zaterdag 22 december 2012

genoteerd.

In het begin, toen ik zo'n twee jaar terug begon met naaien, werd elke handleiding die ik vond op het www nog mooi afgeprint en in kaften gestoken.  Nu gebeurt dat zo vaak niet meer, en schrijf ik snel de nodige afmetingen neer om dan daarmee aan de slag te gaan. Die opgetekende afmeting-krabbels staan verspreid over enkele notablokken en schriften, ik neem gewoon elke keer dat wat ik het eerste zie liggen om in te noteren.  Met als gevolg, dat als ik iets nog een keer wil maken, ik al de notaboekjes moet uitpluizen om te zien waar het juist staat.  Hoog tijd dus voor een schrift, waar ik alles samen in zou opschrijven.  Het schrift kreeg een kaftje en ik maakte er meteen twee, genoeg om nog enkele jaren naaiplezier neer te pennen.

nota 1'

nota 2 '''

De stoffen en de platte gekleurde elastiek komen van het stoffenspektakel.  De elastiek vond ik er ook nog in een aantal andere kleuren, en is omdat hij plat is en zo'n halve centimeter breed heel makkelijk om tussen het schriftkaftje te naaien.

Ondertussen ben ik begonnen met al mijn krabbels bijeen te zoeken en te hernoteren in mijn nieuwe schrift.  En vanaf nu dus alleen nog maar grijpen naar deze schriftjes, het zal me achteraf veel zoekwerk besparen.

nota 3'

32 opmerkingen:

  1. Heel mooi en ik vind dat ge echt nog gestructureerd schrijft in het boekje :) bij mij staat alles door elkaar :/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu is het dus gestructureerd. Je wil de boekjes niet zien waar ik alles uit overschrijf, ik moet echt goed zoeken wat nu juist weer bij wat hoort :-) En nu dus hopen dat alles gestructureerd blijft (maar mezelf kennende wordt er snel weer vanalles tussen geschreven...)

      Verwijderen
  2. Amai seg, jij bent wel heel erg georganiseerd! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaaah orde, iets wat hier bij mij ontbreekt in de naaikast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja!! Orde dat moet ik ook doen, ben nu eerst bezig met orde in mijn studie zodat ik binnenkort heel makkelijk kan studeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je natuurlijk niet weggooien wat je net uitgewerkt had zucht....

      Verwijderen
  5. Wat een plan! Ik zit nog in de mapjes-fase, maar ik zal dit onthouden voor erna ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, dat ziet er heel georganiseerd uit zeg!
    Ga zo door!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo georganiseerd! ik ben jaloers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei wat zien jou aantekeningen er netjes uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh i love orde en structuur! Netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, zo mooi en netjesnu. Bij mij staat het momenteel ook overal wat gespreid: schriftjes, losse bladen post-it's, noem maar op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo'n mooi handschrift kan je het idd beter allemaal in een schiftje schrijven dan afgedrukt in een map bewaren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En daar moet je dan inderdaad ook weer structuur in aanbrengen... Oh, ik zou het ook zo graag willen kunnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ben ik jaloers! Jij lijkt zo gestructureerd! Ik vrees dat het bij mij overal rondslingert van afmetingen, patroontjes, handleidingen, ... Ik zal hier eens goede voornemens maken voor het nieuwe jaar ;-) En hoe grappig, ik heb hier eind deze week identiek dezelfde stofjes gebruikt met identiek dezelfde bolletjes om twee mandjes krokant te maken voor de juffen als kerstcadeau ;-). Zal ze straks als ik een beetje tijd vind eens op mijn blogje zwieren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super Elisanne .. ziet er heel mooi uit .. en ja zo zo ordelijk !!! Knap !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een orde en zo netjes genoteerd...heb hier zelf ook van die mappen staan, en jou schriftjes zien er echt wel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb ook een schrifje, maar soms heb ik hem niet zo snel bij de hand en schrijf dan alles op losse papiertjes. Dit is echt super netjes!!
    Ook blader ik veel door mijn inspiratieboeken....daar kom ik altijd wel op ideeën!
    Alleen de tijd is het grootste probleem!
    Prachtig gemaakt! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed plan! Wellicht dat dit mij ook een beetje motiveert om mijn map eens te ordenen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik probeer ook alles in mapjes te steken maar zo een schriftje zou ik ook moeten maken noteer nu alles 7 keer!

    Ben je nog maar twee jaar aan het naaien bijna niet te geloven!

    Mooie foto bijgezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kreeg deze week ook een mooi handmade boekje in de stijl en met mijn blognaam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die van jou is ook heel mooi gemaakt! Leuk hè zo wat notities kribbelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige schriften! Maar als paperless-fanaat verbaast het me dat je als bogster en pinster niet gewoon dingen bijhoudt via pinterest of ingescand? ik heb alle dingen gepind en refereer daarnaar, de dingen in pdf staan in Google drive en consulteer ik doorgaans gewoon op het scherm. ideetje voor 2014 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat kan ook, maar ik ben een notaboekjesfanaat :-) en heb dus graag de dingen die ik vaak nodig heb, opgeschreven.

      Verwijderen