dinsdag 27 november 2012

origami en kleur

Enkele weekends geleden ging ik naar de magazijnverkoop van Hello Josephine.  Toeval of niet, die viel net in een al lang gepland weekendje Gent.  Gaan dus, met stip om 16 uur, want dan begon het getouwtrek!  Ik ging eigenlijk enkel en alleen voor de stoffen, en kon een mooie buit inslaan.  Maar samen met Hello Josephine stond ook de webwinkel ô-ma-biche er met een deel van haar collectie aan grote kortingprijzen.  Aangezien ik altijd op zoek ben naar leuke cadeautjes en hebbedingen aan een schappelijke prijs, grabbelde ik ook tussen dat kleurrijke aanbod.  Ik nam onder andere de origamiblaadjes van Madame MO mee (meteen een hele stapel pakketjes).

origami3'

Mooie papieren velletjes, daar kan ik nooit aan weerstaan.  Ze worden hier niet gebruikt om mezelf in het origamiwereldje onder te dompelen, maar ik gebruik ze om op mijn zelfgemaakte stempels te kleven of om cadeaulabels en enveloppen te maken.

origami4

Het pakje werd thuis opengedaan, de blaadjes werden grondig bekeken en goedgekeurd en ... ik liet mijn oog vallen op de uitleg achteraan het pakje, om een Japans doosje ineen te steken, met zo één klein velletje papier.

origami8

origami6

Het zag er ingewikkeld uit, met veel plooitjes hier en daar.  Maar ik was geïntrigeerd.  En zoveel velletjes papier heb ik nu ook weer niet nodig om op stempels te plakken.  Dus begon ik te plooien.  En snel was daar al een eerste doosje.  Heel mini, maar zo schattig.  Een tweede, derde en vierde velletje papier moesten er ook aan geloven.  De mini doosjes stapelden zich op.
Zou het een nieuwe verslaving worden?

origami7

40 opmerkingen:

  1. Och die zijn echt zooo geweldig! Eigenlijk net wat ik zoek... is't heel moeilijk of kan ik het ergens googlen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Geen idee of de uitleg ergens op het net te vinden is, waarschijnlijk wel. Het stond achteraan op de verpakking, maar blog dat niet graag wegens copyright enzo....

      Verwijderen
    2. In een van mijn pins kun je een uitleg vinden http://pinterest.com/pin/220394975486016165/ en dan door klikken, staan verschillende filmpjes waaronder dit doosje!

      Verwijderen
  2. Mooi papier! En die doosjes, zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn superlief!
    Nog 20 bijvouwen en je hebt een adventskalenderke.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Prachtige prints ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe grappig is dit! Ik heb van de week dezelfde doosjes gevouwen! Mooi papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die blaadjes wil ik ook! Ik hoop op een nieuwe verslaving, want zulke kleurige doosjes zie ik graag op mijn scherm ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd leuk dat vouwen en zeker met zo een mooie prints, heb ik ook een zwak voor.
    Eens kijken bij http://howaboutorange.blogspot.be/, ik denk dat zij ook ergens een beschrijving van de doosjes heeft of ernaar verwijst.
    Ik ben op u aanraden naar de Stoffenkamer geweest, zalig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga daar zeker eens kijken, bedankt voor de tip!
      En ja, de stoffenkamer is echt wel een kamer waar je graag een tijdje in rondloopt hè:)

      Verwijderen
  8. Hoe kom je toch altijd op die magezijn verkopen? Moet dringend leren om beter het net af te speuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is knap, je kan ze gebruiken om een mini-geschenkje in te geven. Of een geluksdoosje van te maken...
    Wat heb jij veel gedulld om het allemaal zo mooi strak te vouwen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige papiertjes! En de doosjes zijn echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi papier!! Daar kan ik nu ook nooit genoeg van krijgen, van mooie papiertjes ... Om ze dan amper te gebruiken, want spijt dat ik ze dan moet verknippen. De doosjes zijn allerschattigst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend papier, vast net zo verslavend als stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oja, supermooi ! Ik geef het idee eens mee aan mijn jongens, die plooien gewoon alles na wat ze zien en maakten ook al zo van die kleine doosjes met passend dekseltje zelfs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier heb ik een hele gemakkelijke uitleg gevonden:
    http://www.trouwplaza.be/vierkant-doosje.html
    En een halve centimeter extra voor het vierkant uittekenen, en je hebt een dekseltje.

    Ik maak ze alvast in veelvoud voor de 'Nieuwjaarszingende kinderen' in ons dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, die velletjes papier zijn prachtig! Leuke doosjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel tof! Jammergenoeg heeft ô-ma-biche op FB laten weten dat ze er mee stoppen...:(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het vandaag ook. Ik ga me toch nog eens goed uitleven tijdens de uitverkoop :)

      Verwijderen
  17. jij hebt toch een ongelofelijk ook voor prachtige dingen hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof ideetje, ik kocht vorige week vrij grote blaadjes in het Kruitvat voor weinig geld. En de prints zijn ook wel leuk. Voor in mijn klas waar ik het extra materiaal zelf moet betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super!
    weet je nog ergens waar de blaadjes te verkrijgen zijn? via de site van madame mo is het 9.10 verzendkosten. kleine zebra en o-ma-biche bieden ook madame mo aan, maar niet de vouwblaadjes... ik wil graag sterretjes maken voor in onze kerstboom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, geen idee waar ze nog te verkrijgen zijn. Maar ik kocht onlangs in het kruidvat prachtige papiertjes, check eens mijn facebookpagina, daar zette ik er een foto van
      http://www.facebook.com/photo.phpfbid=451598244904855&set=a.420036648061015.101136.419580121440001&type=1&theater

      Verwijderen
    2. Toevallig, maar helemaal los van je post hier, maakte ik vanmiddag net zo'n doosjes met die papiertjes uit het Kruidvat nadat ik dit 'recept' was tegengekomen http://craftyjournal.com/origami-box/. Geeft echt een vrolijk resultaat (zowel met als zonder deksel).

      Verwijderen
  20. hoi
    toch bedankt
    heb ondertussen in ndl een webshop gevonden die ze me goedkoper kon opsturen
    ben er ondertussen sterretjes van aan het vouwen. ziet er best leuk uit
    maar ga ook eens het kruidvat checken. bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen