donderdag 6 september 2012

een giraf voor een baby - pin #5

Tijdens onze vakantie kregen we heerlijk nieuws te horen.  Het ging zo. 
Mijn jongste zusje M. mailde me met de vraag of ze die avond, op één van die superwarme dagen van juli, mocht langskomen om te verfrissen in het zwembad.  Ik mail terug dat dat geen enkel probleem is, we hebben dan wel volk over de vloer dat ook aan verfrissing toe is en we hebben een BBQ gepland.  Maar, zeg ik er nog bij, kom gerust mee zwemmen en eten.  Mailt zusje M. terug dat dat prima is, en dat ze graag mee-eet, 'maar' zegt ze erbij, 'ik mag wel geen rauwe groentjes eten, ra-ra-ra'...

Er verscheen meteen een grote glimlach op mijn gezicht.  Een baby, er komt een baby!  En neen, ik schreeuwde het net niet uit, want na die ra-ra-ra zei ze ook nog dat het nog een groot geheim was, want het was nog heel pril.  Ik feestte dus inwendig, in mijn eentje, om die nieuwe baby die zo heel hard welkom is.  Want ik weet hoe hard M. ernaar verlangd heeft. 

giraf4
Ik maakte een snel-snel cadeautje klaar om M. en G. te feliciteren.  Een mini giraf knuffel, met aan de ene kant zachte witte spons.  De eerste knuffel voor dat nieuwe wondertje dat we eind maart mogen verwelkomen.

Op een witte blanco kaart streek ik nog eens datzelfde girafje en naaide er met borduurgaren 'proficiat' bij. 

giraf5
giraf7''

En nu?  Aftellen naar eind maart, dan kan ik eindelijk nog eens zo'n ieniemieniemensje in mijn armen sluiten!  En ondertussen nog wat babygerief maken, denk maar aan vrolijke dekentjes, kleurrijke kussens, zalige lakentjes en smosbestendige slabbetjes....

giraf6'

50 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor jullie, proficiat allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zo eenvoudig en toch perfect gecombineerd.
    Gefeliciteerd met de nieuwe baby!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn nieuws. En wat een fijn klein geschenkje. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig! Het aftellen kan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super nieuws! Proficiat! En wat een heerlijk presentje. Zusje M. boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou, wat een fijn nieuws! Jij kan je dus uitleven in allerlei babyspul ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk nieuws! en een even leuk kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattig!
    Zeg, leg dat eens uit hoe jij dat doet...zo schoon die letters borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik val mama P bij. Dat wil ik ook leren!

      Verwijderen
    2. Ook ik zou dat graag willen leren net als Eva en Polkadotjes. Misschien een tutorial ????

      Verwijderen
    3. ik zal er eens een blogje over schrijven...

      Verwijderen
  9. proficiat! hier gaan dus weer heel wat leuke spulletjes voorbijkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wow, wat een bijzonder nieuws! Heel gaaf dit girafje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig, gefeliciteerd aan jullie allen maar vooral aan de aankomende ouders! Er is zoveel leuks te maken voor dat kleine grut, daar kun je je nog wel even in uitleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! Werk aan de winkel voor tante Sofie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. proficiat voor de hele familie! en wat een fijne knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik sta hier ook te trappelen: mijn zus krijgt een zoontje binnen een maand. Het zal niet meer voor hier zijn, maar de nood aan baby's-van-een-ander kan soms ook hoog zijn! ;-) Wat een lief cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat! Dat is genieten, zo'n fantastisch 'geheimpje'!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat,en wat een mooi kadootje...wordt vast baby's lievelingsknuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Joepiedepoepie! Zo'n baby bij je zus (of broer in mijn geval) is bijna nog leuker dan bij jezelf vind ik ... Kan je meer verwennen zonder de gevolgen te moeten dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd! En wat heb je er een mooie knuffel bij gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. OOk leuk voor een knuffel... mijn favoriete stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Proficiat! Het babytje zal zich al heel beschermd voelen, met zo'n prachtig girafje aan zijn zijde!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk nieuws voor jou zus! En jij kan weer lekker veel creatief zijn :-) Mooi cadeautje dat je gemaakt hebt, zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Spannend! Je zal je helemaal kunnen laten gaan met babygerief naaien, want de mogelijkheden zijn e-n-o-r-m. En verslavend, maar dat zal je snel zelf doorhebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schattig zo'n giraf & proficiat voor je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, zo mooi! En dikke proficiat tante :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi... van harte proficiat aan de ouders en de lieve tante!!!

    Hoe heb je dat gemaakt en die kaart hoe lief... sorry ik blijf vragen maar ik begin nog maar net!

    Spons achterkant koop je dan een handdoek of spons aan de meter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan daar perfect een handdoek voor gebruiken. Deze spons komt van een babybadjasje dat ik ooit eens kocht, maar waar de drukknopen van kapot waren.

      Verwijderen
  26. Eerst en vooral proficiat!
    En chapeau dat je zo'n leuke giraf in de rapte kan maken, zeer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een héérlijk nieuws! Proficiat aan de zus én de creatieve tante....OLALALA dat babietje gaat verwend worden...dat merk je zó aan jouw superleuke giraf en kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bijzonder, een klein kindje in de familie erbij! Mijn broer krijgt ook in maart een kleine....ben ook al het bedenken wat ik kan maken! Zo leuk al die baby-spullen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ongelooflijk hoe jij altijd BAM erop zit he met al jouw kadootjes! altijd de soberheid zelve en toch zooo schoon, zo altijd er kloef op! heel mooi! en proficiat tante!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wij kregen in de zomer hetzelfde blije nieuws van mijn broer, ook een maartbaby. Gisteren een echo gezien met het handje, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Proficiat tante!!! En wat zal dat babytje verwend worden met jouw vrolijke cadeautjes ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Eerst en vooral een dikke proficiat. Het eerste knuffeltje ziet er alvast super uit. Die kleine spruit gaat verwend worden met zo'n tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super!Je doet het elke keer weer zo netjes. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Proficiat met de nieuwe baby!! Eenvoudig en zo perfect!! knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind de giraf erg leuk, die zou ik ook graag maken... Kun je me vertellen waar ik het patroontje kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben een beginnende naaister en ben begonnen met dit girafje te maken. De tutorial is niet meer te vinden op internet. Ik vroeg me af hoe je zo mooi rond die oortjes naait?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo, ik zou graag dit knuffeltje maken om cadeau te geven bij geboorte.. Heb al uren op internet aant zoeken geweest maar de originele link bestaat niet meer en. Nergens een patroon te vinden.. Heeft u soms nog een patroontje liggen? Dikke merci!!

    BeantwoordenVerwijderen