woensdag 14 november 2012

een recept in een recept.

Het mandje krokantje, recept nr. 19 uit Zo geknipt!.  Dat is zo'n tof ding.  Eerlijk waar.  Zit heel snel ineen, ziet er gewoon qua vorm alleen al schitterend uit, eender welk stofje komt erin tot zijn recht, het is super als cadeautje gevuld met lekkers en het is bovendien nog praktisch ook.
Ik maakte er voorlopig nog maar één, maar daar zal het niet bij blijven.  Ieder die me kent en me uitnodigt de komende weken en maanden, u weze gewaarschuwd, een mandje krokantje zal u gegeven worden!

recept19a'

recept19b'

Vandaag is een schoolvrij dagje, en dat betekent vaak bakken.  Deze cupcakes staan hier altijd hoog aangeschreven.  Ik kreeg het recept ooit van een echte taartenfee.

recept19d'

We kozen cupcake vormpjes die qua kleur pasten bij ons nieuwe mandje (zot toch), dat vandaag dienst doet als cupcakemandje.
 
recept19c'

Geef nu toe, dat ziet er toch helemaal om op te eten uit!

recept19e'


42 opmerkingen:

  1. Mooi mandje en ik krijg gelijk trek in cupcakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat nodigt uit om bij u op de koffie te komen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai zo matching allemaal, dat smaakt nog eens zo goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmm, past allemaal zo perfect bij elkaar! knap gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi en lekker! ik kan niet wachten tot ik wat minder ziek ben om aan alles te kunnen beginnen naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super mandje :-)
    en hmmm lekkere cakejes.

    Zouden wij niet overwegen om u uit te nodigen? Al was het maar om zo'n leuke kadootjes te krijgen hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi mandje! Ik krijg ook direct trek van die lekkere cupcakes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm die lekker cakejes komen wel tot zijn recht in dat prachtig mandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, ik krijg honger bij het zien alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi mandje, lekker cakejes, wat valt er nog meer te wensen. Fijne dag vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij deze ben je bij ons uitgenodigd:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, super! Hier vandaag ook cupcakes gebakken, het mandje ontbreekt nog maar daar zal snel verandering in komen als ik jouw versie zie. Super stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat mandje is heel schoon! Binnenkort hier een verjaardagsfeestje met knapperige pistoleetjes. Die MOETEN gewoon in zo'n mandje. Ok, dat wordt naaien straks! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah te gek!! Ben heel benieuwd naar het patroon. Nu afwachten of de Goede Sint dit mooie boek aan mij zal schenken! Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het gaat hier ook in menig kerstpakje belanden!
    Schone uitvoering, zoals altijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik voel de drang naar juffencadeaus opkomen. En volgens mij zal dat virus zich in blogland verspreiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tof. Dat mandje gaat hier ook nog gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super. Ik nodig U bij deze met heel veel plezier uit voor de koffie ( breng jij dan een mandje cupcakes mee) ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het staat hier ook al op de planning ! En ik zie dat jij gewone knopen gebruikte ... ik heb een beetje drukknoopvrees ... Lukt dat zo dan ook goed ? (of kun je nu het mandje niet meer plat wegleggen ?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn mandje kan inderdaad niet plat liggen. Maar ik wil het zo houden, er is altijd wel iets wat ik erin ga leggen, al is het gewoon een lading stofresten. Ik vond de knopen er mooi bij passen en heb dus de ene knoop aan de andere vastgenaaid en zo ook het mandje ertussen. (en ik had ook geen zin in drukknopen moet ik toegeven:))

      Verwijderen
  20. Ja! Staat hier ook op de planning om mee te nemen naar school. Elke juf een mandje tegen het einde van het schooljaar? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig!
    Hier ook een schoolvrije dag en vaak staat er dan ook bakken op het programma, maar deze keer werd het 'n bezoekje aan het zwembad.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het mandje is echt schitterend!!! Het staat bij mij ook héél erg hoog op de to do-lijst (en sinds zaterdag ligt het boek hier ook te pronken, dus er zullen er wel gemaakt worden voor onder de kerstboom). De cakejes zullen waarschijnlijk ook wel smaken, maar als ge zelf ziek zijt, en twee van de 3 kids ook, dan kijk ik liever naar het mandje en niet naar wat erin ligt ;-) (neem me niet kwalijk é ;-) ) Ik zal het recept pinnen voor in betere tijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei Hilde, verzorg jezelf en de kindjes dan maar heel goed!

      Verwijderen
    2. Mercikes! Ondertussen ben ik zelf veel beter hoor, maar nummer 3 van de kids en manlief zijn erbij gekomen nu... Help wat een plaag is me dat hier ... Maar vind het al een pak minder erg nu ik zelf terug het gevoel heb alles weer onder controle te hebben ;-)! Groetjes!!!

      Verwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nog eens terug komen kijken... echt heel mooi!

    Heb je al gewerkt met Kam snaps niet stevig genoeg voor aan zo een mandje maar wel voor baby kleding denk ik.
    Ik zou graag een setje bestellen maar wil weten of het ook goed gaat:)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb zelf nog niet met kam snaps gewerkt, maar hoor er over het algemeen toch positieve reacties over.
      Ik ga me ook eens zo'n setje aankopen om uit te proberen.

      Verwijderen
    2. Laat je weten waar je een setje koopt er zijn verschillende maten in en of het goed gaat:)

      Alvast bedankt... maar goed dat we elkaar hebben hé:)

      Verwijderen
  25. Tof mandje! En een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dat stofje hé! Ik ben daar zo verleifd op!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik word helemaal goed gezind van die kleurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk idee met die knopen. Ik heb gisteren zo'n mandje gemaakt maar toen ik mijn drukknoopjes wou indrukken zat ik met een probleem. Mijn haakjes van mijn knoopjes zijn te kort en zo kunnen ze niet door mijn mandje :-(
    En kamsnaps heb ik nog niet dus ben ik op afbeeldingen beginnen zoeken naar mandje krokantje hoe ik dit kon op lossen en ja hoor als ik mag neem ik je idee mee en doe ik het na en heb ik dan toch al een kerstgeschenkje. Bedankt voor de leuke tip

    BeantwoordenVerwijderen