donderdag 30 augustus 2012

Hoeveel kilo kan een olifant wegen?

Waarom ga je sneller ademen als je hardloopt?
Uit hoeveel lijnen bestaat een notenbalk?
Wat is het meervoud van paragraaf?
Welk land is het buurland van Portugal?
Hoeveel centimeter groeit je haar per maand?

Om onze lange autorit naar het zuiden wat leuker te maken, namen we een quizboek mee.  Naast iPad en iPod toestanden bracht dat de nodige onderbreking tijdens die ettelijke uurtjes in de auto.  Het was leerrijk en leuk tegelijk.  Het zorgde voor geroep van 'ik weet het, mag ik het zeggen', gejammer van 'dat kan ik toch nog niet weten' en vreugdekreten van 'zie je wel, ik wist het hè!'.  Ook voor mij waren vele vragen een openbaring, want oh, wat stonden daar ook een hersenbrekers tussen.

quiz3

Het boek ging mee in auto, in een aangepaste boekenhoes.  In feloranje met fluoroze vraagtekens erop geflockt.

quiz1

En één ding is zeker, tijdens onze volgende lange autorit gaat het zeker en vast terug mee!

quiz2

22 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk! Vooral met zo'n hoes eromheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, vooral de combi oranje-fluoroze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Quizzen in de auto, met een leuk boek en een leuke boekenhoes? Meer moet dat toch niet zijn. Dat heb je zeker en vast weer superknap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad ideaal voor in de auto!!! Maar zo een verre autorit zagen wij dit jaar niet zitten met ons 3 prutsen... Hoewel het toch kriebelt om ook eens richting zuiden te gaan ... Het boek ga ik in ieder geval onthouden, ook leuk voor thuis ... En die bijpassende hoes is typisch jouw hé ;-). Geen boekje zonder gepast schoon hoesje ;-) Leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof!! En fluoroze, het is hier ook al in huis, in de vorm van flockfolie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en hoeveel kg kan hij nu wegen????
    wel tof hè, en samen met dat hoesje een chique kadootje om af te geven ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boekenhoezen worden bij mij al volledige gelinkt met "Elisanna" ... :-) Het lijkt mij echt een superleuk boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe mooi... welk stof... is het zo stevig of vlieseline gebruikt... mijn hoekjes lukken nog niet mooi (de kant waar de hoes open gaat)!
    Weer super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is gewone lichte katoen, verstevigd met vlieseline H630

      Verwijderen
    2. Dank je wel... patroon is weg?

      Verwijderen
    3. ik wou het nog afdrukken... beter gedaan!

      Verwijderen
  9. Quizen...hmmm zo lang geleden...tof dat je de moeite deed omzo'n leuk hoesje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Mooi, dat roze en oranje samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Ik wil er al een tijdje zelf eentje maken, maar had nog nooit de ideale gelegenheid, tot op vandaag. Nu ga ik op zoek naar de handleiding, blijkt dat Snoez haar blog offline gehaald heeft. Zo spijtig, ik ga op zoek naar iets anders ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeuj, haar blog is terug. Een beetje te laat voor mijn gelegenheid, maar ik sla het alvast op voor de volgende gelegenheid!

      Verwijderen
  12. Lijkt mij leuk zeg dat boek. Ook een mooie hoes heb je ervoor gemaakt, heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen