maandag 22 oktober 2012

Groen voor Helena.

Onze dochter heeft veel vriendinnen.  Op school en daarbuiten.  Door haar zachte karakter komt ze zowat met iedereen overeen.  Het is geen ruziezoekster, laat ik het zo zeggen.  Veel vriendinnen betekent ook veel feestjes.  Vorige zaterdag verjaarde Helena, een heel speciale vriendin van onze dochter.  Helena, het meisje met de mooie glimlach dat zoveel heeft meegemaakt dit jaar.  Het meisje dat net als onze dochter zo'n streelzacht karakter heeft.  Het meisje dat we op haar verjaardag extra gelukkig wilden maken.  Want die mooie glimlach, die willen we steevast op haar fijne gezichtje toveren.

Ik had al stof klaar liggen voor een tas.  Tot de dochter thuiskwam, het hoopje stof zag liggen en zuchtend haar afkeuring liet weten.  Neen mama, groen moet het zijn.  Want dat is de nieuwe lievelingskleur van Helena.  Ok.  Groen zou het dus worden.  Na een fietstochtje naar Pauli was ik een grote lap mooi groen ribfluweel rijker.  Perfect te combineren met de vogeltjesstof die ik al had liggen.

groen10

Het werd een tas zoals ik er eerder al maakte.  Een tas die altijd op gejuich werd onthaald.  Een tas die zo perfect is voor het echte meisje dat Helena is.  Een tas die haar hopelijk doet blijven stralen.

groen3

In de tas staken we nog wat handgemaakte cadeautjes. 

groen5''

Een opschrijfschrift, in een vogeltjeshoes.  De handleiding komt uit het 'Zo geknipt!' boek.  Het hoesje past perfect rond het schrift, echt iets leuks om te maken en te geven.  En die knoop erop maakt het helemaal af vind ik.

groen7'

Om in het schrift te kunnen schrijven, staken we er nog een goed gevuld pennenzakje bij.  In datzelfde groene ribfluweel. 

groen6'

En om de hand die zal schrijven te sieren, zit er ook nog een polsbandje bij.  In datzelfde vogeltjesstofje. 

groen11'

De clutch die ik vorige week maakte, vond ik qua model perfect passen bij de groene tas (rimpels en paspel).  Dus staken we er ook nog een bijpassende clutch bij, die gevuld werd met kleine schatten.

groen2

Binnenkort maakt Helena een belangrijk reisje. Naar haar vorige thuisstad Londen.  Misschien heeft ze dan wel nood om haar thoughts neer te pennen in een schriftje.  En mag de groene tas met inhoud wel mee met haar.

groen9

Sweet Helena, we love you!  Keep on smiling, lovely girl!
Happy birthday!

groen8'

59 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg, wat een geweldige kadootjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo af en zo mooi! Dat vogeltjes stofjes hier al op gegaan, maar jou project ermee is wel vele malen toffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief. Volgens mij valt de appel niet zo ver van de boom en is mama ook een echte lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die zal wel glimlachen, met zoveel mooie pakjes! en dat verdienen meisjes met een mooi karakter dubbel en dik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooooooooooooooooooi!!!! Echt prachtig, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je ziet gewoon in alles dat dit een cadeau is voor een heel speciaal iemand ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooi! als jij iets maakt ziet het er altijd zo perfect afgewerkt uit, hoe doe je het toch maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer af he! Zo zo zo jammer dat ik geen kind heb in dezelfde klas als die van jou! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sprakeloos!!!Van verbazing zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En of die Helena zal stralen bij het zien van al dat moois!!! Super dat jullie dat meisje zo in de watten leggen!!! Trouwens wat een schoon groen, die ribfluweel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om jaloers op te zijn, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Da's weer eens heel mooi gedaan! Bij deze vraag ik mij af, wat zou je maken voor een jongen??? Tja, ik zit in die situatie, weinig vriendinneks en mar wel veel vriendjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klik in de zijbalk eens op het label 'jongens' http://elisanna.blogspot.be/search/label/jongens
      Daar zie je aantal jongenscadeautjes die ik al maakte.
      Maar ik geef toe, voor een meisje is het wel zoveel makkelijker om iets te bedenken:)

      Verwijderen
  13. wauw, wat een kadootjes weer! en mooi stofje, dat met die vogels, past heel mooi bij het groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow! Wat een prachtig leuk en cute cadeau! Ik wou dat ik die jarige was(ghi).
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat PRACHTIG ik vind de kleuren combi ook zo mooi. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi geworden. Ik weet niet hoe of wat, maar ik krijg een beetje water in mijn ooghoeken van dit bericht.
    Fijne maandag!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zoveel super moois in een prachtige tas. daaar zal ze zeker een lach van toveren op het gezichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh zeg, hoe mooi gemaakt! ik ga dit ideetje zo es nadoen! echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Héél schoon. Je voelt dat het recht uit jullie hart komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weeral zo een top-cadeau! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt heel knap! De stofjes, de kleuren, de modellen: helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi met een prachtig stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar weer zo super, je ideeën lijken wel eindeloos !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig cadeautje is dat geworden!
    Je bent geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hé Sofie, je bent ook niet te stuiten als je achter je naaimachien gaat zitten! Ik vind het allemaal weer prachtig geworden, super kado. Hoop ooit nog eens zo goed te worden als jij.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, wauw, wauw!!!! Wat een bijzonder kado voor een zo te lezen zeer bijzondere meid! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen

  27. Zo mooi!!!

    Ik begrijp niet wanneer je het allemaal doet lieve mama van vier:)!

    Wat zou ik graag een cadeautje van jouw ontvangen...

    Hoeveel uur per week zit je achter je naaimachine?

    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik zo hard uw dochter zijn (hoe vaak heb je dit al wel niet gehoord ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is ze weer in de watten gelegd, die Helena! Ze zal er inderdaad heeeel blij mee zijn. Zoals wij blij zijn dat we haar mogen kennen en dat onze dochters deel uit mogen maken van haar leven, want het is echt een schatje. En om de hoop te vergroten had ik haar ook iets gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze mocht wel eens in de watten gelegd worden hè! en ik zag dat ze straalde, op 'haar dag'!

      Verwijderen
  30. ah! zot jong! ik wou dat ik jarig was! Echt gewoon de max! Mega respect voor de maakster ervan! Dat kind zal nogal glunderen denk ik....
    Top gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat heeft ze van de mama, dat zachte karakter en de eigenschap tot vrienden maken overal! Prachtige cadeautjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ontroerend, deze post. En heel mooi, dat cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waarom krijg ik nu tranen in mijn ogen zeg????? Ben ik helemaal te soft of schrijf jij het zo pakkend ...?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw dat ziet er erg mooi uit. Dat zal zeker een lach tevoorschijn toveren. Helena is maar een bofkont met al die mooie spulletjes.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  35. waw wat een prachtkado, die Helena zal wel een heel speciaal meiske zijn ;-)
    & dat groene ribfluweel s super, zo stijlvol seg!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo'n cadeau seg! Als ze daar niet blij mee is...en zo mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel mooi, die stoffencombi is to die for!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooi tassen! Echt een mooi cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw, prachtig!!!
    Ik denk dat de ontvangster daar heel blij mee gaat zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. SUPERMOOI !!!!! Niemand anders zal met zo'n pakje aankomen !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Superrrrr, dit wordt mijn volgende project...maar dan lekker helemaal voor mezelf houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat pennezakje: staat die handleiding hier ook ergens?

    BeantwoordenVerwijderen