woensdag 3 oktober 2012

van papier - pin #9

Ging u al eens binnen bij Hexagoon?  Vindt u het dan ook altijd zo moeilijk om je niet al te veel te laten verleiden? 
Het is het soort winkeltje waar ik dolgraag eens een volledige dag zou willen doorbrengen. Om dan elke lade en elk doosje open te doen en elke keer weer verwonderd te staan van de daar verborgen schatten.  Soms vraag ik me af hoe de verkoopsters zelf nog weten waar wat ligt, maar als je iets vraagt, toveren ze altijd wel ergens ver vanonder een stapel net dat vandaan wat je nodig hebt. 
Het is ook het soort winkel waar je buiten komt met zoveel meer dan waarvoor je gekomen bent.  En zo kwam ik er een tijdje geleden buiten met mijn gele gesp (die had ik echt nodig) en papier (wat ik niet nodig had).  Bij hexagoon hebben ze een immens gamma aan mooie papiersoorten.  Eerlijk waar, hebt u een papiertje nodig, u weet waar het te vinden.
Ik kocht deze twee oranje/blauw geprinte bladen.  Stevig papier, dat gewoon los per blad kan gekocht worden.  Handig toch?

papier

Eens thuis moest ik er toch ook iets mee doen.  Ik schuimde mijn pinterest board over papier af, en besloot enveloppen te maken.  Niets eenvoudiger dan dat, sjabloon afprinten, overtekenen op het papier, uitsnijden en plooien.  Eenvoudig, maar oh zoveel leuker dan een doorsnee witte envelop.

envelop1'envelop7

Bij de envelopjes maakte ik bijhorende kleine kaartjes.  Vlagjes van papier werden erop gestikt, washitape werd geplakt en letters werden erop geborduurd.

envelop6
envelop9

Stuk voor stuk unieke kaartjes, voor in de enveloppen.  Leuk om aan een cadeautje te hangen bijvoorbeeld.

envelop3'

En dan nog even over het borduren.  Ik toonde dat hier ook al. Bij de giraf.  Toen werd er me gevraagd dat eens uit te leggen.  Zelf haalde ik de mosterd hier, en daar wordt het eigenlijk zo ontzettend duidelijk uitgelegd.  Hoe u best start en eindigt wordt hier nog eens extra met foto's uitgelegd.  Makkelijk, maar wel een arbeidsintensief werkje.  Je bent toch even bezig aan dat borduren op papier, aangezien het papier niet meegeeft en niet gekreukt mag worden, is het echt steekje per steekje.  Maar het resultaat loont!

envelop5

27 opmerkingen:

  1. Ooooooh, leukleukleuk! Ik zal het idee maar eens pinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lientjepralientje03 oktober, 2012

    mooie kaartjes!
    je kan ook een witte enveloppe uiteenhalen en dat gebruiken als sjabloon,
    zo deed ik dat als tiener altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp je volledig : ik ga naar Hexagoon en sla tilt ... En dat papier wil ik ook steeds kopen maar ik hou me in omdat ik niet goed weet wat ermee aan te vangen. En dan kom jij met het antwoord! Merci hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk! Gewoon alles! De papiertjes, de enveloppen die je er van maakte en de prachtige kaartjes die er in horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg, ik ken die winkel niet.... ojeeee moet ik daar wel kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, weer heel mooi gedaan allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk ! Originele unieke kaartjes werden dat. Ik moet echt nog eens naar Leuven.......en dan naar Hexagoon.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    er loop momenteel een leuke give-away op mijn blog, wie zin heeft zeker meedoen !
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben er ene keer al geweest
    maar ik was zo overweldigd door het aanbod
    dat ik niet wist waar kijken
    en uiteindelijk maar 1m lichtgroene paspel bij had....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. inderdaad echt wel vergif, ik heb van mijn zus er juist nog een bon van gekregen voor mijn verjaardag, dus zal nog eens moeten passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nog niet geweest, best maar zo lijkt het!
    k ben zo al aan schoon stofkes verslaafd laat staan ... ,-)
    maar super schoon wel!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi! Ik ben ook echt dol op Hexagoon. Er is zooo veel. Maar papier dat heb ik nog nooit gekocht, wegens geen inspiratie.. Dat is bij deze nu dus opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gedaan! Wat een creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, dat is zo'n goed idee! En dan heb je ook een voorraadje kaarten in huis... (ik durf dat al wel eens te vergeten als we naar een verjaardagsfeestje moeten)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe blijf je het toch doen!!! Als ik zie dat er iets nieuws op je blog staat ben ik gewoon megablij, want ik weet al op voorhand dat het weer iets superleuk zal zijn!!! Mooi, mooier, mooist en het moet niet altijd vanonder ' stikmachien komen é ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n kaartjes krijgt iedereen toch graag, niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, toevallig deze week nog met mijn leerlingen in de klas gedaan. Maar ik gebruikte mooi papier uit tijdschriften. Mijn zus geeft ook les en elke leerling van mijn klas schrijft een brief naar één van haar leerlingen. Dat doen we zo een paar keer per jaar. Het stapeltje brieven gaat of komt dan met een mooi lint er rond naar de klas. Altijd SPANNEND.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk toeval, ik had vorige week ook net envelopjes gemaakt. Maar nu ik die bijbehorende kaartjes zie... Als ik deze week tijd heb, komt het er zeker ook van!

    BeantwoordenVerwijderen