woensdag 26 december 2012

een pakje roos.

Mijn zusje M. krijgt in het nieuwe jaar haar eerste baby.  Een meisje.  En weet u wat?  Ik mag de meter worden van dat kleine meisje!  Ik ben daar zo ontzettend blij mee.  Na vier kinderen blijft die hunkering naar een baby er nog steeds.  Ik dacht dat dat ooit over zou gaan, maar niet dus, toch niet bij mij.  Verstandelijk zeggen we dat een vijfde baby niet meer voor ons is.  Maar niets zegt me dat we niet af en toe die vijfde baby te leen kunnen nemen, van mijn zusje dus.
Onder de kerstboom mocht dus zeker geen cadeautje ontbreken voor dit kleine mensje in wording.  Ik weet dat zusje M volledig into roos is wat betreft de baby, dus ging ik voor het cadeautje ook all the way voor ROOS!

Het werd een Tante Hilde pop en een bijpassend zacht dekentje.  De Tante Hilde pop werd gemaakt tijdens onze vorige naaiclub bijeenkomst.  Alle drie werkten we tot in de late uurtjes aan onze pop.  Ik maakte de gewone basispop, met een vast kleedje en lange sokken.  Om de pop helemaal af te werken, en er een echt meisje van te maken, werd er nog een strik in haar haren gestoken.
Het dekentje heeft aan de ene kant het roze bloemenkatoentje van het popjurkje, aan de andere kant een enorm zachte spierwitte teddystof.

roos b

roos3

roos5

Toen ik een tijdje geleden met de zus op prospectie ging in de winkel van de geboortelijst, vielen we haast achterover van de prijzen die stonden op de kleine baby fleece-dekentjes. Terwijl ze niet meer waren dan een rechthoek fleece tegen een rechthoek katoen genaaid. Voor minder dan een vijfde van de winkelprijs, maakte ik er snel zelf eentje.  In het roos natuurlijk.

roos bloem 4

Ik kocht in de winkel wel enkel body'tjes in zachtroze met witte stippen.

roos f

Alles ging samen in een witte kuip van Koziol en ons pakje roos voor onder de kerstboom was klaar!
Nu moeten we nog enkele maanden wachten op de baby, ergens eind maart mogen we haar verwelkomen. Wij hebben dus iets heel leuks om naar uit te kijken!

roos10

roos8

51 opmerkingen:

  1. Amaai wat een prachtig pakket! Zo'n eerste kindje is inderdaad altijd iets bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig!
    & meter worden & zijn s super speciaal, geniet ervan!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig pakket wederom. En altijd tot in de puntjes afgewerkt he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg! Wat heerlijk een leen baby. Zou eigenlijk iedereen moeten hebben (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O waw...wij zitten maar op 2 maar dat babygevoel blijft toch ;-)) Gelukkig kregen we eergisteren te horen dat mijn man ook peter mag worden van een klein manneke dat eind maart geboren zal worden...joepie! Wat is jouw roos geslaagd seg! Sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig! Zowel het leuke nieuws als het babypakket. Wij hoorden gisteren ook prettig nieuws over familie-uitbreiding in het nieuwe jaar, joepie! Ik zie het ook al helemaal zitten om spulletjes te maken voor het kleine neefje/nichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo mooi! Dit is zelfs nog stukken mooier dan in de winkel en ik ben er zeker van dat ze nooit zulke mooie roze stof zouden hebben :)

    Vraagje: die pop. Kan je patroon ergens bestellen, of...? Want ben hier een leek in, maar ze zijn zo mooi en schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de pop is gemaakt volgens de werkwijze uit het boek 'De poppen van Tante Hilde'. Heel leuk om te maken!

      Verwijderen
  8. Wat een fijn vooruitzicht, volgens mij gaat het meiske heerlijk verwend worden door haar meter ! En ja ik zou ook nog wel een leenbabietje willen hebben zo af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi cadeau! Die pop is zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat Meter! Dat kleine meisje gaat zo verwend worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's een meer dan geslaagd cadeau! Nog even geduld en jullie kunnen ze in real life vertroetelen. En wie weet heb je je zus nu op ideeën gebracht voor de naam en wordt ze ook letterlijk Roos :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig cadeaupakket. En alvast gefeliciteerd met het to-be meterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een pakket!! Ik zou er weken aan bezig zijn om dat te maken... Dat kindje krijgt een toppie meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. proficiat!!! keischoon weeral :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig om te krijgen, maar precies ook zalig om te geven.
    Wat mooi toch altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aaai, aaai, aaai! En zo'n breed glimlachende pop past perfect bij een vers geboren meisje: met heel het leven nog voor haar als een onbeschreven blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amai, wat een mooi pakketje! ik ken dat babygevoel, hier blijft dat ook nog even hangen. misschien volgend jaar toch nog voor een derde gaan... we zien wel. heb gisteren ook het boek gekregen voor de poppen te maken. en de dochter heeft haar (ellenlange) lijst al gemaakt zenne :-) nu alleen nog tijd vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh, wat is dat allemaal zalig mooi! Dat baby'tje zal nogal in de watten gelegd worden door haar meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De gedachte nooit meer een baby bestaat nog niet voor mij, maar m'n verstand helpt me net voldoende om er niet meer aan toe te geven en het te houden bij 2 flinke meiden. Deze prinses in spe wordt nu al verwend. Wat gaat dat zijn wanneer ze geboren is! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi kado zeg. en amaaaai 4 kinderen. ik benmij in mijn hartje ook aan het tijfelen voor nog een kindje. Maar bij ons zal het bij 3 stoppen denk ik. En toch de jongste is nog maar 5 maand en ik wil er al terug ééntje, ik ken je gevoel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig gemaakt alles is even mooi... ik heb geprobeerd om een dekentje te maken met tricot en Nicky velours maar dat trek van alle kanten... wel een beter idee om katoen te gebruiken... hoe groot heb je het gemaakt ik wou:) 100x75cm nemen!

    Ik heb wel voor de dochter van mijn zus een mooi bloesje gemaakt met stof van happy hippo waar ze enorm fijne reacties op gekregen heeft (heel leuk natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 75cm x 100cm is inderdaad de maat voor een babydekentje (voor wieg en koets).

      Verwijderen
  22. en wat vond de mamie in spé ervan ????!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw metekind zal verwend worden. Zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo schoon! Mss moet ik toch ook eens aan een tante Hilde pop beginnen?!
    Fijne eindejaars dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. waw, mijn geboortecadeautjes verbleken wel naast die van jou! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi! een metekindje verwachten is toch ook een bijzonder gevoel hé! geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ongelofelijk mooi! Elke keer opnieuw tover je zo'n knappe dingen uit je mouw! Ik ben er zeker van dat dit een leven mee zal gaan (ik heb ook nog steeds mijn eerste knuffel van mijn peter)!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Allemaal prachtig! En ik weet nu al dat we hier nog heel wat leuke babymeisjesdingen zullen zien, joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik vind baby's ook zo heerlijk, en zo leuk om wat voor te maken, laat je maar gaan hoor, wij genieten graag mee! Zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig! Dat meisje zal een supermeter hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo schoon seg! Om zo weer aan een boeleke te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oooh, prachtig! Dat meisje gaat zo heerlijk verwend worden!
    Waar haalde je de witte teddystof? Ik ben op zoek, ook voor babydekentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Amaai, wat zal dat worden als de baby echt geboren wordt ? Zo mooi allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een erg late reactie, maar het pakje roos is al helemaal geïntegreerd in de roze babykamer en het ziet eruit zoals ik het wou in mijn dromen!
    Dank je wel zus!!

    BeantwoordenVerwijderen