maandag 11 juni 2012

pinterest . pin # 2

pinterest-button2
Deze mandjes staan al heel lang op mijn pinterest board 'DIY to do'.  Zo eenvoudig te maken, en ze zien er gewoon heel leuk uit.  Je hebt er bovendien maar een klein lapje stof voor nodig.  Ik maakte er vier uit een felgeel-met-witte-stippen stof.  In al zijn eenvoud gecombineerd met witte knopen en wit touw. Hier vindt u de duidelijke handleiding aan de hand van veel foto's.

En waarvoor ze gaan dienen, dat toon ik u later.... mandjes 1 mandjes3 mandjes2 mandjes4 mandjes5

geel met witte stippenstof : stoffenspektakel
witte knopen : veritas
wit koord : de banier

49 opmerkingen:

  1. Oh, weeral zo mooi. Ik denk dat ik straks aan één pin per dag mag beginnen, om ooit mijn ganse pinterest lijst gemaakt te krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vrolijke mandjes! Maar waarvoor ze zullen dienen... Misschien in de badkamer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe cool!! Ben benieuwd...
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En zo'n vrolijke kleuren. Ben al benieuwd wat je ermee gaat doen. Eén voor elk kind? Met een of andere leuke inhoud...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof!!!
    En ♥ dat geel, zo zonnig! Benieuwd naar het vervolgverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. haha Griet, zou kunnen! enkel, onze 4 kinderen hebben samen 5 juffen en 2 meesters (met een duobaan en een triobaan kom je snel aan veel leerkrachten;))...

      Verwijderen
    2. Aha heel herkenbaar...op zich wel tof tot de dag dat ge bedankingskes wilt maken ;-)

      Verwijderen
  7. heel leuke mandjes, en in dat stofje wordt je er instant vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Ik ben eigenlijk niet zo fan van geel maar dit is wel heel erg leuk!! Je beschrijving van de stempel ook trouwens die ga ik sneel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat een leuk idee! en op slag weet ik wat Mila haar juf zal krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoals wel vaker bij jou: mooier dan 't origineel! Zijn die helemaal onverstevigd, want zo lijkt het in de tutorial?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de originele versie is dat inderdaad niet zo, maar bij de mijne is er een laagje vlieseline H630 tussengestreken om ze wat extra stevigheid te geven.

      Verwijderen
  11. Zo'n leuke mandjes met knopen zag ik nog niet ! Echt origineel ! En juist ja, ik ben ook benieuwd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh die zijn heel leuk! Ik weet al wat mijn volgende projectje zal zijn. Zeer benieuwd voor wat de jouwe gaan dienen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg! Repinnen zeg ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Awel, ik vind ze echt supertof!!! Ik was van plan hier binnenkort eens de "klassieke" broodmandjes te maken voor in mijn keuken, maar bij deze krijg ik prompt een veel leuker idee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk uitgevoerd!
    Ik zou het ook iets leuk vinden als bedankje voor de juffen en wat heb je er veel (juffen en meester), tja en nu wek je wel mijn vrouwelijke nieuwsgierigheid; wat ga je er mee doen, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel fris! Ik vind het inderdaad ook een heel goed idee als broodmandje! Dank je wel voor de tip...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je idee van 1 pin per week zo leuk, ik doe mee maar dan wel met 1 kookpin per week...zo komt er elke week iets wat ik nog nooit gemaakt heb op tafel met onvervalst commentaar erbij.
    Hou van je blog, zo vrolijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi! Ben benieuwd naar het doeleinde van deze leuke mandjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zonnig en o zo mooi! Ik ga dat hier rap ook eens pinnen sé.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. super leuk zeg :D en een heerlijk vrolijk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn DIY board wordt ook steeds voller, en nu er weer een paar bij dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw knap! Welke maat heb je gebruikt of heb je je aan de maten van de handleiding gehouden?
    Hou je de Engelse maten ergens bij? Ik moet telkens zoeken naar de omzetting van inch en yard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de afmetingen van de handleiding gebruikt. Dan zijn het kleine mandjes, van ongeveer 12 op 12 cm.
      Als afmetingen voor het lapje stof nam ik 28 op 28 cm. En de maat bij de uit te snijden hoekjes is telkens 7,5 cm.

      Verwijderen
  23. Ze zien er superschattig uit die mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. goed plan om elke week een pin uit te voeren. Moet ik precies ook eens doen. Ik pin ook veel meer dan ik er uiteindelijk ook "realiseer". Zonnige mandjes, love them!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Instant zon in huis! Benieuwd naar het vervolg...
    En ik ben de uitdaging (met mezelf dan vooral...) aangegaan! Ik probeer ook elke week één pin uit te voeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super mooi... ben benieuwd waarvoor je ze gaat gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. #2 en nu al een van mijn favoriete rubriekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou wat leuk zeg!!
    Benieuwd wat er in komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tof, ik was net op zoek naar een alternatief voor het broodmandje met de strikskes.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk, ze staan ook hoog op mijn lijstje! Ik vind de kleuren supervrolijk!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk ideetje! Hopelijk volgt nu ook de zon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tantanne houdt van polkadotjes! :-) Heel mooi gemaakt, ik zet ze eveneens op m'n verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind ze prachtig....net als iedereen hierboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wow, zo'n leuke mandjes! Alleen jammer van het kleine stukje touw dat telkens te zien is (niet dat wat de knoopjes verbind, maar de restjes ervan)
    Maar echt supertof gevonden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stukjes kan je er perfect ook afknippen hoor, dan wel eerst goed vastknopen. Ik heb het zo gelaten, omdat ze dan ook makkelijk terug kunnen losgemaakt worden en zo worden opgeborgen.

      Verwijderen
    2. stukjes of geen stukjes , het is heeeeel mooi en tof ( ik heb er intussen al enkele gemaakt én kado gedaan ) . Bedankt voor jouw vele leuke ideetjes !!! groetjes , vicky v.

      Verwijderen