dinsdag 30 oktober 2012

spinnen op je buik - pin #13

Anna was net als vorig jaar uitgenodigd op het themafeestje van Dries.  Daar waar de dresscode vorig jaar 'glitter en glamour' was, koos de jarige dit jaar als thema 'griezelen'. Onze dochter had al meteen een idee over hoe haar gezicht er moest uitzien.  Ok.  Wat schminken, dat kan altijd.  Maar wat zou ze aandoen.  Het moesten immers ook makkelijke speelkleren zijn, dus een laken om als spook verkleed te gaan was niet echt aangewezen.  Ik kocht bij zeeman een zwarte legging en t-shirt, nog geen idee hebbende wat ermee te doen, maar in het slechtste geval moest ze maar gewoon 'helemaal in 't zwart' gaan met 'een volgetekend gezicht'.
En toen zag ik op pinterest plots deze pin.  Een spinnenweb genaaid op een t-shirt.  Ik vond het meteen super origineel, het was bovendien makkelijk en snel uitvoerbaar, én ik had een goedkoop effen t-shirt liggen, dat zwarte.  Een wit spinnenweb werd op de t-shirt genaaid, en een grote zilveren glitterspin flockten we erop.

spinj

Om het helemaal af te maken, naaide ik ook nog twee webdraden vertrekkende vanaf de halslijn, om twee 'verloren' spinnetjes aan te laten bengelen.
Anna vond het meteen geweldig.  Die spinnen op haar buik.  En onze jongste zoon, die had er schrik van...

spink

Op haar gezicht tekenden we een groot spinnenweb en een bengelende webdraad met spin eraan.  Op haar haarband naaiden we een nepspin (die er griezelig echt uitziet), net alsof er een spin op haar hoofd kruipt.
Zo werd onze jongste dochter een heus spinnenmeisje en was ze helemaal klaar voor het feest.  En oh ja, het werd een ècht griezelfeest, met grote en kleine griezels!

sping

spinf

33 opmerkingen:

  1. waw Anna, je ziet er supergriezelig uit!!!
    Knap gedaan, mama!
    Groetjes Bram en Fien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eentje om te onthouden...SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is leuk! Wat een goed idee om het erop te naaien! En zo mooi netjes en recht ook.... zo ver ben ik helaas nog niet, maar al ik dit zie krijg ik wel gelijk kriebels om mijn machientje weer eens tevoorschijn te toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ons spinnenmeisje was ermee in vorm !!!! Leuk dat je erbij was Anna !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n leuk idee. En zo'n mooie uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee, wat een leuk idee. Mijn dochter wil morgen (met Halloween) ook als spin naar school, en ik brak mijn hoofd al over hoe ik dat moest aanpakken... Ik denk dus dat ik jouw leuke idee ga kopiëren! Een vraagje: heb jij ook vlieseline erachter geplakt voordat je ging naaien (zoals in de originele beschrijving staat), of is dat niet nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, dat heb ik niet gedaan. Het gaat perfect zo!

      Verwijderen
  7. Schitterend, ik vind vooral die haarband erg eng!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is dat een leuk idee! Ga ik meteen pinnen voor als de gelegenheid zich hier ook eens voordoet ;-). En héél mooi geschminkt ook, die dochter van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat is leuk zeg! Zou er ook glow-in-the-dark flockfolie zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dat zou ook geweldig zijn, een lichtgevende spin! Moest je het ergens tegenkomen, geef je het dan door?

      Verwijderen
    2. Sofie, bij hotfix-studio heb ik al wel spiegelende en glitterfolies besteld, glow in the dark week ik niet. Heb ze nog steeds niet gebruikt, -koudwatervrees denk ik- dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen. Prijs is wel erg goed denk ik.
      Knap idee trouwens! Hou ik bij!

      Verwijderen
    3. Er is zeker ook glow-in-the-dark flockfolie, ik heb em ooit gekocht bij vermiljoen.

      Verwijderen
  10. Het idee is leuk, maar je hebt het geweldig uitgevoerd. Super!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRACHTIG !!! ( zoals altijd eigenlijk ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een supertof idee! heel leuk voor kleine griezeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo tof! En meteen herinner ik me de laatste nieuwsbrief van onze school, waarin stond dat onze dochter na de herfstvakantie verkleed mag komen als griezel,... Dit is ideaal, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, ik vind echt dat jij altijd zo'n toffe ideetjes hebt! Ik ga deze onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof gedaan! Dit moet ik later ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bedankt voor het ideetje, ik moest gisteren snel nog iets verzinnen, dit was perfect, op een uurtje klaar. Ik had wel geen witte flock, maar fluo oranje is ook perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supertof en kwam heel goed uit want onze kleine meid had net griezelbeestkostuum nodig voor dansles vandaag. Ik heb wel een paar spinnen moeten toevoegen : mama, papa en 3 kindjes spin.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee en zo mooi uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen