woensdag 7 november 2012

voor mezelf - pin #14

De laatste dagen en weken ben ik vooral bezig geweest met dingen te maken voor anderen, op verzoek of als cadeau.  Er staat nog een heel lijstje te wachten, maar voor ik daar weer invlieg, had ik even nood aan iets voor mezelf.  Deze tas is één van mijn eerste gepinde projecten op pinterest.

  handtas5'

Op een vrije vrijdagnamiddag zette ik me eraan, en werkte aan één stuk door (iets wat niet echt mijn doen is, een project in één keer afwerken).  Dit kon ook enkel door een deel van de kroost voor de tv te zetten, een ander deel achter de computer en de vierde die trok zijn plan met vliegtuigbouwen.
U hoort het al, met zo'n plan geraakt iets ook werkelijk af.  In één keer.

handtas2'

handtas4

Ik voegde aan het oorspronkelijk model nog een ritssluiting toe, toch iets makkelijker dan de in de handleiding voorziene magneetsluiting.  En zeg nu zelf, de tas past perfect bij mijn vorige gemaakte ritstasjes, die ik nu dus ook helemaal voor mezelf houd.

handtas3

En dit was voorlopig de laatste 'elke week één pin' blogpost.  Met al die mooie boeken vol inspiratie die de laatste weken uitkwamen en waaruit ik nog vanalles wil uitproberen én de feestdagen die voor de deur staan en die het to-do lijstje absoluut niet inkorten, heb ik even de tijd niet aan mijn zijde om daarbij ook elke week nog één pin uit te proberen.  Maar ik blijf natuurlijk wel gewoon verder bloggen, over al die projecten waar ik wel nog de tijd voor heb...

handtas1

45 opmerkingen:

  1. zeer mooi! maar hoe zet je daar nu een rits in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!!! Echt een mooie stof. Ik ben ook benieuwd naar de plaatsing van de rits :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi model, doet een beetje aan de VanKatoen-tas denken, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooitje! Ik vind dat stofje ook zo prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat alweer mooi gedaan! Ik ben stiekem een beetje jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weeral een geslaagde pin en een super-handtas !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie versie, ik was toen ook zo blij met mijn versie en de krijger nog blijer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weeral supermooi! ik kijk uit naar de workshop van vrijdag, hopelijk kan ik dan ook eindelijk eens zo een mooie tasjes maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer heel mooi gedaan. Ik hou ook altijd erg van jouw stoffenkeuzes. Goede smaak;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ! Groot gelijk heb je, zo eens een cadeautje voor jezelf ! Ik ben nog volop aan het denken welk hoedje ik deze winter voor mezelf wil, ik vrees dat ik er teveel wil ;-)
    Zo geknipt ligt hier ook al klaar hoor ... zo'n verzonken rits, dat ik moet ik ook dringend eens leren !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, en ik zie een rits-uitleg ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LOVE IT!!!
    maakte vandaag juist een beugeltje met deze stof!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. KNAP! Dat stofje is toch wondermooi he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is u volledig gegund! En ik ben benieuwd naar de toekomstige boek-maaksels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Om jaloers op te zijn!! Zeer geslaagd maw, en een superfantastisch stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi gemaakt, ik heb weer wat inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw. Wederom zeer geslaagd. Prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi!
    en mag ik vragen van waar die leuke kapstok komt?
    groeten sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kocht de kapstok via tweedehands.be voor maar 7 euro! Je kan ze ook nieuw kopen bij de webwinkel De kleine zebra.

      Verwijderen
  19. Wat een gave tas!!
    Zeker ook op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. en yepla, terug eentje gepind! Jij bent toch echt wel de tassenkoningin! Groot gelijk dat je die voor jezelf houdt, zou ik ook doen moest ik zo'n prachtexemplaar maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie tas. Voor ene 1ste pin is het geweldig. Natuurlijk mag je ook wel eens iets voor jezelf maken, daar wordt je gewoon vrolijk van.
    En groot gelijk om nu alle andere dingen te doen, je hebt toch veel pins gedaan. Complimenten.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt een mooie tas,
    En jammer dat je even stop met 1pin per week, al begrijpe wij dit wel hoor.
    Hopelijk neem je de draad volgend jaar op (en dan heb ik over het 1 pin per week)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo een mooie tas! Zou er heel graag ook zo eentje maken maar geraak er maar niet aan uit aan het patroon! Zo frustrerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb het patroon door, hibiscus wat printen en schollen allemaal niet kunnen doen. Maar heb wel een andere vraag. Wat hebt jij gebruikt als tussenlaag? Ik bedoel de 'crasht fusie interfacing' en de ' flusible fleece

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruikte daarvoor dikke strijkvlieseline H640.

      Verwijderen
    2. Ondertussen heb ik vlieseline H250 gevonden alsook opstrijkbare fleece. Morgen vrij dagje en kan ik er indelijk aan beginnen! Als het toonbaar is zal ik het resultaat wel laten zien!! Bedankt in elk geval om ons zoveel zin te geven in al dat naaien!

      Verwijderen