zondag 16 december 2012

voor estée.

Het zoveelste verjaardagsfeestje op rij.  Dus ook de zoveelste weg-te-geven tas op rij.  Voor Estée, een vriendinnetje van onze jongste dochter, werd het de pleated tote van thelongthread.  Een tas die eigenlijk heel snel klaar is. Wie dus nog op zoek is naar een last minute kerstcadeautje, deze is echt snel!

estée6'

estée5'

estée1'''

De stoffen lagen al een lange tijd in mijn stoffenkast.  De fijne roze pied de poule komt van Pauli, ik heb ze ook nog in het rood en oranje liggen.  De bloemenstof aan de binnenkant van de tas kocht ik ooit eens op een stoffenspektakel.
Het werd dus ... een roze tas, een echt meisjesding!

estée3

36 opmerkingen:

  1. Leuk tasje!
    Je stofjes zijn ook super...
    inderdaad nog een goed cadeau voor onder de kerstboom ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Errug leuk!!
    Maak je de naam zelf van flockfolie? kun jij me dan vertellen waar jij het koopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. flockfolie koop ik meestal online bij bambiblauw. Ik knip de naam zelf uit. Eerst de naam afprinten, dan de naam grof uit het papier knippen en met plakband op de flockfolie plakken en zo de letters uitknippen, door papier en flockfolie tegelijk. Ik doe dit met een fijne stofschaar, die ik enkel gebruik om flockfolie te knippen.

      Verwijderen
    2. Ziet er echt heel erg mooi uit. Ik hoop dat ik het ook ooit zo netjes kan, maar met deze tips moet het misschien wel lukken! Bedankt!

      Verwijderen
    3. En vanwaar druk jij die namen dan af? Welk programma?

      Verwijderen
    4. Een vraagje: welke font heb je gebruikt voor deze naam?

      Verwijderen
    5. het gebruikte lettertype is Script MT Bold.

      Verwijderen
  3. Wat mooi weer! Ik heb de oranje pied-de-poule vorige week nog in mijn handen gehad bij Pauli, maar laten liggen ... Mooie combi met de bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die vind ik zo mooi ! Ik zou hem nog wel voor mezelf willen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een mooi model hé en dat stofje past er enorm goed bij! Leuk cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een simpel model met zo een mooi resultaat! Er zal er weer eentje heel blij zijn en velen heel jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die is zo mooi, met die stofjes! Ik hou van eenvoudige stofjes en die binnenkant geeft het dan weer iets speciaals! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor de flocktip, wat mooi gedaan. Wat zal de jarige blij zijn met dit mooie cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het stofje met de bloemetjes heb ik hier nog liggen, mooie combinatie, we weten weer wat doen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo,
      Weet jij toevallig hoe de stof met de bloemetjes noemt? En waar ik ze kan vinden?
      groetjes

      Verwijderen
  10. heel mooi!!
    ik ben even gaan kijken voor het patroon.....omdat ik er ook eentje wil maken....maar wat zijn de juiste afmetingen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon de inches omzetten naar cm (via een tool op het www) 1 inch is 2,5cm

      Verwijderen
    2. ok bedankt.....nu kan ik eindelijk aan de slag gaan..en mijn mama verrassen met een leuke tas onder de kerstboom!!

      Verwijderen
    3. succes! als je nog vragen hebt, mail me maar!

      Verwijderen
  11. Mmmm, erg leuk tasje! En ik moet ook maar eens met Flockfolie werken, zo mmooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte meisjes-tas! Estée zal in de wolken zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben verliefd! Wat een mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw GAAF! Daar zou ik zelf ook nog mee lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, ik wou dat ik Estée was, want zo een leuke tas, dat wil ik ook wel!
    Awel se, ik maak die gewoon voor mezelf voor onder den boom (moet niet altijd voor een ander zijn hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zeer mooi, zou ook graag eens een tas maken, maar de 'fusible fleece' weerhoudt mij ervan ... Heb jij een idee waar je dit kan krijgen ? Is dit een soort vlieseline ? en zo, ja welke dikte moet je dan gebruiken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor een (hand)tas gebruik ik altijd vlieseline H640 (die strijk je dan enkel tegen de buitenstof). Toen ik deze tas maakte, had ik er echter geen in huis en streek ik vlieseline H630 tegen zowel de buitenstof als de binnenstof. Beide vlieselines zijn te verkrijgen bij veritas (of soms in de stoffenwinkel). H640 is iets dikkere vlieseline dan H630.

      Verwijderen
    2. Dank u wel voor de tip !

      Verwijderen
  17. Wat prachtig weer! Die meid boft maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ga pas beginnen met mijn naaimachine te leren kennen vroeg me af of dit voor mij haalbaar zou zijn. Vlieseline bv is voor mij onbekend. Mijn meisjes zouden dit super vinden.
    Alvast bedankt voor de raad.
    Kim.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou deze tas graag maken voor een communiekantje. Welke naadwaarde heb jij gehanteerd? De afmetingen heb ik al berekend van inches naar cm (alles x 2,5). Maar de naadwaarde weet ik niet zo goed. 1 cm lijkt me wat nipt. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen