donderdag 25 oktober 2012

Open Wide Zippered Pouch - pin #12

Tijdens onze vorige naaiclubsessie gingen we aan de slag met dit patroon van noodlehead vanop mijn pinterest.  Een ritstasje dat volledig open kan, echt volledig.  De manier van rits inzetten is gelijkaardig aan dat wat gebruikt wordt in vele taspatronen met rits.  Makkelijk en mooi afgewerkt.  En wel handig, zo'n ritstasje dat eenmaal open echt ruim is vanbinnen.  In één oogopslag zie je wat er in het tasje zit.

wide4'

Het patroon geeft drie maten mee.  Tijdens ons avondje naaien maakte ik de grootste versie.  Maar die viel me net iets te groot uit.  Ik had daarenboven enkel verstevigd met de H630 vlieseline, die bleek achteraf veel te licht te zijn voor een tasje dat groot was én rechtop moest blijven staan.  Thuis maakte ik er twee andere, de kleine en middelmaat.  Deze verstevigde ik allebei met de zwaardere H640 vlieseline, ook al waren ze een serieus maatje kleiner.  Ze blijven nu mooi staan, en houden ook goed hun vorm.  Geen ineenvallend ritstasje dus meer.

wide6

En dat ik graag ritstasjes maak, dat zal u hier hoogstwaarschijnlijk al gemerkt hebben.  Dit is weer een toppertje en zal dus nog vaak van onder de naaimachine komen....

wide5

18 opmerkingen:

  1. HEEL MOOI!! en die stofjes zijn ook top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige stofjes en zakjes wederom. H630 en 640 zijn helaas niet meer bij Veritas verkrijgbaar. Mag ik vragen welk adresje jij hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wel nog te verkrijgen bij veritas. En in de stoffenwinkel Pauli in Leuven.

      Verwijderen
  3. Het ziet er inderdaad echt een toppertje uit ! Dat wil ik ook ooit eens maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte ze ook al, een echt plezier deze ritstasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zien er leuk uit. Mooie stofjes. Lekker handig.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt inderdaad iets met ritstasjes, maar ze zijn keer op keer geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn prachtig en je hebt er weer mooie stofjes voor uitgekozen (daar ben jij wel een krak in)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, echt stofjes voor nen toiletzak !!! !-) dat heb ik vrijdag toch ook mogen horen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. inderdaad ideaal om alles in terug te vinden! Mooi gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen