dinsdag 25 september 2012

flanellen bloemen - pin #8

Een zalige stof.  Dat zwarte met felle bloemen.  Ik kocht het lang geleden om mijn secret valentinecadeautje uit te maken.  Het is een flanellen stofje, dus het voelt lekker zacht aan.  Veel had ik er, na het cadeau, niet meer van liggen. Wel nog net genoeg voor een ritstasje.  Eén met de rits aan de voorkant.  Het was ons eerste naaiclubprojectje.  Iets kleins om op gang te komen.  Het is dus niet echt een pin van deze week, want al een tijdje geleden uitgevoerd....

makeup1'

Het oorspronkelijke patroon werd vergroot met 75%.   De handleiding versie vonden we er echt wel klein uit zien, nu heeft het de afmetingen van een gemiddelde toilettas.  En wat ik ermee ga doen? Niets, want het tasje werd al heel snel in gebruik genomen door de oudste dochter, die net als ik verzot is op dat zachte stofje...

makeup3makeup4

21 opmerkingen:

  1. Hé, wat een leuk en vrolijk stofje! Zo zie je maar 'Nooit geen stofjes, restjes weggooien!'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad! ik gooi echt niets weg, en dat kwam onlangs van pas, toen de zoon allemaal kleine restjes stof mee naar school moest nemen voor een knutselproject:)

      Verwijderen
  2. Ja, zalig stofje!!! Ik ben echt gek op flanel. het wordt weer winter, dus de flanellen pyjama kan uit de kast :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pure nostalgie want ik herinner me een kleedje uit mijn kinderjaren met een gelijkaardig stofje...super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt ja, prachtig stofje! (en prachtig zakje, dat spreekt voor zich...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw oudste heeft gelijk, zo'n mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was ik jouw oudste dochter, ik kaapte dat ook van onder jouw neus weg. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Dat stofje heb ik hier ook liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een geweldig stofje, dat bepaalt de uitstraling helemaal. ik zou normaal zo'n stofje voorbij lopen, maar hij is echt heel erg leuK!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi weer... heb je de werkwijze met afmetingen op kopie voor de naaiclub wil het je graag vergoeden om het eventueel door te sturen.
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marina, stuur me anders een mailtje. De handleiding copieerden we gewoon van het internet, maar ik kan je wel onze afmetingen doorsturen als je wilt.

      Verwijderen
  10. Mooi! Ik word altijd vrolijk van jou naaisels. Dankje!
    X
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super stofje, word altijd blij van jouw naaisels

    BeantwoordenVerwijderen