maandag 15 oktober 2012

de knip die moeilijk deed (maar het lag volledig aan mezelf) - pin #11

Een knip-portemonnee.  Ze staat al lang te pronken op mijn pinterest board.  Die tutorial van deze creatieve dame.  Maar ik had nog niet de moed gevonden om eraan te beginnen.  De combinatie lijm en stof deed mij een beetje huiveren.  Maar met ons naaiclubje begonnen we er wel aan.  Met ons gedrieën moest dat wel lukken, toch.

Dus, we kochten elk onze voorraad knipsluitingen.  Want oh ja, één is geen hè.  Het stond van in het begin vast dat er meerdere knips gingen gemaakt worden.  Dat was toch mijn idee ... tot ik eraan begon.  Ik heb denk ik nog nooit zoveel gevloekt tijdens een naaiproject.  Nochtans is de handleiding zo overduidelijk.  Maar wij waren te snel, en vergaten die halve cm naadwaarde bij ons zo zorgvuldig uitgetekende patroon bij te knippen.  Toch gingen we verder, we dachten het wel op te lossen gaandeweg.  En dat lukte min of meer, door gewoon zo dicht mogelijk op de rand te stikken.  Maar dan kwamen we zinnetjes tegen zoals 'hier kan het goed fout gaan' in de handleiding, en dan begon ik weer te panikeren.  Vooral het lijmgedeelte zorgde nog voor veel ***woordgebruik.  En ja, meermaals vervloekte ik mezelf dat ik zoveel knipsluitingen had gekocht, want oh neen, dit ging ik nooit meer maken. 
En dan, dan was hij af.  Dan, dan kwam ik tot de vaststelling dat het eigenlijk zo erg niet was.  Dat het een wreed tof resultaat gaf.  En ja, er zitten in die eerste versie nog veel fouten, maar ik was er toch trots op.  Plots was ik al de maak-miserie vergeten.  En kon ik niet meer wachten om aan die volgende knip te beginnen.

knip1

Dus eenmaal thuis, kwam knip nummer twee tot stand.  Een afgerond model dit keer, en mèt naadwaarde.  Het ging nog niet helemaal van een leien dakje, maar al zoveel beter dan de eerste keer.  Ik heb nog enkele frames liggen, en die gaan zeker nog gebruikt worden.  Met wat oefenen zal het altijd maar beter gaan zeker?

knip2

stoffen en knipframes : hexagoon

35 opmerkingen:

  1. Allé dan zal ik het deze avond toch ook naar eens proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, bij mij staan ze ook op de planning. Mara ik huiver er ook voor, dús ga ik binnenkort op cursus ervoor. Bij Besjes, want die is wereldkampioen in knipjes, daar kan ik wat mee :-)
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, superleuk! maar voor mij helaas te ver:(

      Verwijderen
  3. Zeer tof! Ik heb al lang een sluiting liggen ... Ik mis de moed om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen handige dame! Als ik zie wat jij kunt maken is dit een peuleschil!!!

      Verwijderen
  4. Ik wil ook al zo lang eentje maken, en het komt er maar niet van ... lijkt mij ook zo leuk om mee te geven op verjaardagsfeestjes voor meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee... ik voel mij zeer vereerd. Maar boy oh boy wat een misere.
    Eenmaal strak geknipt is het lastig op te lossen. De 'kruispunten' zijn het lastigste stukje, want die vereisen echt preciezie tot op de punt. Je krijgt er echt handigheid in!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende knip. Workshops geef ik niet, maar op verzoek uiteraard mogelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, de kruispunten... en daar kwam 'dat zinnetje' tevoorschijn:)

      Verwijderen
  6. Super hé. Ik blogde een week geleden nog over deze mooie (Belgische) Etsy-shop:
    http://www.etsy.com/shop/Zest4Colour?ref=shop_sugg

    Ik ben helemaal weg van de fantastische creaties, maar durf er mezelf nog niet aan te wagen... De jouwe zijn alvast erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. twas het vloeken waard jong! Hier nog geen gekocht, van die knipdingen, wegens schrik voro de lijm :) ik heb ooit es ver mijn vingers nie meer van elkaar gekregen van de lijm :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb hier ook nog 3 sluitingen liggen, maar die die je moet innaaien... Ik heb die dingen na 1 poging aan de kant gegooid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi! ik snap je angst en na het lezen van je post ben ik alleen maar banger geworden. ik en lijm is geen goede combinatie jammer genoeg. ik denk dat ik het bij het "kijken naar en dromen" ga houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het lijmgedeelte was ook niet echt mijn ding. Maar probeer het eens, wie weet ben je er meteen mee weg!

      Verwijderen
    2. Hahaha... die lijm is wel relatief eenvoudig te verwijderen. 't Is gelukkig geen secondelijm.

      Verwijderen
    3. dat is waar! de lijm kreeg ik er heel makkelijk af, gelukkig maar:)

      Verwijderen
  10. stijlvolle knips hier ;-)
    de mijne gaat al een tijdje mee,
    super plezant in gebruik!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil dit al zooooooooooooo lang doen, maar het ontbreekt mij aan moed. En na deze post zakt die moed me nog wat verder in de schoenen. :s Ik zal het maar bij die super-hippe Elisanna-clutches houden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch proberen! wie weet heb jij die knip-maak-handigheid wel meteen te pakken!

      Verwijderen
  12. heel erg leuk!! ik heb hier ook nog innaai-knipsluitingen liggen en vind dat ik er toch eens aan moet gaan beginnen!! maar die van jou zijn een goede aanmoediging.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar heb ik mij nog niet aan durven wagen! Maar die van jou zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke stofjes heb je gebruikt, zeg! Ze zijn formidabel.
    Ik zou er zelf niet aan beginnen, faalangst denk ik zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super dat je de stap hebt genomen om te beginnen!! Ik hik er al een poosje tegenaan... maar als ik dit zo zie denk ik dat ik toch maar eens moet beginnen!! :-) Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb er ook ooit eentje geprobeerd, maar was de versie met gaatjes in de sluiting die dus met naald en draad moest bevestigd worden ... Maar was ook niet evident zunne (mijn naalden konden niet door de gaatjes :-((( ) Dus ik ben altijd één en al bewondering voor al wie van die zalige knips maakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi. Op de foto zien ze er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn PRACHTIG ik ga zo eens op pinterest kijken.Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha geweldig, herkenbaar, ik vloek ook wel vaker tijdens zulke projecten.. Maaaar hij ziet er wel super schattig uit!
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ook eens één gemaakt met de nodige vloeken.. de moed ontbreekt me om er nog te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 2x mooi hoor! Ik heb me daar ook nog niet durven aan wagen maar je geeft me moed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vroeg me af waar je de frames gehaald hebt?Ik vind er met gaatjes in maar ik wil er liever zonder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf verder zoeken,maar ik vind er geen.Enig idee vanwaar de jouwe kwamen of waar je ze bestelde?

      Verwijderen