woensdag 13 juni 2012

voor de jarige zus

Mijn zusje is vandaag jarig.  Tijd dus voor cadeautjes en verwennerij!  Ik kocht haar een boek.  Meer bepaald een kookboek.  Het nieuwe van Lien Willaert, want ik weet dat ze haar recepten graag heeft.  En eigenlijk zou ik het best zelf ook wel willen hebben, ik was al meteen verkocht door de pastelgetinte voorflap.  De recepten binnenin zien er ook allemaal overheerlijk uit.  Maar ik kocht het voor de jarige zus, voor mezelf nam ik een ander kookexemplaar mee (daarover vertel ik u later wel eens meer).

mar9

Het boek vroeg om een gepaste verpakking.  Een boekenhoesje dus.  Al vaak eerder gemaakt en nog steeds naar deze handleiding, het blijft één van mijn favorieten. 

mar10 mar8
mar11

Het boek in het hoesje vroeg wederom om een verpakking.  Een draagtas.  Het werd een handige, grote tas, in dezelfde stof als het hoesje.  Ongeveer een jaar geleden maakte ik deze ithinksew tas voor het eerst.  De zus krijgt versie nummer twee.  Veel plezier ermee!

mar mar3 mar1

bloemen petit pan stof : hexagoon leuven
rood met witte stipjes stof : stoffenspektakel
rode tassenband : vermiljoenshop

52 opmerkingen:

  1. hip hip hoera voor de jarige zus en amaai die zal graag verjaren als ze dit allemaal ziet/krijgt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super knap zus zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee een boekhoes, en de tas vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh, wat een leuk cadeau om te krijgen. En wat een leuk stofje heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supercadeau in supercadeau in supercadeau: mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat geweldig toch om iets van u kado te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw zeg!!! ik wou dat ik je zusje was!!!
    Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zus boft!! Wat een superleuke cadeau's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hieperdepiep hoera!
    Gho, was ik ook maar een zus van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw, heel mooie combinatie van alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige tas zeg! wil hem pinnen, maar op een of andere manier lukt het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pinnen gaat terug! Sorry, de foto's waren verkeerd ingesteld op flickr en dus even niet pinbaar....

      Verwijderen
  12. Zo'n toffe cadeautjes! Die gaat content zijn.

    P.S. Pinnen lukt me niet...jammer, want ik wil die tas ook wel eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Isabelle, pinnen gaat nu terug wel! Had de foto's verkeerd ingesteld op flickr, maar nu zou het dus wel moeten gaan.

      Verwijderen
  13. Wat een feest om cadeautjes van jou te krijgen!
    En inderdaad die tas wil ook graag eens maken, 't is een prachtig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, wat een tof cadeau ! Gefeliciteerd aan de zus en veel plezier met dit supercadeau.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hé ja, die Lien Willaert haar boekjes vind ik helemaal oké! Ook haar man is een groot talent trouwens!!!
    Toffe tas, alles tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superknap! Ik hou van dit tassenpatroon; de tassen ermee gemaakt worden hier heel dikwijls gebruikt. Je zus mag haar pollekes kussen, ze heeft geluk met jou! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan me voorstellen dat jouw zus daar héél tevreden mee in. Mooi gedaan en die tas ga ik dus ook pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldig cadeau! Leuk dat je om het 'cadeau' weer een cadeau maakt! Je zus is er vast heeel blij mee!!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik wou dat ik je zus was ;) mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat ben jij toch goed met tassen! jonges! echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Inderdaad een leuk boek, leuke hoes én een leuke tas!
    Leuke stofjes en knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die zus zal content zijn!!
    Prachtige cadeautjes al weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. smelt was ik maar de jarige zus;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik blijf fan van die mooie boekhoezen van jou. En die bijpassende tas...geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zalig gewoon die tas ! Vooral dat stofje ... echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hiep hiep voor de zus!!!
    En ik vind je cadeautjes weer prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amai dat leuke kookboek( ik kan het weten want ik kreeg het onlangs zelf voor mijn verjaardag cadeau van mijn creazusje) werd met veel zorg en creativiteit ingepakt, super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Voor zulke cadeaus zoudt ge toch tien keer per jaar jarig willen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke cadeautjes. Die tas is gewoon super. Daar wil ik mij ook wel eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. die zus van jou heeft geluk zeg! Leuk idee om zo een boek cadeau te geven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gave cadeaus! Die zus van jou heeft geluk zeg!

    Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die zus moet wat blij zijn met een zus als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hej zus, ik was zo blij gisterenavond met de cadeautjes!
    De tas heb ik vandaag al mee naar het werk (mijn laptop paste er perfect in), en de kaft van het kookboek heb ik gebruikt om mijn portefeuille en mijn sleutels in te steken. Ideaal! En vanavond ga ik eens in de receptjes snuisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan komen we eten;)!
      De cadeautjes zijn met veel liefde gemaakt, geniet ervan!

      Verwijderen
  34. Die tas is echt mooi en groot! Is hij moeilijk te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Qua moeilijkheidsgraad zou ik zeggen gemiddeld. Op zich geen moelijke tas om ineen te steken, maar ook geen doorsnee tas met voorpand-achterpand-handvaten. Er komt iets meer bij kijken;)

      Verwijderen
  35. HEEEEEEEL mooi!
    Hier zou ik ook blij mee zijn!

    Hoeveel schaartjes kwa moeilijkheidsgraad?

    Ik ben zo blij voor jou dat je zoveel lieve reacties gekregen hebt... terecht hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeveel schaartjes? Twee en een half zou ik zeggen. Op zich geen moeilijke tas, enkel hier en daar wat dingen waar je extra op moet letten.

      Verwijderen
  36. Oh die tas is gaaf zeg!
    Bedankt voor het linkje voor de tutorial van het hoesje, lijkt me leuk om eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. jouw tasjes zien er altijd zo schoon stevig uit, welke vlieseline gebruik jij, voor die boekhoes bijvoorbeeld? Is dat gewone, stevige of zo van die pluizige die iets dikker is?
    in elk geval: zeer inspirerend, merci!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de boekhoezen gebruik ik vlieseline H630. De tas is verstevigd met de dikkere H640.

      Verwijderen
    2. merci! 't is die H630 die ik bedoelde, zal er eens mee experimenteren.

      Verwijderen
  38. ik wil ook zo'n prachtige boekenhoes maken, maar krijg zowel de link naar de handleiding als wel de link naar jouw eerdere hoes niet geopend. Wil jij even kijken of de link wel klopt. Dan weet ik zeker of het aan mijn pc ligt. Bvd. Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg de link wel geopend... Hier de link naar de handleiding van het hoesje: http://snoez.blogspot.be/2011/07/vriendin-joke-is-al-lang-op-zoek-naar.html

      Verwijderen
    2. Hartelijk bedankt, ik ga een kijkje nemen.
      Groetjes Corrie

      Verwijderen