woensdag 27 juni 2012

pinterest . pin # 4

pinterest-button2
De vierde pin werd een tas.  Een heel eenvoudige tas, ideaal voor beginnende naaisters.  De uitleg vind je hier.  Ik wijzigde enkel de maten, het opgegeven patroon vergrootte ik met 25 %.  De tas werd gemaakt uit een combinatie toile cirée en katoen (al is dat binnenstofje zeker geen zuivere katoen).  De tas is voor Juf Sofie.  De kleuterjuf van onze jongste zoon, die eergisteren 4 jaar werd.




Lukas nam naar school kleine sterrenzakjes mee (van Hema) gevuld met een feesttoeter en een klein cakeje (die op het moment van het foto-maken nog niet gebakken waren, al sta ik de laatste tijd precies niet veel anders te doen dan deeg te maken voor cake, pannenkoeken en wafels). 

jufsofie 3

Om de zakjes mooi mee naar school te nemen werd dus de tas gemaakt, en de juf mocht hem bijhouden (wij hebben hier immers al tassen in overvloed liggen)! 

jufsofie 1
jufsofie 4

Op de hengsels naaide ik nog een bijpassende bloem.  Het 'hartje' van de bloem is een knoop overtrokken met een stukje tafelzeil.  Dat kan dus ook, al is het nogal stug om het er mooi rond te krijgen.

jufsofie 2

tafelzeil : hexagoon Leuven
blauw met witte stippenstof : stoffenspektakel
tassenband : vermiljoen
overtrekbare knoop : veritas

24 opmerkingen:

  1. Zoals altijd: top! kleur, model en afwerking. Het blijft smullen hier.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Mijn "kook"pin vand eze week staat er ook op, heb je button gebruikt.
    Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie combi! De juf zal blij geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die juffen van je kinderen zijn nogal gelukzakken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke combinatie, die sterretjes en bolletjes ! Te onthouden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Dat groenesterrentafelzeil is prachtig! Weer eens iets helemaal anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk idee!
    simpel en mooi om te geven!

    die sterretjes zijn ook zo stoer voor jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vraag me soms toch af waar je die inspiratie blijft halen. Altijd zo knap hoe je spulletjes inpakt!

    Wat zal de juf blij zijn met haar nieuwe tas. Deze zal zeker en vast dienst doen volgend schooljaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk ideeje, simpel een eenvoudig! ga ik onthouden voor mijn meid haar verjaardag volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. waw!!! die s echt super knap!!!
    Lucas zal op handen gedragen worden met zo'n toffe kadookes ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een simpele, maar zo prachtige tas! Helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Bij mij wordt het deze week een receptje (of twee) van het prikbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hiep hiep voor Lukas, prachtige tas,<3 de kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke traktatie voor de kids! Zo'n toeters zijn altijd een succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt heel mooi!! Voor een momentje wou ik dat ik de juf was!!
    Leuke combinatie...super*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige combinaties. En dan de bloem op de tas, zo lekker retro. Ik ben fan van deze tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi ... die wil ook maken ... weer zo een mooie kleuren combinatie...
    Heel veel lieve warme groetjes uit Turkije we brengen zeker een beetje zon mee!
    Marina
    Ik zit hier uren naar jullie blogs te kijken in september ga ik naar de les wie weet maak ik ook een blog aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mss eens proberen om het tafelzeil dat om de knoop komt wat te verwarmen (op de verwarming leggen bvb) om het minder stug te maken?

    BeantwoordenVerwijderen