zondag 28 oktober 2012

Paars, dat vroeg ze.

Dit keer was het Emma die een feestje gaf.  De dochter werd ook deze keer weer uitgenodigd.  Toen ik haar emailgewijs vroeg waarmee we haar een plezier konden doen, kreeg ik dit antwoord terug :

voor cadeau is alles oke, maar ik hou wel heel veel van handtassen ( PAARS ), dus als je een handtas wil maken voor mij dan zou ik heel blij zijn, maar als je iets anders zou geven voor mijn verjaardagsfeestje dan is dat helemaal niet erg.

Ik vond vooral dat laatste stukje van haar lange zin 'schattig'.  Hoe kun je dan anders dan iets paars maken.   Er was enkel één probleem: ik heb geen paarse stoffen in mijn voorraad liggen.  Patronen van handtassen genoeg, maar dat paars, daar wrong het schoentje. 

paars2

Maar lang moest ik niet zoeken, want net diezelfde dag postte bambiblauw enkele van haar nieuwe stoffen.  En halleluja, er zat paars tussen!

paars1'

Ik koos resoluut voor de kokkastof met eekhoorntjes.  Perfect voor een meisjeshandtas.  Stevige mooie canvas.

paars3 
paars4

Om het paars niet te laten overheersen combineerde ik met jeans van Pauli (die licht rekbare jeansstoffen zijn daar echt de moeite!).  Ook het patroon (van noodlehead, de kleine versie van de Sidekick Tote) bracht het paars mooi tot zijn recht.  En de hele voering van de handtas is ook in de kokkastof, dus als Emma in haar tas rommelt, ziet ze nog steeds haar lievelingskleur.

paars5

Zo, en dat was voor mij genoeg paars voor eventjes.  Nu terug aan de slag met mijn eigen lievelingskleuren...

33 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheid weer!
    jou lievelings kleuren?? Blauw??
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onder andere blauw ... en ook groen, rood en oranje:)

      Verwijderen
  2. Wat een schattig stofje! Ook al is het paars ... Die eekhoorntjes maken veel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de eekhoorntjes maken inderdaad veel goed:)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie tas. Daar zal de Birthday girl wel heel tevreden mee zijn! Wat is jou lievelingskleur dan, als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha! Ik was daarnet nog aan het twijfelen om dat patroon te kopen. Nu ik jouw resultaat zie, twijfel ik precies niet langer en ga ik even mijn koopstop negeren. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is echt een heel leuk patroon om te maken. En een heel handige ritssluiting.

      Verwijderen
  5. Heel mooie tas en een supercadeau ! Je hebt dat mooi gecombineerd en subtiel gehouden dat paars. Super !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com
    je kan nog meedoen tot en met 29/10 aan de give-away op mijn blog, voor wie zin heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig voor een meisje dat van paars houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi gecombineerd die eekhoorntjes, schoon!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik pak het ook niet snel, maar het is een prachtige tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Zowel het patroon als de stof als de kleur :-) Perfect cadeautjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel mooi stofje!
    En ook hier geen paars in de kast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar gaat die jarige heel blij mee zijn. Mooie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lol, ik maakte net een rokje in diezelfde jeansstof en ben bezig aan een rokje in dezelfde kokka-stof, petrolversie wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig en weer zo een mooie stofcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Paars, mmmm, dat ligt ook niet in mijn stoffenkast, maar deze combi is prachtig! Zou het ook gaan met de aquablauw van dit stofje?? Want die ligt dan weer wel in mijn kast...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jeans met dat aquablauwe van kokka is een perfecte combinatie! Toen ik het paars kocht, heb ik ook de andere kleuren eens op de jeansstof gelegd, en dat was een perfecte match!

      Verwijderen
    2. Die to do list van mij... Die wordt maar niet korter.... Zo raar ;)

      Verwijderen
  15. De noodlehead patronen zijn fantastisch. Al vind ik wel dat jou versies altijd mooier zijn.
    En dat komt de patronen ten goede. Ik bedoel: ik twijfel soms aan de aankoop ervan maar als ik dan zie wat je er kan van maken ben ik verkocht. Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De jarige gaat tevreden zijn denk ik. Echt een super leuke tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Emma zal vast een gat in de lucht springen, wauw, supertas met superstofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe prachtig! En wat een schoon model.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. weer zo mooi! prachtig.
    ik weet wel waarom jouw kinderen veel gevraagd worden voor feestjes :)
    (buiten dat ze natuurlijk vast heel aardig zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. knappe tas, zal ze heel erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi... ik ben stiekem jaloers wanneer en hoe doe je het toch allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een heel mooi tasje! Het stofje met die eekhoorntjes vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig tasje! Het stofje met de eekhoorntjes vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen