vrijdag 16 november 2012

de pyama die nog even in de kast blijft liggen.

Ik begon deze zomer aan een wolkenpyama voor de jongste.  Helaas bleef het naaiwerk veel te lang liggen, en kwam het er maar niet van de pyama af te werken.  Enkele weken geleden maakte ik hem eindelijk af. En toen werd het koud.  Heel koud.  En daarenboven veranderde de zoon van de ene op de andere dag van lievelingskleur.  Rood moet het nu zijn.

wolk6'

wolk4'

wolk5'

Ik maakte er als extraatje nog wat wolkenkussens bij, zodat hij ook echt tussen de wolken zou kunnen slapen.  Maar het mocht niet baten.  Hij wil niet.  Helemaal niet.  Zelfs niet voor even, voor op de foto.

wolk7

wolk2

Gelukkig is de pyama een maatje te groot gemaakt.  En hopelijk verandert de lievelingskleur van de jongste zoon gedurende de seizoenen van rood naar blauw.  Zodat als het eenmaal lente is, hij de pyama toch aan zal doen.  Jongens van vier hè, ze weten serieus hard wat ze willen....

43 opmerkingen:

  1. ooohhh wat mooi.... en de wolkjes zijn zo prachtig... Mijn dochtertje gaat volgende week over dromen en slapen leren... misschien een leuk idee die wolkenkussentjes... Heb je het patroontje voor de wolken zelf getekend en gewoon opgevuld? Geen rits ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, gewoon een wolk getekend, twee keer uit de stof geknipt, dichtgenaaid met keergat opengelaten, keren en dan opgevuld met kussenvulling. Keergat dan terug met de hand dichtgenaaid. Snel klaar dus!

      Verwijderen
    2. Schitterend! Dank je wel!!!

      Verwijderen
  2. zalig die wolkskes, k zoek nog ideeen voor mijn metekindje haar Kerstmis, haar "zolder-kamer" wordt momenteel verbouwt, dus die kussens komen alvast op mijn ideeenlijstje ;-)
    & niet alleen jongetjes van 4 weten dat, ook meiskes ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Moest hij toch echt niet willen, heb ik hier wel een kandidaat overnemer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zal eraan denken An. Voorlopig probeer ik nog wat, je weet maar nooit. Maar de Sint is rood gekleed, dus hij wil nu ook rood (ik heb zelfs de hele stad moeten afzoeken naar een rode winterjas, anders wou hij hem niet aan:))

      Verwijderen
    2. Dat van die Sint vind ik echt wel grappig, ja waarom heeft die een rode mantel en geen blauwe :)
      Ik ben ook zot op u wolkjes, droomt heerlijk!

      Verwijderen
    3. Hij heeft karakter, dat moet je 'm nageven :-) En ook wel smaak: een rode jas is gewoon leuk!

      Verwijderen
  4. ohhh, mooie wolkjes! zonde dat hij er niet in wil slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, nee, Sofie! Wat een toeval! Ik maakte deze week een pyjama en bijpassende wolkenkussens voor de oudste.
    Gelukkig hier geen gemopper meer over niet-willen-dragen. Wat jammer voor jou. Ik hoop dat hij toch nog bijdraait!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij zal wel nog bijdraaien hoor, ik ken zijn karaktertje goed genoeg, opeens keert hij 180°! En ik heb nog tijd hè, nu is het echt wel te koud in zijn kamer voor korte mouwen:)

      De wolkenkussens wil hij dan weer wel, dat is toch al een begin....

      Verwijderen
  6. Jongens van 4... Zo heb ik er ook eentje rondlopen, en jouw verhaal is zooo herkenbaar: 'Nee, ik doe die trui niet aan, IK-VIND-DIE-NIET-MOOI!' En inderdaad, ook pyama's moeten door meneer goedgekeurd worden... Leuke verhalen voor als ze groot zijn zeker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke,pyama en kussens! Wat is het pyama patroon, echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstuk is een t-shirt patroon ui Ottobre. Het broekje is het broekpatroon van MADE (te vinden op haar blog).

      Verwijderen
    2. Leuk! Ga ik zeker ook trachten te maken :D Voor beide meiden dezelfde, dat vinden ze nu namelijk nog leuk ;) (1 & 5 jaar )

      Verwijderen
  8. Kan je geen workshop organiseren "Pyama voor grote mensen"? Ik vind er namelijk nooit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh jammer, maar ja, nu is het toch wat koud eh voor korte mouwkes :) Wel heel leuk met de kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi, en ja zelfs meisjes van 1,5 weten wat ze willen, dus jongens van 4 zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee, slapen tussen de wolken, je zou het zelf willen! Het tij keert vast op tijd wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil ook graag een pyjama maken voor mezelf... mooi stof hoor... echt leuk... die wolkjes zijn zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dus uw zoontje draagt alleen pyjama's in zijn lievelingskleur???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij heeft een rode, dus die wil hij altijd aan. En als die in de was zit zijn andere, waar ook rood in zit:)
      En, het is ook gewoon koppig willen zijn hoor!

      Verwijderen
  14. En als hij het écht niet wil aandoen, is het setje alvast prachtig als cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi, zal hier iedereen ook eens eentje maken. Stof ligt klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supergezellig, ik wil er al zelf van in mijn bed kruipen (geeuw!).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volledig met de overlock gemaakt?
    Vanwaar komt je stof? echt lief met die wolkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de overlock, ja.
      De stof kocht ik ooit via een groepsaankoop met het Leuvens Stiksel (ben de naam van de webshop kwijt, was Duits denk ik). Je komt ze hier en daar nog wel tegen in webwinkels hoor.

      Verwijderen
    2. ik heb die stof in het rood :-)
      gekocht bij stoere jongensstoffen, maar ze hebben die niet meer.

      Verwijderen
    3. Dank je wel... nog een vraagje welk merk van garen gebruik jij voor de overlock?

      Verwijderen
    4. ik koop die altijd op het stoffenspektakel, geen idee welk merk dat is...

      Verwijderen
  18. wat jammer dat hij het niet wil!! Het is werkelijk prachtig!! ook de kussentjes met bolletjes zijn supermooi!! ik zou snel willen gaan slapen!
    ine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik hoop voor jou dat die zoon van jou terug van lievelingskleur verandert, want hij is supermooi, die pyama!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi!! Wel jammer, maar hij draait nog wel bij - hopelijk... Ik heb die wolkjestricot nog in het paars liggen, wordt waarschijnlijk ook ooit een pyama.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig pyjama! Wedden dat hij deze binnenkort wil gaan dragen....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooooh! Héél mooi! Die wolkjesstof is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat stofje, om in weg te dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo'n schone pyama - het kan niet anders dan dat hij daar binnenkort met plezier in wegdroomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtexemplaartje ! Ik duim dat hij hem straks wel aan wil hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Even naast het onderwerp...bedankt voor je patroontje van de clutch! Ik heb er een eigen versie van gemaakt met studs en animal print!
    Heb je naam vermeld in mijn post hoor.
    Merci, Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. jammer dat hij hem niet aan wil, want hij is echt super. de wolkjesstof is heel leuk, zou er meteen ook een pyjama van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige pyjama en kussen! Jammer dat hij ze niet aan wil maar och... dat zal hopelijk met het seizoen wel weer veranderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen