maandag 17 september 2012

XL-speldenkussen - give away

Ons mama was dit weekend jarig.  Heel subtiel liet ze me weten dat ze een nieuw speldenkussen nodig had.  Een groot.  Een extra groot.  XL dus.  Want ze had niet genoeg speldenruimte op haar oude speldenkussen.  Veel speld-ruimte was dus een vereiste.

speldenkussen7'

Omdat ik zelf ook een nieuw speldenkussen nodig had, maakte ik er meteen twee.  En omdat ik altijd op dat kussen op zoek ben naar mijn gewone naalden, kwam er een vereiste twee: speldencompartimenten.
Drie kleuren stof: spelden, naaimachinenaalden en gewone naalden. 

speldenkussen14

Nu zit alles nog mooi op zijn plaats, maar mezelf kennende, zullen de spelden zich snel een weg gebaand hebben tussen de twee ander compartimenten.  Maar soit, het is nog steeds XL, dus het zoekwerk zal zich tot een minimum beperken.  So I wish!

speldenkussen12

Wilt u er graag ook één?  Wel, ik ben u goedgezind.  Want eerst maakte ik er één, dan twee en ik eindigde met vier speldenkussens.  En hoewel ik ze heel mooi vind, allevier tesamen, gaan ze toch elk hun eigen weg.

speldenkussen9'

Deze twee zijn voor u.  Omdat ik jullie graag zie, en omdat ik bijna jarig ben, en omdat ik gewoon veel liever geef dan krijg.  Voilà, redenen genoeg me dunkt.  Wat moet u doen om zo'n XL speldenkussen in uw handen te krijgen: plaats hieronder een reactie en geef aan waar uw voorkeur naar uitgaat, meer moet u niet doen.  Makkelijk toch?  Meedoen kan tot 27 september.

speldenkussen13''

oranje stof : pauli
blauw gestreepte stof : rood met witte stipjes
overige stoffen : petit pan bij bambiblauw en hexagoon


223 opmerkingen:

  1. Laat dan maar een poging wagen! Zo'n leuk speldenkussen zou ik niet kunnen laten liggen! En laat die van mij nou (te) klein zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! dat zou echt heel goed uitkomen! Ik heb er zelf eens een heel mooitje gemaakt (zeg ik van mezelf, ahum), alleen blijven mijn spelden er totaal niet in steken. Daar zit ik dus met een mooi maar volledig onfunctioneel kussentje ;). Ik doe dus heel graag mee met de give-away! ik vind ze allebei mooi, maar nr 1 nog net ietsje meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nr 2 zie ik al helemaal in mijn naaidoos liggen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkige bijna-verjaardag! Graag doe ik mee want da's natuurlijk heel handig zo'n XL! En als ik kan kiezen zou ik gaan voor 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een prachtige en zeer handige kussens! Moet ik echt kiezen? nr 2 dan! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga m'n kans hier ook nog eens wagen wat dat speldenkussen van mij is dringend aan vervanging toe. Het leek wel voorbestemd ... met als voorkeur nr 1 en moesten we hier niet in de prijzen vallen, weten we hier zeker wat maken binnenkort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's goed gezien, een speldenkussen met compartimenten. Mezelf kennende zitten de spelden binnen de kortste keren door elkaar maar toch ga ik mijn kans hier wagen voor speldenkussen nr.1.
    En oh ja, alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag die er aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oelala da's beeldschoon én handig bovendien want mijn chineesjes-speldenkussentje is echt inimini. Beide vind ik pracht maar nr. 2 toch niet iets meer (komt door dat turquoise hè, mijn kleurtje...). Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Happy Bijna-verjaardag Sofie!
    Een XL-speldenkussen zou supergoed passen bij mij tot nu toe nog zeer weinig gevulde naaidoos!
    Als ik moet kiezen, ga ik resoluut voor nummer 1!!!.

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed gevonden met die verschillende kleurcompartimenten! Ik heb er nog geen en begin het wat beu te worden dat mijn speldjes na het stikken continu op de grond vallen nog voor ik ze in hun doosje kan leggen. Ik doe dus graag mee met de loting en graag nr. 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe graag mee! Voor gelijk welk van de twee. Ik pruts na meer dan 4 jaar naaien nog steeds met potjes spelden met alle gevolgen vandien. Tijd voor verandering!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! En hoe herkenbaar, ik ben regelmatig op zoek naar dat ene naaldje met fijn oogje dat zich telkens weer verstopt tussen alle kopspelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zo iets simpel maar ik kom daar dus niet toe om te maken. Ben dus zeker geïnteresseerd. Ze zijn dan ook geweldig. Alletwee dus mij maakt het niet uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh, weeral zoiets moois van onder jouw machine gerold. ik zou daar alvast heel blij mee zijn! ik vind nr.1 de mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeer leuk, is altijd handig. Mijn favoriet is nummer 1.
    Nog veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geloof het of niet, maar ik heb geen eens een speldenkussen... terwijl ik toch regelmatig achter het naaimachine zit ;-) Als ik zou mogen kiezen, kies ik voor nummer 1, wat is ie mooi!!!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk, ik doe heel graag mee voor nr. 2. wat een vondst om zo'n grote te maken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe graag mee! Heel tof en hopelijk winnen wij speldenkussen nr 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat toevallig... Mijn mama is 8 oktober jarig en zei laatst haar oude kussentje (gemaakt door mijn overgrootmoeder) vaarwel te kunnen zeggen... Het exemplaartje is klein en 'op'... SpeldenMOE (o, wat een woordspeling)!
    Laat ik gaan voor nummer 1, want mama is dol op bloemen :-)
    Groetjes Riri
    (Bij mij kun je ook nog een gokje wagen tot 25 september!)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een héél gelukkige verjaardag in spe! En een speldekussen zou hier zéér goed van pas komen, die van mij zitten nog altijd in het plastiek potteke van aankoop ;-). Ik vind ze allebei héél mooi, maar als ik dan toch een keuze moet doorgeven, dan gaat mijn voorkeur naar 1. En nu duimen maar ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan het ook niet laten even een reactie te plaatsen ! Supertof gedaan voorzitster ! Voorkeur voor nr. 1 !
    Tot vrijdag !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk leuk leuk (nr 1)

    en als ik m niet win, vind ik het compartimentenidee helemaal slim! voor een eigen speldenkussen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. waw! Wat een idee weeral, en zo schoon! te schoon om in te prikken... alhoewel nr 2 daar bij mij toch voor zou mogen dienen :-) alvast een gelukkige verjaardag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lang zal ze leven in de gloria! Wat ben jij toch vrijgevig terwijl je zelf zou moeten krijgen... ;-) Wie wil er nu niet zo'n prachtig exemplaar... mijn voorkeur gaat uit naar nr. 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jee wat een goed idee zo'n mega speldenkussen.ik doe graag mee voor nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. WOW zo mooi zeg! En handig!!! Ik zou ook nr 1 kiezen, maar zoveel sjance zal ik wel niet hebben ;-) Alvast een fijne verjaardag hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb precies ook wel eens een speldenkussen nodig :-) want nu zitten mijn speldjes altijd in een doosje en dat werkt eigenlijk echt niet zo handig! Ik vind ze allebei supermooi..Ik doe graag mee voor nummertje 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik doe graag mee voor nummertje 1!!!! En binnenkort dan ne gelukkige verjaardag!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Slim gevonden die drie afzonderlijke compartimenten! Hoe zijn ze gevuld? Misschien met rijst of iets dergelijks? Tegelijk waag ik een gokje voor nummer 1! En anders zelf aan de slag gaan, denk ik.
    Groetjes Esther R

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh waw tof! ik zou graag het tweede winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zeer handig! Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e, maar eigenlijk zijn beide mooi!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik doe graag mee voor nummertje 2. Zo mooi, en nog belangrijker: zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig idee met die drie delen. Ik ben vooral fan van nummer 1. De kans is klein dat ik win, maar wel groot dat ik er zelf zo eentje maak...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hoi
    ik heb helemaal nog geen spelden kussen wel een spelden knuffelbeer haha
    en deze zijn echt super mooi en handig
    Ik vindt nummer 1 en 2 allebei super dus mij maakt het niets uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super! Ik wil meedoen! Nummer 1 vind ik fantastisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Tof idee kan ik wel gebruiken, ik doe mee, tof
    http://muisjesjadestig.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  37. o-O-OoO-o !! Hoe mooi, die combinatie van stofjes. Ik ga voor het tweede exemplaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tof, ik heb nog geen speldenkussen! Laat nr 1 maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi!!!! Ik doe heel graag mee voor het eerste speldenkussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dit is nu iets wat al zoooo lang op mijn "todo-lijstje" staat, maar waar ik nooit aan toekom. En daarbij zo mooi als dit zou dat van mij nooit zijn ;-)
    Mijn voorkeur gaat uit naar nr 1!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een bijna-gelukkige verjaardag van een net-verjaarde naamgenoot die zich deze week nog bedacht dat een speldenkussen toch wel eens handiger zou zijn dan altijd te moeten rommelen in speldendoosjes of de naalden tussen de lippen te houden bij het spelden - wat wel een gemakkelijke oplossing is, maar soms toch ook wel een pijnlijke. En nu wordt er hier zomaar een speldenkussen aangeboden en zijn het nog wel zeer mooie ook! Zet mij maar op je lijst. Nummer 1 oogt meer in balans, maar nummer 2 is o zo fris. Dus laat ik daar maar voor gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi, maar we zijn niet anders gewoon van jou! Alvast een gelukkige verjaardag!
    Ben nieuwsgierig naar de afmetingen want op de foto's lijken ze alvast XXL :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. superhandig en heel mooi! ik doe graag mee voor nummertje 2

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Leuk! Ik doe ook graag mee voor nr. 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. allereerst gefeliciteerd , en ik doe graag mee met de give away want zo'n xxl speldenkussen is echt een geweldige give away mocht ik winnen dan graag nummertje twee NU maar duimen dat het lukt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  46. hey sofie, weer superleuk gedaan! die kleurencombinaties en afwerking zijn bij jou toch altijd perfect, probeer het vaak na te doen, maar jammer maar helaas ik kan je niet evenaren ;) dus ik ga voor kussentje 2. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Alvast een heel gelukkige verjaardag gewenst!
    Een speldenkussen zou hier ook goed van pas komen, en dan een XL-versie al helemaal.
    Ik vind ze beide prachtig, dus als ik win, laat ik de keuze aan jou. En nu maar hopen dat mijn naam getrokken wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Super leuk. Ik ga voor nummer 1.
    Alvast ook een gelukkige verjaardag.

    groetjes,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  49. hieperdepiep met de bijna verjaardag! en zo leuk om te weten dat er nog onbaatzuchtige mensen zijn, die het ook leuk vinden om te geven en niet alleen te krijgen! Ik doe graag mee voor kussen 1! superleuk! en misschien eindelijk een oplossing voor mijne eeuwige zoektocht naar mijn speldendooske!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. hieperdepiep hoera. Wat een slim idee om het in verschillende compartimenten te maken! Ik doe graag mee, en omdat ik ze allebei prachtig vind maakt het me eigenlijk niet uit welke.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Heel handig, zo die onderverdeling! Ik doe ook graag mee met je giveaway dus :) ik vind ze allebei even mooi, als ik moet kiezen dan maar nummer 2.
    Alvast happy birthday!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Oooo, leuk! Ik wil graag meedoen....nadat ik je natuurlijk alvast een super verjaardag toe wens!.Ik ga voor nummer 1....of toch 2.....hmmm. nummer 1 heeft de voorkeur maar eigenlijk maakt het me helemaal niks uit.

    Groetjes, Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel mooi weeral. Ik ben echt dol op uw combinaties altijd. Voor deze, nummer 1. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  54. ik wil ook meedoen! nummer 2 zie ik helemaal zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ook ik doe graag mee, nummer 1 vind ik erg leuk ! Nummer 2 ook hoor, maar ik ben al helemaal blij dat ik kans maak om er eentje te winnen.

    Nu maar duimen dat ik tot de gelukkigen behoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Superhandig, dat kan ik wel gebruiken. Ik vind ze allebei heel mooi. Nummer 1 is favoriet, maar nummer 2 mag er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Die zien er leuk en handig uit :-)
    Daar doe ik graag voor mee.
    Mijn voorkeur gaat uit naar nr 1, verliefd op de bloemetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Erg handig! Nummer 2 ziet er prachtig uit. Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  59. leuk leuk en mooi!
    Ik doe graag mee voor nummer1 maar ben met 2 even blij

    BeantwoordenVerwijderen
  60. O wow! wat een uitvinding;)
    mega handig! Natuurlijk wil ik dolgraag een kans maken! Vind ze beiden erg mooi. Ga ik voor nr 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik volg al een tijdje jouw blog. Door jouw blog te lezen heb ik me ingeschreven voor een cursus 'Naaien voor Dummies' (ja, ik ben een echte naaileek en ken er nog niks van). Ik heb al de naaimachine van mijn moeder in bruikleen, maar een speldenkussen heb ik nog niet. Het zou wel heel cool zijn om op de cursus aan te komen met zo'n mooi speldenkussen. Ik heb geen voorkeur, ik vind ze allemaal even prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Marit en Esmee17 september, 2012

    Hoe handig is dat!! Ik waag mijn kans!
    Geen voorkeur, alletwee even leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wow ik heb nog steeds geen speldenkussen! Dus ik doe graag mee en zet een linkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Heel leuk! Ik waag mijn kans voor nummer 1 en plaats een linkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. superleuk! ik ga voor nr 1, en dan nu maar heel hard duimen! 27 sept is de verjaardag van mijn zoontje, wie weet ben ik dan zelf ook een beetje jarig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Super, ze zijn allebei even mooi, maar ik waag mijn kans voor nummer 1 en moest ik hem niet winnen, alvast bedankt voor het leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Allebei heel erg mooi, maar aangezien de meesten voor kussentje 1 gaan, zet ik mijn pijlen op kussentje 2. Deze beginner zou heel blij zijn met zo'n kussentje als eerste speldenverzamelding!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Gelukkige niet verjaardag!!
    Wat een leuke speldenkussens.
    Aangezien ik altijd mijn spelden kwijtspeel, doe ik graag mee.
    Ze zijn alletwee mooi dus het maakt niet uit welke.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Sofia Emilia17 september, 2012

    Dat zou van pas komen! Niet alleen functioneel, maar ook heel mooi om te zien! Speldenkussen nr. 1 vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey super!
      Eenvoudig maar goed bedacht met die compartimenten! Ik ben pas gestart met een naaicursus voor beginners en heb ook nog een speldenkussen nodig.
      Eerst dacht ik: "Een speldenkussen heb ik niet nodig, ik haal ze uit het doosje." Totdat ik tot 2X toe mijn speldendoosje heb laten vallen en ze één voor één weer moest oprapen.

      Groetjes, een fan.

      Verwijderen
  70. Super leuk en zou heel goed van pas komen. Mijn voorkeur gaat naar nummer 2.
    Al een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Wat een geweldig idee een xl speldenkussen! Zou voor mij en mijn spelden en naalden ook geweldig handig zijn :) ik doe graag mee en ga voor nummer 2!!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. weeral een super goed idee en schoon design! i'm in!
    nr 1 draagt mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. geweldig idee een driekleur om je spelden uit elkaar te houden..ik doe dan ook graag mee voor kussen nr 1.
    En als ik niet win hoor ik graag wat je voor vulling hebt gebruikt want dan kan ik zelf aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Hmmmm, da's erg leuk die speldenkussens! En toevallig stond er ook nog eentje op mijn lijstje om te maken, maar áls ik er nou één zou winnen, zou dat wel heel gemakkelijk zijn :-) En ze zijn hándig! Erg goed idee om 3 compartimenten te doen! Vind ze allebei erg mooi, 1 misschien het leukste nu de winter eraan komt.

    Enne, gefeliciteerd, hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. leuk zeg, ik doe mee voor nummer 1.
    En een gelukkige verjaardag binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met naaien. Een speldekussen stond vanaf dag 1 op mijn to do lijstje... en daar staat het nog steeds! :) Ik doe graag mee en ik vind ze allebei even leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  77. wat een simpel maar praktisch en goed idee!! en nog mooi ook!! ik ding heel graag mee naar een kadootje van jou hand. de eerste vind ik de mooiste, maar ook met de tweede maak je me erg blij...

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Waw, wat een overrompeling alweer :-) Die zien er echt heel leuk en ook nog eens super handig uit. Ik ben een eeuwige sloddervos wat speldjes en andere naaitoebehoren betreft, dus dat zou hier wel eens een klein beetje orde in de chaos kunnen brengen. Ik doe dan ook heel graag mee met je leuke give away!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, ik vind de beiden mooi. Als ik toch moet kiezen, dan graag nr 1 aub.

      Verwijderen
  79. Lijkt mij wel een leuk projectje als restjesverwerking ! En vooral het compartimentenprincipe is super gevonden ! Maar ik vrees dat ik geen speldenkussengebruikster ben, bij mij moet dat in een doosje zitten, of ze gaan veel te snel verloren ... hopelijk wordt iemand anders er wel heel blij mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Awel, dat is nu eens een leuke give-away... te meer omdat ik nog altijd speldenkussenloos ben... maar hopelijk weldra niet meer!

    Dus luck, kom maar op deze keer :)

    Geen voorkeur dus suprise me zou ik zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Alvast een gelukkige verjaardag.
    Ik vind ze heel mooi, die speldenkussens (allebei). En als ik het geluk zou hebben om ééntje te winnen zo rond 27 september dan is dat meteen een leuk cadeautje voor mijn huwelijksverjaardag... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Wat slim, die compartimenten! :) Ik doe graag mee voor nr 1 met de mooie bloemetjesstof

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wow, super tof! Ik ben net een eigen naaihoekje aan het inrichten, dus zo'n kussen zie ik wel zitten. Nr 1 is mijn favoriet! (en al een gelukkige verjaardag!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Nou, wat een goed idee, een give-away! Ik ben op 1-10 jarig, dus ik hou me van harte aanbevolen!
    Bij mij geen favoriet, ik ben favoriet van je hele site. Kijk steeds even ter inspiratie. Heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Nr.1 daar gaat mijn voorkeur naar uit.
    Lijkt mij echt handig zo'n XL formaat, geen kans meer op mis te prikken;)

    Groetjes,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Zo handig, XL en met compartimenten! Ik waag graag m'n kans dus, voor nummertje 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Wat een leuke give away! Ik doe een poging voor kussen 1, hoewel ik kussen 2 ook erg leuk vind...
    Ik lees je blog regelmatig want je krijgt vanzelf zeeen van inspiratie als ik zie wat jij allemaal voor leuke en mooie dingen maakt!!
    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Super, kussen 1 mag altijd mijn richting uitkomen ! De oranje petitpan was zaterdag uitverkocht bij Hexagoon, ik vind het zo'n geweldig stofje dat ik bijna een pruillip trok in een volle winkel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Keitof. En goed gezien die zones ! ik vind versie 2 de leukste :-)
    je blog is een permamente bron van inspiratie : google maar eens 'regimsansel'
    Prettige verjaardag !
    Lie (van regimsansel)

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Wauw, dit is echt XL :)
    Met zo'n leuk speldenkussen, ga je graag op zoek naar die verdwaalde spelden, hihi. Mijn voorkeur gaat naar nummer 1 :)
    Groetjes en alvast een gelukkige verjaardag :) !
    Anne (jeannine&Jartel)

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Zo mooi ! En superpraktisch !
    Ik doe heel graag mee, heb geen voorkeur, dus mocht ik winnen mag jij kiezen ;-)
    Superfijne verjaardag gewenst alvast !

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Wow, zo eentje zou ik er wel kunnen gebruiken. Ik vind de eerste de mooiste.
    Gelukkige verjaardag en ik wens je nog veel naaiplezier het komende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Oh fijn! Gelukkige verjaardag!
    Ik ga voor optie 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  94. leuk! ik doe ook mee, en laat dit dan ook meteen m'n eerste give-away deelname zijn! Een speldekussen heb ik nog niet, spelden en naaldjes des te meer! Als ik moet kiezen kies ik voor nr 2, maar nr 1 is ook meer dan welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Oh, het is ook bijna mijn verjaardag (deze donderdag... wanneer de jouwe?) en ik heb nog stééds geen speldenkussen voor mezelf gemaakt, nr.1 als cadeautje zou ik wel superleuk vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Geloof het of niet, maar ik kan eigenlijk echt wel eentje gebruiken. Staat al superlang op mijn to sew-lijstje, maar het komt er dus niet van. Misschien sleep ik de jouwe (nummer 1) wel in de wacht, dat zou fantastisch zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Hele mooie stofjes, en mooi combinatie. Die ruit heb ik ook, ga ik een dekbedovertrek van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik ben al heeel lang van plan om eens een speldenkussen te maken, deze give-away komt dus als geroepen! Ik vind ze allebei heel leuk maar mijn voorkeur gaat toch naar nummer 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Héél mooi! Dat zou een erg leuk cadeautje zijn, nr. 1 is echt prachtig!
    groetjes Ann L.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Zo'n opkomst hier :D Ik waag mijn kans voor nr. 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Hoi, ik doe graag mee hoewel er al veel kandidaten zijn, waag ik mijn kans. Indien ik win, graag speldenkussen nummer 2! 't Zijn weeral pareltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  102. WAW! Weerom zo schoon! Ook ik doe graag mee en dan voor nr.1!
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Oh, ze lijken me super handig. Ik doe graag mee voor nr. 2
    En alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Wow, wat een prachtige kussens, super handig! Moet ik echt kiezen? nr 2 dan!

    BeantwoordenVerwijderen

  105. Ik wens je een fijne verjaardag met heel veel leuke momenten!

    Ik vind het een zeer mooi speldenkussen maar heb er net eentje gekocht dus ik gun het graag aan iemand anders!

    Wat een leuke speldjes heb ik hier nog nergens gezien!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Inspirerend, als altijd!
    Ik ga voor nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Wij doen graag mee! Binnenkort gaan we een naaicursus volgen en dan gaat dit speldenkussen dus erg goed van pas komen. We vinden ze beiden prachtig! Kies jij maar, voor ons maakt het niet uit het welk het zal worden...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Wat een goed idee!
    Ik doe graag mee voor nummer 1 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Kei plezant!!! De bovenste is mijn absolute favoriet van alle 4! Ook welkom bij mij als je graag een nieuw stofje wint ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Nummer 1, absoluut! Roooh, zo leuk :-) heb hier helemaal geen speldenkussen, gebruik dat irritante doosje dat minstens 1 keer per week op de grond valt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Zo mooi weeral! Alvast een proficiat voor jou! En nummertje1 springt er toch wel uit, het zijn de bloemetjes die het hem doen :-) groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  112. We zijn ondertussen al van madam Elisanna gewoon dat er schoon gerief uit de handen rolt he! :) Goed gevonden ook, dat XL-model! Ik kan altijd orde gebruiken, dus voor mij graag kussen nummer 1. Alvast bedankt! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Wat een leuk idee! Mocht ik niet tot de gelukkige winnaars behoren ga ik er zeker zelf eentje maken. Stiekem hoop ik natuurlijk wel op het winnen van nr. 2, zou een leuk verjaardagcadeautje zijn, ben a.s. zondag jarig namelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Zo'n Elisannamaaksel dat moet je toch eens in je handen gehad hebben he! Ik kies voor het 1ste exemplaar!
    Alvast een HEEL GELUKKIGE VERJAARDAG!! Maakt er een super fijne dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  115. zoo leuk!!! ik doe ook mee! Ik ga voor 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Omdat ik ook bijna jarig ben! & stiekem toegegeven graag krijg ;) Ik vind het eerste exemplaat het leukste!

    Gelukkige verjaardag alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Ik doe graag mee en ga volop voor nummer 2!
    Die zigzag stofjes zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Oh super mooi! Ik doe graag mee voor de give-away en verkies nr 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Ooo, die kleurencombinatie, prachtig!! Een nieuw speldenkussen staat hier op mijn (veel te lange) to do-lijstje, dus als ik er eentje zou kunnen winnen, is er tijd voor ander naais! Nr. 1 heeft mijn voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Hey, 't is hier al vrij druk ;-) maar ik wil toch ook een kansje maken, zoiets handigs komt steeds van pas. Grtz ...

    BeantwoordenVerwijderen
  121. omdat ik net jarig ben geweest en mezelf wil trakteren op het mooiste speldenkussen ooit (nr 1) ? knap werk !

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Ik waag graag mijn kansje voor speldenkussentje nr. 2. Ook hier spelden genoeg om erop te prikken! En nu al proficiat met je bijna-verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  123. nummerke 1 vind ik wel fijn! En dat sorteren lijkt me ook wat, hoewel ik me ook wel 'doolhofnaalden' kan indenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Weer zo'n gave elisanna uitvoering, super! Nummertje 1 met de bloemetjes vind ik wel heel wrg mooi.
    En alvast gefeliciteerd moet je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Mijn doosje naalden kunnen hier niet tegenop! Nummertje 1 met de bloempjes vind ik alvast prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Die zijn leuk, ik heb geen voorkeur, maar hou me wel aanbevolen als je ze weg gaat geven.

    Groetjes, Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Wauw, knap hoor! Ik doe graag mee voor nummer 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  128. OOOHHH nummer 1 is mijn favoriet, vooral door de bloemetjes! Maar ze zijn allevier erg mooi hoor! En wat een goed idee, 3 verschillende plekken op een kussen, als ik niet win zal ik hem zelf moeten gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Lieve sofie, alvast proficiat met je bijna verjaardag. Ze zijn alle 4 even mooi geworden. Ik wil een gokje wagen en zie nr .1 al in mijn naaikistje liggen. Maak er een plezante dag van.

    Groetjes
    Mama Dees
    Mamadees.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Lieve sofie, alvast proficiat met je bijna verjaardag. Ze zijn alle 4 even mooi geworden. Ik wil een gokje wagen en zie nr .1 al in mijn naaikistje liggen. Maak er een plezante dag van.

    Groetjes
    Mama Dees
    Mamadees.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Lieve sofie, alvast proficiat met je bijna verjaardag. Ze zijn alle 4 even mooi geworden. Ik wil een gokje wagen en zie nr .1 al in mijn naaikistje liggen. Maak er een plezante dag van.

    Groetjes
    Mama Dees
    Mamadees.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  132. ik doe mee, alvast gefeliciteerd voor je verjaardag, en welke het dan evt wordt dat maakt dan niet uit. allemaal leuk, allemaal mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  133. geweldig zo'n speldenkussen!! Ik ben ook telkens op zoek naar m'n spelden. Zwak voor nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  134. heel leuke kussens! ik vind ze beide even mooi, zou blij zijn met eender welk!
    tine.nijs@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  135. heel leuke kussens! ik vind ze beide even mooi, zou blij zijn met eender welk!
    tine.nijs@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  136. super leuk! ik stel het maken van mijn speldenkussen steeds uit. Misschien dankzij u hoeft dat niet meer.. ik ga voor nummer 1

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Zo'n schoontjes! Ik heb van 't weekend nog gedacht: misschien moet ik maar eens eens speldenkussen maken. Komt als geroepen dus! Mijn voorkeur gaat uit naar nr. 1. En alvast drie dikke kussen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  138. mooi zeg ! mag ik meedingen voor nummer 2 ?

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Hallo,
    Heel mooie speldenkussens. Ik kan er eentje gebruiken (moet bekennen dat ik er nog geen heb). Ik ben hier de zoveelste in de rij maar toch wil ik mijn kansje wagen. Mijn voorkeur gaat uit naar kussen 1. Alvast bedankt voor deze Give-away. Ook al een proficiat voor de komende verjaardag !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Ik moet bekennen dat ik er zelf ook nog geen heb. Oeps. Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Gho, nummer 1 is zo mooi :-). Ik waag ook graag mn kans naast die 100-en-zoveel anderen.

    Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Dat zou nu toch wel goed van pas komen! en als ik zou mogen kiezen:
    nr 2 is mijn favoriet!!
    Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  143. Wow! Heel mooi en functioneel! Als ik geluk mag hebben zou ik nr 2 kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Wauw, hoe mooi! :-) Ik doe heel graag mee voor zo'n functioneel kussentje!
    Nummer 1 is m'n favoriet, maar ik zou even blij zijn met nummer 2 hoor.
    Groetjes

    Tantanne

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Super! Dat zijn ze allebei. Toch doe ik mee voor nr 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Super! Dat zijn ze allebei. Toch doe ik mee voor nr 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Wat een super speldekussentjes. Ik doe dan ook heel graag mee voor nummer 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Ze zijn leuk, en wat een goed idee met die verschillende stoffen. Ik doe graag mee voor 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Zo leuk! Ik doe graag mee voor nummer 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Leuk idee... ik ga voor nummer twee...

    BeantwoordenVerwijderen
  151. super leuk!
    Maar ik ga toch voor 1...

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Ik waag ook een poging dat doosje waar het schuim van afvalt kan eigenlijk echt niet meer. Ik vind ze allebei mooi en heb geen voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Joepiiii nog eens een give-away van uw hand!!
    ik doe mee voor nummer 1!!

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Prachtig! Ik doe graag mee voor speldenkussen 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  155. ja lap zeg, ondertussen al reactie 164. Ik hoop dat je er tussen ziet staan ;) Graag speldenkussen 1, omdat ik nooit op 3 delen zou komen, ik met mijn spelden tussen mijn lippen stik en ik een originele elisanna in huis wil hebben. hip hip voor jouw bijna verjaardag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Mooie stofjes! En een leuk idee om het opte splitsen in compartimenten... zit namelijk met hetzelfde probleem. Mijn keuze gaat naar versie 1 maar ik vind ze wel allebij leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Ze zijn allebei mooi maar toch kies ik voor nr. 1. En nu maar duimen....

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Super handig om mee naar de naailes te nemen! Ik doe graag mee voor nummer 1! (",)

    BeantwoordenVerwijderen
  159. zoo mooi en handig... maakt niet uit welke van de 2...

    BeantwoordenVerwijderen
  160. speldenkussen 1 past helemaal bij mij... een vleugje bloemen en een vleugje retro... zeker en vast praktischer dan het dekseltje van mijn doosje dat al veel te veel te vloer zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Dat ziet er handig uit! Ik kies nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  162. 2-omdat het echt mooi is! Ik heb nog geen speldenkussen...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Oh wauw, ik vind ze allebei heel mooi (met een lichte voorkeur voor 1). Ik ben stiekem toch zo blij dat de elisanna-vakantie voorbij is… :-) En het mag gezegd: ik doe meestal nooit mee aan give-away's, maar deze kan ik echt niet weerstaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Oh, ik doe heel graag mee! ik ben voor 1. Dat zou ik echt kunnen gebruiken en de stofkeuze vind ik erg mooi (net als de andere kussentjes trouwens).

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Uren heb ik al op je blog versleten en nu komt dit voorbij. Ik doe mee. Mijn voorkeur gaat uit naar 1. Enne...alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Valerie Vandeneynde19 september, 2012

    Oh leuk daar wil ik ook aan meedoen. Graag optie 2. Tnx

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Weer een superleuk ideetje om zelf eens te maken (tenzij ik er hier eentje win, mijn voorkeur gaat uit naar nr.2), want ik heb ooit zo'n armband-speldenkussen gekocht, en na 2x gebruiken al opgegeven, zat altijd in de weg. Maar dit ziet er superhandig uit. Wat heb je als vulling gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Alvast een fijne verjaardag!

    Ik doe graag mee en ga voor nummer één!

    BeantwoordenVerwijderen
  169. ikke hebbe! ikke hebbe! (grapje)
    Erg mooi en erg handig hier voor een beginnende naaister.

    Voorkeur 1
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Wat een leuke speldekussens en wat een reacties! Ik doe graag mee en ga voor kussen nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Nummer 2! Nummer 2! Nummer 2!
    Wat mooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Nummer 2! Nummer 2! Nummer 2!
    Wat mooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Nummer 1! Hopelijk eens tijd voor orde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  174. wauw zo mooi! en een leuk idee! komt met mij zeker van pas. alvast een gelukkige verjaardag! voorkeur 1

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Leuk, leuk! Ik vind nummer 1 het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Mooi mooi mooi! Ik doe graag mee voor nummer 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Ik doe mee voor nummer één! Een speldenkussen kan inderdaad nooit groot genoeg zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  178. hoi,
    een leuke give-away waar ik zeker wil aan meedoen! het eerste speldenkussen vind ik echt supermooi.
    aangezien ik nog maar een beginnertje ben zit een speldenkussen nog niet in mijn naaikoffer (lees kartonnen doos...) de spelden zitten op dit moment nog steeds in het doosje waarin ik ze aankocht, maar wanneer je daar een speldje uitpikt prikken de andere soms nogal 'jaloers' in de vingers...
    dit speldenkussen zou hier dus meer dan welkom zijn en goed gebruikt worden!
    by the way, supertoffe blog met héél wat dingen om zelf eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  179. omdat jouw chaos qua speldjes en naalden heel herkenbaar is voor mij...
    omdat ik binnen enkele dagen ook bijna jarig ben..
    omdat een echt "elisanna-attribuut" mijn naaitafeltje mooi zou opfleuren...
    omdat je me tonnen aan inspiratie geeft...
    omdat ik nr.1 het mooiste vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  180. Halloookes super leuke give away, ik doe heel graag mee :-)
    Ik vind ze allebei leuk dus maakt niet uit welke!
    Groetjes madame Volt
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  181. zijn allebei even leuk !! je mag zelf kiezen welke !!
    ben net met een naaicurusus begonnen en dit mis ik nog in mijn beginners-naai-uitrusting !!
    en alvast een gelukkige verjaardag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  182. Alvast één verjaardagskus van de (bijna) jarige.

    Mooie speldenkussens. Ik wil er wel één ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  183. Ze zijn wel reuze handig deze XL speldenkussens. Ik doe ook mee. Mijn voorkeur gaat uit van 1, maar 2 is ook leuk. En nu maar duimen.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  184. ik doe graag mee !!! nummerke 2 is mijn favoriet. Uw blog is echt geweldig, ik heb het bloggen een tijdje verwaarloos, geen eigen maaksels meer te vinden bij mij, maar door uw blog te zien heb ik weer zien in wat te gaan naaien, ik heb alvast mijn stoffendoos opgeruimd en alles mooi gestreken, ik ga beginnen aan een draagdoek en pamperzakske, want in de lente krijgen we een (eerste) baby! groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Wat ziet dat er leuk uit! Ik doe graag mee. Ik vind nummer 1 erg leuk.

    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Nr 1 want ik ben een bloemenmeisje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Ik heb een 'lichte' voorkeur voor 2, linkje geplaatst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  188. Wow, wie wil er nou niet zo'n mooi speldenkussen...ja, beide mooi, kiezen is onmogelijk. Winnen waarschijnlijk ook, hier reactie 199, superleuk voor je!
    Ik vind het idee van de drie stofjes en dan iedere soort naald op z'n eigen stofje geweldig! Maar of ik de discipline heb om dat ook zo netjes te houden....

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Tot de 27ste, zeg je? Misschien brengt m'n dochters verjaardag me nog meer geluk. En als ik niet win, kopieer ik gewoon je idee ;-) Mooie stoffencombinatie.
    En fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen