zondag 4 november 2012

een testversie.

Dit patroon, weer van noodlehead, ligt hier al een tijdje te wachten om uitgetest te worden.  Het stofje ligt hier ook al een tijdje, lang geleden gewonnen bij piepow.  Het was een grote lap stof, goed voor veel projectjes.  Onder andere dus voor deze envelope clutch.

envelop1

Ik maakte de kleine versie ervan.

envelop2

Met puntflap, zoals een envelop.

envelop3

Met polsbandje.

envelop4

Met binnenvakje met rits.

envelop5

En in plaats van de voorziene magnetische sluiting, zette ik er een drukknop op.

envelop8

Het is een testversie.  Hier en daar is het duidelijk nog voor verbetering vatbaar.  Met de drukknop heb ik ook wat zitten prutsen, dat lag aan mij of aan het drukknopsysteem.  Als iemand een goede tip weet voor de ultieme drukknopen, die haast nooit mislukken met inslaan en quasi altijd meteen perfect zitten, laat het mij maar weten.  Want ik hoor het heel graag!

envelop6
envelop7

54 opmerkingen:

  1. Prachtig tasje. Helaas heb ikzelf nog geen goede ervaringen met zo'n drukknopen. Die keer dat ik het probeerde bleken we geen vrienden te zijn . Dus ik lees mee voor de tips.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een testversie, zeg je? Ik zie daar niets 'test' aan zu, dat is gewoon schoon en perfect afgewerkt! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon perfect !! Ga ik ook proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. supermooi! Dat stofje is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt knap. Hele mooie stof, model ziet er prima uit en tot in de puntjes afgewerkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De ideale drukkers vind ik de kamsnaps. In alle kleuren en maten leverbaar en het inslaan gaat prima. Kijk bijvoorbeeld op www.kleurenmix.nl
    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Testversie? Ziet er in mijn ogen super uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow ik vind hem prachtig geworden! Mooi stofje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo prachtig! En dit ziet er helemaal geen testversie uit, volledig af, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier en daar duidelijk voor verbetering vatbaar? Duidelijk?? Ik zie niks mis hoor. Het ziet er perfect uit. En dat stofje, amaai, dat is een mooike!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies het geen wat ik ook dacht!

      Verwijderen
    2. wat ik nog zou veranderen: de verhoudingen van het tasje, het gebruik van de vlieseline in dit model (ik zoek een alternatief voor de dikke vlieseline) en de drukknop is niet wat het moet zijn. Maar dat zijn misschien maar details:)

      Verwijderen
  11. maar ale, het kan zó in de handwerwinkel waar alles perfect is afgewerkt! echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Gebruik jij al je tasjes ook effectief? Ik zie vaak op tegen het 'overladen'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, ik gebruik ze niet allemaal, toch niet tegelijk:) Een deel houd ik voor mezelf, en daar wissel ik dan mee af, een ander deel gaat in een 'cadeaumand' voor onvoorziene cadeautjes die moeten gegeven worden. Zo heb ik altijd iets bij de hand.

      Verwijderen
  13. Voor een test-versie vind ik deze al ZEER geslaagd ... en hup nog een PIN !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi stofje en zoals iedereen hier al zei: van de testversie zie ik weinig tot niets :-).

    Maar ok, ik heb wel een vraag waar ik zelf ook mee zit: die 'rimpel' in de stof langs de binnenzijde (daar waar het klepje plooit', krijg je dat er eigenlijk 'uit'? Ik heb er zelf mee te maken met een ipadhoes die ik maakte. Niemand die dat ziet maar ik stoor mezelf eraan... En zoek dus ook naar nog betere soorten vlieseline om dat op te lossen. Of andere oplossingen uiteraard.

    Het drukknopenprobleem: ben benieuwd naar oplossingen!

    maar nog eens: jouw testversie... ik moet er echt mee glimlachen als jij dat schrijft :-).

    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedoel je de plooi in de flap? Daar kan je niet echt onderuit denk ik. Vlieseline gaat daar niet echt bij helpen. Misschien de binnenstof verstevigen met plakkatoen, kan ik de bij de volgende versie eens proberen:)

      Verwijderen
  15. Zeer mooi model, zou ik zo ook willen! Spijtig, de tijd ontbreekt me om aan die kleine hebbedingen te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw het ziet er anders perfect uit, zo mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauwie , een prachtexemplaar uit een heerlijk stofke ... knap knap !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig zeg! Ik wou dat mijn zakjes er ook al zo uitzagen... tijd voor de workshop dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi! Ik weet er nog niet zo veel van als beginnertje maar ik dacht voor de drukknoopjes misschien aan de kamsnaps? Dan kan je in 1 keer op de juiste plaats met die 'prikstok' een gaatje maken en de juiste deeltjes er al insteken. Het vast duwen gaat daarbij wel vlot vind ik. Het stofje is echt prachtig, heeft den beer ook een online-shop? Google lijkt mij niet verder te kunnen helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Ik weet er nog niet zo veel van als beginnertje maar ik dacht voor de drukknoopjes misschien aan de kamsnaps? Dan kan je in 1 keer op de juiste plaats met die 'prikstok' een gaatje maken en de juiste deeltjes er al insteken. Het vast duwen gaat daarbij wel vlot vind ik. Het stofje is echt prachtig, heeft den beer ook een online-shop? Google lijkt mij niet verder te kunnen helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, geen online shop. Je kan ze wel 'volgen' op facebook.

      Verwijderen
  21. Wauw, wat een testversie! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe prachtig... ik heb juist een luierzakje gemaakt dat lukt me net zonder hulp:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat mooi. Ik ben trouwens ook fan van kamsnaps, al vind ik van die metalen wel mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtig!!!
    fijn stofjes ook!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi, hier ook een kam snaps fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er heel erg mooi afgewerkt uit
    Groetjes
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn om het stofje zo gebruikt te zien! Heel mooi hoor, als dit een testversie is, dan ben ik benieuwd naar hoe de echte versie eruit zal zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super mooi, en ook al is het je test model, ik zou hem zo willen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Toch een knappe testversie hoor! Die rits binnenin zou me afschrikken echter. Hier ook steevast geklungel met drukknopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de manier waarop de rits er in zit is hier echt heel eenvoudig hoor! De drukknop was veel erger:)

      Verwijderen
  30. Dat zie je ver een testversie! euh..NOT, zo sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ahum, een testversie noem jij dat ;-). Ik noem dat een prachtexemplaar!!! En voor de drukknopjes gebruik ik zo'n Prym-tang en meestal lukken die ongeveer ;-) Maar het perfecte systeem, dat zou ik ook wel eens willen weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ene leuk tasje heb je gemaakt. En mooie stoffen. Daar wil je wle mee gezien worden.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben benieuwd hoe de goede versie er uit gaat zien, ik ben al helemaal onder de indruk van deze versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Laat ons zeggen dat dit echt wel een prachtige testversie is !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Als je voor de testversie al zulk mooi stof gebruikt en het er al zo mooi uitziet, ben ik erg benieuwd naar de "echte" versie.

    In elk geval mooi gedaan, erg leuk model ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel zeker prachtig cadeaumateriaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha ik heb hetzelfde stofje liggen! Dat gaat ook een tasje worden, als ik jouw exemplaar zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Voor mij is dat geen testversie! Dat belooft!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoe maak je dat mooie mooie binnenzakje?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi tasje! Ik ben ook fan van kamsnaps (met tang), ik gebruik ze tegenwoordig voor bijna alles en er zijn heeeel veel kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dank je wel voor de inspiratie!!! En bedankt om steeds zo'n duidelijke foto's op je blog te plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen