vrijdag 23 november 2012

een bloemenweelde.

Bij Heidi zag ik dit gebloemde stofje.  Ik vond het zo mooi.  Ze kon me vertellen dat het van het stoffenspektakel kwam.  Het toeval wil dat het de zondag daarop net zo'n spektakel was hier in Leuven.  Ik was eigenlijk niet van plan om ernaar toe te gaan.  Maar toch, bijna tegen het sluitingsuur waagde ik nog een poging.  Wat een luxe dan, geen file ernaar toe, geen parkeerkosten, geen volk.  Eenmaal het kraam bereikt waar het bewuste stofje indertijd gekocht was, ging ik meteen op zoek.  En tja, zo'n felgekleurde stof valt wel op te midden van de rest, ik had het dus snel gevonden en al even snel in mijn handen.

pleated1

In gedachten wist ik al meteen wat en voor wie ik er iets mee zou maken.  Dat houd ik nog even geheim, want als ik de tas weggeef, is het een kerstcadeautje.  En ja, u leest het goed, 'als'.  Want eens de tas gemaakt, was ik nog zotter van het stofje.

pleated4

pleated3'

Dat ik een zwak heb voor bloemen, dat had u ongetwijfeld al door.  Ik word er gewoon altijd instant vrolijk van.  Ook van deze stof.  Ik laat de tas hier dus nog even hangen.  En beslis later wel: voor mezelf of om weg te geven....

pleated2

Gebruikt patroon : pleated tote.  Dit patroon gebruikte ik hier ook al eens.

32 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een beeldschoon stofje. Om helemaal vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik geloven dat je daar verliefd op bent, zo'n mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. om eerlijk te zijn, ik zou hem ook houden, en gewoon nog eentje maken en die dan cadeau doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supertas. Ik zou mooi een andere tas maken om weg te geven haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je nog eentje zult moeten maken! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad een prachtig stofje! Enne... je kunt er toch nog een maken? ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat toch een zalig patroon hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een cadeautje voor uzelf, dat mag ook wel eens hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh wat een mooi stofje. Ik zou m houden. Of nog eentje maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoeveel keer per dag wissel jij van sjakos?
    ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. idd instant vrolijk! ook een leuk patroon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad hele mooie stof. Ik heb ook de indruk dat hoe meer je er naar kijkt, hoe mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh, als ik zelf een bloemenstofje in handen heb vind ik het meestal niet zo... maar bij jou altijd prachtig! Je hebt een goede hand van kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat is ze weer mooi geworden! Jij loopt over van het talent jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. alweer zo mooi !!! stofje om bij weg te dromen ( doe maar een give -away ;-)))) )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is ook een geweldig mooi stofje!
    Ik zou ook twijfelen weggeven of gewoon zelfhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ben blij dat je er nog gevonden hebt. de tas is heel mooi geworden, ik word nog altijd vrolijk van dat stofje.
    zou die precies ook voor mezelf houden als ik jou was, en nog een zelfde maken voor cadeau te geven dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt zo'n mooie tas en die stof......gewoon prachtig. Ik ben ook een tassengek. Geef ze graag weg, maar houd er ook veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het stofje is idd super en de tas ook een lente gevoel midden in de winter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh, dat stofje zooo mooi zeg! En de tas uiteraard ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supervrolijke stof en een zeer mooie tas! Met zo`n kerstcadeau zou ik wel heel blij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. inderdaat een mooi stofje hoor. En de tas is een leuk modelletje. Prima combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi!! en het sofje is wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super, inderdaad een geweldig stofje! Dat model van tas is hier ook favoriet, ik vind het mooier met tassenband dan met hengsels uit stof. Weer eentje voor bij zijn vriendjes aan de kapstok ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie tas in een super vrolijk stofje....ikzelf heb dit stofje enkele maanden geleden verwerkt tot een rokske voor de pleegdochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt weer super mooi... ik zie die stofjes nog niet liggen (het juiste stof kopen niet makkelijk) moet nog zoveel leren:)

    BeantwoordenVerwijderen