de smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn toch ook weer de stofkes die het hem doen hoor, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ze blijven leuk en zeker in deze stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De stofjes! Weer helemaal super! Mandje ook al verschillende keren gemaakt maar niet een keer een foto gemaakt voor ik het weggaf....Tja de volgende dan maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer super leuk stofje gebruikt... wat kom ik hier graag kijken lieve Sofie... ik kom altijd al piepen voor ik mail krijg...

    Fijne dagen voor gans de familie!
    Marina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou ook een fijn eindejaar marina!

      Verwijderen
  18. Vraagje heb je al kamsnaps geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Dank voor je reactie over het ontbreken van de markeringen voor de knoopjes. Dan kijk ik er dus echt niet overheen ( het staat wel in de tekst van het boek namelijk).

      Ik heb KamSnaps gebruikt voor het mandje! Ideaal en zo makkelijk (meestal lukken de drukknoopjes in 1x, slechts heel soms druk ik scheef en kost het me een extra knoop). Ook op jumpsuits zijn ze ideaal, veel vrolijker en makkelijker dan die metalen knoopjes+hamer.

      Ik blijf je blog volgen. Wat jij maakt is prachtig en erg mijn smaak.

      Fijne zondag!

      Verwijderen
    2. Waar heb je de kamsnaps gekocht en welke maat zou jij nemen voor aan klein spulletjes voor baby's?
      Alvast bedankt!
      Marina

      Verwijderen
    3. De Kamsnaps en de tang kocht ik bij kleurenmix.nl. Meteen een hele voorraad verschillende kleurtjes knoopjes ingeslagen ;-).
      Maat 20 is de meest gangbare maat en gebruik ik ook voor tricot jumpsuits en truitjes voor onze baby met inmiddels maat 74. Maat 16 gaat nauwelijks door 2 lagen tricot, katoen lukt wel.

      Verwijderen
  19. op zijn Gents gezegd...wrie schuune!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben overtuigd ... een ideaal cadeautje !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk om beide dames zo blij te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen