dinsdag 5 juni 2012

pinterest . pin # 1

pinterest-button2
Handtassen, ritstasjes, zakjes groot en klein, ze worden aan de lopende band door mij gepind.  Het blijven dan ook voor mij 'the absolute favorite stuff to make'.
Ik ging deze keer aan de slag met het patroon van de Poinsettias curvy bag / blog The Home in Paradise.
Op de blog van Clara vind je het patroon en een korte uitleg aan de hand van foto's.  Het is een niet al te grote handtas, mét ritssluiting.  Een heel praktisch model dus.

                                                                                                                                                                                  Het enige wat ik wijzigde aan het oorspronkelijke patroon is de onderste gebogen lijn, die trok ik recht, waardoor de 'curvy bag' niet meer zo 'curvy' is...

 pin1
pin1E pin1A

gebloemde stof: annamarieke
stippenstof: stoffenspektakel

41 opmerkingen:

  1. Met rechte onderkant vind ik de tas eigenlijk nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een praktische tas!! Met weer zo'n mooie stofjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw versie vind ik mooier! Tof concept ook die pins uitvoeren :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    (en eigenlijk ook meer mijn favoriet dan het oorspronkelijke model en stofje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gelukt! Ik vind het eerlijk gezegd ook mooier met een gewoon rechte onderkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het knap hoor, een pin per week. Een pin per maand zou meer in mijn richting komen vrees ik... Wat een prachtige tas! Heel mooi en knap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat mooi. Ik vind de rechte onderkant ook mooier. Maar ik ben vooral fan van de 'V-uitsnijding' aan de bovenkant. Deze ga ik pinnen, voor ooit! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3 maanden later, en ik ben nog steeds hopeloos verliefd op deze tas. Vrijdag ga ik in Gent op zoek naar het ideale stofje en ik probeer er dit weekend al aan te starten. Maar ik heb enkele vraagjes,
      - is dat tas groot genoeg voor een A4-schrift, type atoma, of kan ik hem beter iets vergroten?
      - heb jij die 'V-uitsnijding' wat dieper gemaakt? Als ik ander foto's van deze tas zie lijkt die precies niet zo diep.

      Alvast bedankt voor je antwoord.
      Ella x

      Verwijderen
  8. Yep, daar wil ik ook mee over straat lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat is nu toch een tas om te pinnen hoor ;-) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O zo mooi! Jouw versie is 10 keer mooier dan de originele. Dat wordt gegarandeerd gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vree schoon. De kleurencombinatie is helemaal mijn ding. Ben al curieus naar uw volgend project!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kei schoon!!!
    Misschien een domme vraag van een minder ervaren pinster maar als hoe krijg je effectief een invitatie om te starten met pinnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de home page van Pinterest staat bovenaan 'request an invite'. Klik daarop, vul vervolgens je emailadres in en na een tijdje krijg je een Pinterest account (kan wel even duren).

      Verwijderen
  13. Knappe tas, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Althans, dat was de bedoeling, maar ik kan je prachtige handtas niet pinnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de foto-instellingen gewijzigd. Misschien lag het daaraan en lukt het nu wel?

      Verwijderen
    2. ik heb het orineel gepind omdat jouw schone tas nog steeds niet lukte....alleszins hier wordt dat duidelijk één pin in de week...pinnen ;)

      Verwijderen
    3. Helaas, 't is er alleen maar 'erger' op geworden... Nu kan ik alleen nog maar het logo van Pinterest en het Leuvens Stiksel pinnen ;-)

      Verwijderen
    4. Ik bekijk het nog eens...

      Verwijderen
    5. dames, pinnen gaat nu! Bij flickr wat gewijzigd zodat de foto's vanaf nu wel gepind kunnen worden...

      Verwijderen
  15. Weeral zo'n mooie tas! En terwijl ik ernaar kijk vraag ik me af hoe groot jou tassencollectie wel niet moet zijn ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. PRACHTIG... ben nog maar net begonnen 3 kussen met rits gemaakt... ga nu 4 kussen voor op tuinstoelen maken... dus dit zal nog even moeten wachten te moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Mooi!! Benieuwd naar de volgende "pins"

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, heb de tas direct gerepined of hoe noem je dat. ik vind jou kleur wel mooier dan het origineel/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kan iedereen op Pinterest een account aanmaken of moet je op face book zitten hier voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is pinterest verbonden met met mijn facebook account. Maar het lijkt me dat dat ook moet kunnen zonder?

      Verwijderen
  20. Wat een mooie eerste pin :-)
    Ik begon ondertussen ook al aan de mijne... Enige probleem is dat ik nu zo gemotiveerd ben dat ik een beetje vals wil spelen en meer dan één pin per week wil doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je "elke week 1 pin" - start mag er wel zijn hoor! Heel erg mooi! Ik kijk al uit naar de volgende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een hele mooie handtas! en inderdaad een geweldige start! Ik kijk al uit naar de volgende pin... (en twijfel ondertussen nog een beetje verder of ik de uitdaging ook zou aandurven)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi zeg.. ziet er heel goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Héél mooi gedaan. Direct gaan kijken naar de pin, maar weer alles in het Engels. Mijn naaiervaring is nog te weinig om al met een Engels patroon aan de slag te gaan. Maar ooit...(komt het misschien onder jouw gemaakte dingen met een Nederlandse uitleg ;-) )maak ik het ook!

    BeantwoordenVerwijderen