maandag 24 september 2012

voor jarige peuters.

Een kinderdagverblijf vroeg me een tijdje geleden om kronen te maken.  Om hun 1 en 2 jarige peuters te vieren op hun verjaardag en extra in de verf te zetten.  De vraag was: twee kronen met wisselbare ééntjes en tweetjes, met verstelbare achterkant zodat ze passen op al de peuterhoofdjes en graag veel kleur. 

kroon1

Het werden twee kronen die naar hartenlust kunnen gecombineerd worden.  En aangezien ze ook omkeerbaar zijn, is er keuze uit vier kleuren voor de kroon zelf. 

kroon2

Achteraan is een stuk velcro opgenaaid zodat ze makkelijk verstelbaar zijn, ook omgekeerd.  En vooraan kunnen de cijfers eenvoudig verwisseld worden, ook door velcro.  De cijfers zijn kleine vilten rondjes waarop een 1 en 2 werden geflockt.

kroon3

Laat die kronen nu maar wisselen, van hoofdje tot hoofdje, en dan ... feesten maar!

kroon5

alle stoffen en vilt : Pauli Leuven
flockfolie : vermiljoen

26 opmerkingen:

  1. Een ideetje dat het blijft doen! Ik mag binnenkort ook eentje in elkaar puzzelen met een 2 erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar gaan zo'n schattige ronde bolle gezichtjes onder zitten binnenkort.
    Wat een heerlijke opdracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt héél mooi gemaakt! superleuk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk!!! die jarige peuters zullen nogal blinken!!! Ik gaf vorig jaar in de creche een verjaardagsbavet cadeau voor de jarige baby's, en dit is een leuk idee voor dochterlief haar volgende verjaardag in de creche bij de peutertjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof! En weeral zo leuk gebracht.
    Wat kijk ik graag naar jou blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super idee! Ik ben zelf onthaalmoeder en de kindjes krijgen bij mij een papieren kroon, maar die is meestal snel gescheurd :( Deze zijn mooi en stevig! Welke afmetingen heb je gebruikt en verstevigde je de stof met vlieseline, zoja welke nummer? Alvast bedankt!
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kroon, helemaal opengelegd, is ongeveer 56cm lang. Aan de uiteinden is een stuk velcro bevestigd van 10cm.
      De stof is verstevigd met plakkatoen en vlieseline H630.

      Verwijderen
    2. Bedankt, ik ga het vanavond al eens proberen!

      Verwijderen
  7. Afneembare cijfers vind ik leuk, maar voor de kindjes thuis kies ik er toch steeds voor om een nieuwe kroon te maken, elke verjaardag. Ik vind de versie met een elastiek achteraan wel steeds handig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, zo kan de kroon aan het outfitje van de dag aangepast worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze hebben daar zo van die heerlijk dikke vilt aan de meter, he, bij Stoffen Pauli in Leuven, jammer dat dat niet om de hoek is voor mij ! Superleuke kronen trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, veel dik vilt, in alle mogelijke kleuren! En, ze knippen al vanaf 10cm, dus je hoeft niet veel te nemen:)

      Verwijderen
  10. Leuk en wat zullen deze vrolijke kleurtjes in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kronen. De kinderen in het kinderdagverblijf zullen er prachtig mee staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superkroontjes, de peuters zullen schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blijft leuk! En je foto's zijn schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. de peuters gaan kunnen feestvieren met zulke mooie kronen ! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hé, kronen op bestelling :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh zo mooi en ideaal voor die juffen!
    Ik heb ze voor mijn kinderen uit de klas ook gemaakt! Het enige nadeel: de kindjes mogen de "verjaardagsmuts" niet mee naar huis nemen....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, knap, en goed gevonden om binnen- en buitenkant in totaal andere kleuren te voorzien zodat je vier verschillende kroontjes hebt: super gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen