donderdag 18 oktober 2012

Een voorraadje clutch.

Een clutch.  Oftewel een ritstasje.  Ik gebruik ze vaak om iets cadeau te geven.  Een cadeaubon erin, of een mooi juweel, of iets anders handgemaakt.  Een bruikbare verpakking, laat het ons zo zeggen.  Ik heb dan ook graag altijd een voorraadje liggen.  Voor het geval dat. 

clutch5

Uit een A4 papier knipte ik een eenvoudig patroon.  Een clutch met rimpels.  Het is eens wat anders dan de vorige elisanna clutch.  Met de rimpels en de paspel ertussen krijg je meteen een feestelijk effect.  Goed voor alle gelegenheden dus.

clutch1'
clutch2'

Alle stofjes (behalve dat met de rechthoekjes) komen van bambiblauw.  Die combinatie lichtblauw - donkerblauw - oranje - rood is er één om helemaal bij weg te smelten.  Prachtige stoffen, zeg nu zelf!

clutch7

En ondertussen liggen er nog wat voorgeknipte clutch-lapjes klaar, in volledig andere kleurencombinaties.  Om dat voorraadje clutch nog wat verder aan te vullen...

clutch6clutch3

57 opmerkingen:

  1. ik vind ze allemaal super! moet toch eens aan het frobelen, je hebt een mooie tutorial gemaakt zag ik.
    thnx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moooooi! zo'n mooie stofjes en leuk modelletje voor de clutch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik was al fan van de Elisanna-clutch, maar deze vind ik zowaar nog mooier! En die stofjes... *smelt*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi! Het lijken wel rokjes. Maar dan dicht bovenaan en onderaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat vond ik ook, kleine mini rimpelrokjes:)

      Verwijderen
  5. Super mooi!! En weer een geweldig idee ook! Mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai,ze zijn stuk voor stuk prachtig !
    De mooiste cadeau verpakking die ik ooit gezien heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nu nog een naam geven hé, ah ja, want de 'elisanna-clutch' bestaat al! de 'elisanna-rimpel-clutch' is niet direct flatterend hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh zo prachtig !!!! Ik heb hier een la vol met wel 300 ritsen denk ik.... het kriebelt.... nu nog mooie stofjes halen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. héél mooi! fijn, zo'n voorraadje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar waw!!!! Heel mooi, ik smelt... Ik ga er vanavond ook eens aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt wel héééél prachtige stofkes en daarbij dus ook prachtige zakjes, tof idee om daar een cadeautje in te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi! En wat een goed idee om ze als bruikbare verpakkingen te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohh schoon!! en ik denken dat het om een give-away ging!! zo'n mooie stofkes, echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk zo'n voorraadje! En inderdaad schone kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wil je iets geks horen: ik vannacht gedroomd over zo'n clutch! Bizar toch!! Tis écht zo. GRINNIK! Ik kom binnenkort bij je op cursus ;-)
    Groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje, tof zeg! Erg mooi! En handig;-)

    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi gemaakt, je zult wel veel uitnodigingen voor verjaardagen krijgen ;) :P
    Josine.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig en de stofjes zijn om ter mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waauw, echt de meest waanzinnige prachtige stofjes hoor! En een leuk model!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WAUW! Van jou zou ik heel graag een cadeautje krijgen.
    De verpakking op zich al.
    Een leuk projectje om te maken tijdens de koude winterdagen.
    THX voor de mooie TUTO!
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie stofjes... en handig zo'n voorraadje.
    Ik neem mij ook steeds voor om een paar exemplaren op voorhand te maken, maar het eindig meestal toch in rap, rap, rap nog iets in elkaar flansen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat weer prachtig en wat een goed idee om het als cadeau-inpakkertje te gebruiken. :-)

    Fijne avond,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi en een prachtige stoffenkeuze... ik had de tulpjes ook zien liggen maar heb nu al spijt dat ik ze niet gekocht heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die tasjes zijn al een mooi cadeautje op zich :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. prachtig die stofkes!
    de lichtblauwe s mijne favoriet ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi! Ik,zou graag een cadeautje van jou ontvangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie voorraad, ik word er helemaal content van. En dat van er alleen maar naar te kijken, wat zou dat geven als ik er één zou krijgen, zeg?!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn zo mooi, ik wil ze! Allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ze zijn mooi!! Ik vind het altijd lastig om iets 'vooruit' te maken, omdat ik graag de kleur bij de persoon zoek. Maar op het moment dat je iets wilt geven is het vaak haasten om iets te maken. Toch maar eens een voorraadje aanleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. supermooi! zo zou ik ook wel graag een cadeautje krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi... hopelijk lukt mij dat binnenkort ook zo goed... vandaag slabbetjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat zijn er weer leuke zeg! Ik wil tijd, tijd, tijd, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een hele voorraad, maar ze zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. prachtige cadeauverpakking, om eeuwig te bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hopla, weeral fan van de clutch. Heel mooi gedaan en mooie keuze van stofkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw gaaf modelletje en de stofjes zijn inderdaad heerlijk :-) Zoiets wil iedereen wel krijgen met een bon erin :-))

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik moet er mij dringend ene maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een zalige clutch! Ik zou er zo aan beginnen ...
    Ik hoop stiekem dat er een patroontje komt zodat ik ook écht kan beginnen want jammer genoeg ben ik niet zo'n held in het 'vlug een eenvoudig patroontje tekenen' ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ik zou het heel leuk vinden als er een patroon komt, maar nog beter: een stap-voor-stap tutorial, want als absolute beginner heb ik nog geen successen geboekt met die splinternieuwe naaimachine...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zou ik daar ook blij mee zijn... voor iemand als jij is het allemaal zo simpel...

      Verwijderen
  40. PRACHTIG!!! en dan die mooie stofjes! helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Echt prachtig tasje! Ik hoop ook dat hiervan een patroontje komt, je andere clutch heb ik trouwens al een aantal keer gemaakt en is echt een schot in de roos bij diegenen die ze krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel leuk, ook mooie stofjes! Zou het mogelijk zijn voor een beginneling? Ik zou het alvast eens willen uitproberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Tgoooh, ik ben echt een grote fan van die mooie clutch-en die jij hebt gemaakt! Ik heb het patroon ondertussen al afgedrukt, maar het ligt nog ergens te slingeren.. Mss begin ik er vandaag wel aan! Ik ben benieuwd wat dat gaat geven.

    Bedankt voor de duidelijke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen