maandag 10 september 2012

de schouderhandtas van het clubje.

Met twee schoolpoortmama's, Katrien en Marleen, kom ik sinds deze zomer twee keer per maand samen voor een avondje creatief bezig zijn.  We kiezen op voorhand een gezamenlijk project uit, en gaan dan die bewuste vrijdagavond samen aan de slag.  Om op het einde van de avond (of het begin van de nacht) naar huis te gaan met een eigen afgewerkt product.
Vorige vrijdag was onze vierde avond dat we samen kwamen.  Ons derde project, want de eerste samenkomst in juli diende om Marleen, die nog nooit een stikmachine had gebruikt, de basisbeginselen aan te leren. 
We maakten al een ritstasje en pennenzak (nog te bloggen), maar nu gingen we voor het grote werk.  Een schouderhandtas.  Van tevoren stuurde ik iedereen een lijstje door met de benodigde stof en fournituren.  We gingen voor de Rachel Bag van ithinksew.  Een mooi model, met plooien voorin.

rachel5

Ik koos voor een eenvoudige jeansstof (lichte stretch van bij Pauli), gecombineerd met geel.  En dat was nu net de combinatie die Katrien ook in gedachten had.  Jeans met geel.  We lopen nu dus met quasi dezelfde handtas rond...  Enkel als voering gebruikten we een ander stofje.  Bij mij werd het een restje van de stof gebruikt voor deze tas, weet u nog, het Van Katoen patroon?

rachel4
rachel3

We begonnen eraan om 20u30.  Goed doorgewerkt, met de nodige portie gebabbel tussenin, eindigden we omstreeks 1u00 alledrie met een superpraktische en elegante schouderhandtas.

rachel2'

En toen ik Marleen vanmorgen aan de school zag, mèt haar handtas, was ik toch wel wat fier.  Op ons kersvers naaiclubje 'voorlopig nog zonder naam'.  En het feit dat iemand die anderhalve maand geleden nog nooit een naaimachine had aangeraakt, tot zo'n creatie in staat is.  Een mens mag toch al eens fier zijn hè! 
En ik, ik ben razend enthousiast over mijn 'RachelBag'exemplaar....

rachel1'

jeansstof : Pauli
gele bloemenstof : In den beer
gele paspel : Veritas
gele gesp : Hexagoon

39 opmerkingen:

  1. Prachtig. Die jeans van Pauli, ik heb die bij jou al vaker in elegante projecten zien passeren, ik moet daar dringend ook eens iets mee verzinnen. Die gesp maakt het helemaal af en ik merk dat ik ze op wandelafstand kan scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ferm model!!! Dat patroon zou ik ook wel eens in handen willen krijgen!!! Eenvoud siert zegt men toch?!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, supertof!! Ik zou willen dat er zulke initiatieven in NL waren! Dan kun je samen klungelen ipv alleen met de handen in het haar te zitten. Het gele stofje is super!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai zeg, dat is weer een tofoe. De patroon heb ik ook nog ergens steken. De stof maakt het toch telkens weer af en anders hé ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier mag je terecht fier op zijn, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi met die ronde gele gesp. Veel eleganter dan een rechthoekige.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas! Maar amai jullie hebben toch wel goed doorgewerkt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk idee zo'n naaiclubje en het resultaat mag er zijn! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk!
    Tijd om te ontspannen en supermooie dingen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw ! Die knalgele paspel op die jeans !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Hier ligt er jeans met geel geknipt als kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk initiatief dat clubke, om jaloers op te zijn. Jouw tas is ook super, wauw dat je na zo'n avondje met een afgewerkt produkt naar huis kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuk idee van jullie om als schoolpoortmama's samen gezellig af en toe te stikken!!! Kan mij voorstellen dat je fier bent als je een 2-maanden-terug-nog-stikleek met zo'n schone tas ziet lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai das een schoon sjakos zeg! ik ga me ook nog es verdiepen in een schoo nexemplaar denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw! Echt mooi. Misschien moet ik aan de schoolpoort ook eens op zoek naar mama's met naaikriebels...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. waw, da's goe gewerkt ... die moet k dan s onthouden voor als k nog ne keer samen met de schoonzus ga naaien ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi en jouw combinatie vind ik mooioert dan het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een pracht van een tas! Héél knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, die laatste zin...... voor iemand die tot anderhalve maand geleden nog nooit een naaimachine had aangeraakt! Er is dus nog hoop voor mij. De enige keer dat ik mijn naaimachine heb aangeraakt is toen ik hem voor een prikkie heb kunnen kopen op Marktplaats, heb er nog niet achter durven kruipen maar dit motiveert wel enorm moet ik zeggen. Wie weet gaat het toch binnenkort eens gebeuren.
    Cato

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik reageerde vorige week op dit bericht (http://levenmetliv.blogspot.be/2012/09/in-alle-eenvoud.html) Dat ik deze tas meteen zou kopen! Wel die van jou zou daar super bij passen en zou ik me dus ook onmiddelijk aanschaffen! Echt knap en helemaal mijn ding!
    Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar de andere twee exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja zeg, die is echt wel heel mooi! Het is vooral de stoffencombinatie die het 'em doet, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Marleen zelf is ook heel blij en fier !!!!! En natuurlijk eeuwig dankbaar voor zo'n geweldige "clubvoorzitster" !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg mooi in al zijn eenvoud! Maar nu ben ik toch ook benieuwd naar de andere twee handtassen hoor. Volgende keer een groepsfoto?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig model!! En je stoffenkeus, helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. leuk idee om zo samen te naaien, lijkt mij ook nog wel wat. leuker dan altijd alleen.
    mooi resultaat ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige tas... dat zou ik ook fijn vinden met een paar mensen samen komen om iets leuks te maken en een beetje bij te tetteren... maar er moet iemand bij zijn zoals jij die weet hoe het moet!

    Ik woon in Spalbeek-Kermt 6 km van Hasselt wie weet kunnen we hier ook zo een groepje vormen!
    Ikzelf begin nog maar pas heb alleen nog maar een paar zonnebrilzakjes , zwemzak en piramidezakje gemaakt!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi! en leuk zo'n club. Ik kom geregeld samen met een vriendin van vroeger en steeds schuiven er andere dames aan. Met z'n allen aan een projectje werken, werkt bij ons erg inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een mooie tas inderdaad!

    groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooie tas, zo vrolijk met dat geel.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi ! Die gele gesp maakt het helemaal af in dit geheel vind ik. Super ! Tof dat jullie mekaar zo vinden en dat de nog beginnende naaister het al zover schopt. Knap.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen