woensdag 20 juni 2012

met de vriendinnen naar de markt

Oké.  Ik geef het toe.  Twee verjaardagsfeestjes willen geven op één weekend, het was misschien niet het meest geniale idee van mij.  Het wordt zowaar een race tegen de klok om alles georganiseerd te krijgen tegen dan.  Maar soit, het is nu zo.  Verjaardagsfeestje één, op zaterdag, is voor de jongste zoon, dat las u hier al.  Verjaardagsfeestje twee, op zondag, is voor de oudste dochter, die pas in augustus tien jaar wordt, maar nu al in feeststemming komt met haar vriendinnen.

Ze koos als thema voor haar feestje 'de markt'.  Wij hebben de luxe om hier elke zondag op wandelafstand van ons huis een grote markt te hebben, vol vers brood, fruit en groenten (en ook naaifournituren, maar dat vindt de dochter niet zo belangrijk).

Dit zette ze op mail en stuurde ze naar haar beste vriendinnen:

Dag vriendinnen,

In de zomervakantie word ik 10 jaar! En dat ga ik vieren. Met jullie!
Wat dachten jullie van een ‘ik ga naar de markt en ik neem mee’ feestje.
Gek hè! Het betekent dat we samen naar de markt in Heverlee gaan met een boodschappenlijstje.
We krijgen centjes mee en moeten zo vanalles gaan kopen
(mijn mama en papa komen mee, maar blijven op een afstandje, we gaan het gewoon allemaal zelf doen!)
Bij mijn thuis gaan we dan iets lekkers maken met de gekochte ingrediënten en…
dat gaan we dan natuurlijk ook opeten!
Hebben jullie daar zin in?

Het marktfeestje gaat door op zondag 24 juni, van 10u tot 13u.
Laat even weten of je kan komen, ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal van de partij zullen zijn!!

Groetjes,
Elisabeth

Ze gaan dus naar de markt. Met een vooropgesteld boodschappenlijstje, waarover de dochter en ik uitvoerig hebben nagedacht (iedereen moest een keer kunnen betalen, dat was heel belangrijk).
En het is niet dat ik hier thuis niet al genoeg boodschappentassen heb liggen hoor, maar toch wou ik voor hen nog twee exemplaren maken om in stijl mee te gaan shoppen.  Ze gaan zich verdelen in twee groepen.  Twee boodschappentassen dus. 

markt1

En ja, ik heb hier wel genoeg stof liggen, maar ik wou ze graag niet hetzelfde maar wel assorti.  De appeltjesstof van kokka dus, de groene en de rode.  Past perfect bij elkaar. 

markt4

Een klein SOS berichtje richting Lieselot van Bambiblauw later, had ik de stof al snel in mijn handen.  Wegens niet-veel-tijd en nog-duizend-en-één-andere-dingen-te-doen hield ik het boodschappentas patroon dan ook eenvoudig.  Het werden twee Emma-en-Mona tassen, volgens het tafelzeil-strandtas-patroon.  Ik verkleinde het patroon met 15%, zo werd het een ideale jonge-meisjes-markt-tas. 

markt2

Met een bijpassend portemonneetje erbij én het boodschappenlijstje staan de tassen nu klaar voor het grote winkelavontuur van de meisjes, deze zondag.  Ik ben benieuwd!!

markt5markt3

appeltjesstof kokka : bambiblauw
tassenband : bambiblauw

50 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit! En wat een leuk idee voor een partij! Alvast veel plezier gewenst van het weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi, en een zeer origineel thema voor een verjaardagsfeestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat jij het nog ziet zitten om dat dan te maken! Dapper :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. opnieuw hélemaal AF!
    die op de markt gaan die kinderen graag zien komen.
    Dat wordt een uitermate gezellig verjaardagsfeestje!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw ! eenvoudig is toch vaak het mooiste! Veel plezier toegewenst, en laat ze goed 'afdingen' op de markt hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig thema-idee en ik krijg meteen heimwee naar de tijd dat ik nog op wandelafstand van diezelfde markt woonde...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Origineel feestjes-dee! En schone tassen; gij zijt toch echt wel de tassen-koningin hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. met zo'n tassen zou k ook wel willen gaan shoppe op de markt ;-)
    & een super tof idee, moet k onthouden!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn broer en schoonzus gaven twee feestjes op één dag; eentje in de voormiddag en eentje in de namiddag; en dat is ook allemaal goed verlopen. Wel stikkapot 's avonds :)

    En dat feestje van uw dochter is wel het meest originele dat ik al heb gehoord + zo'n toffe tassen, dat kan niet mislukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat gaat een leuk feestje worden! Die tassen zijn erg leuk, het rode appeltje heb ik ook thuis, nog niet in durven knippen. Veel plezier met de feestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar blijf je de inspiratie en fut halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk, meer moet dat niet zijn!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu is hier al veel gefeest en in veel thema' maar hier was niemand van ons opgekomen, zo leuk (en hoe ouder hoe meer denkwerk vind ik zelf, zeker omdat ze zelf hun wensen duidelijk stellen)
    En je tassen die zijn alweer heel multifunctioneel :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh super leuk idee voor een feestje ! erg origineel ! en de tassen zien er super uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij bent toch echt niet te doen hoor! Die inspiratie, en dan nog de fut om die tassen en portemonneetjes te maken. Heel mooi! Dat zal alleszins een heel tof feestje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superorigineel, zo'n verjaardagsfeest ! Dat hebben jullie allemaal goed voor mekaar. Het zal druk zijn in het weekend maar de kinderen gaan genieten en als zij dat doen, doen jullie dat ook. Heel veel plezier toegewenst.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjeaahaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn superleuk en mooi!
    Jij naait precies wel aan een turbo-tempo...
    We zijn toch wel een tikkeltje jaloers ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik smelt voor die appeltjesstof...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super ideetje! gat gaat leu kworden jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeej, wat leuk, een linkje naar mijn blog. Wat een heel erg leuk thema,voor een feestje!! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oooooooooh wat een ontzettend leuk idee, dat wordt werelds ! Have Fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En shoppen in stijl zullen ze zeker doen !!!
    Wat een leuke tassen. Originaliteit alom (qua thema van het feest, naar de markt gaan, zelf boodschappen doen.) Leerrijk en leuk, wat kan je nog meer willen?
    Ik wens je veel succes met beide feestjes, en ben er zeker van dat het gaat knallen ten huize Elisanna ..
    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee voor een feestje zeg!!!
    En super mooie tassen heb je er weer bij gemaakt!!
    Veel plezier zondag oh en zaterdag ook al natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een origineel feestje! Echt heel leuk bedacht!
    De tassen zijn natuurlijk ook prachtig! Mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow te gek zo'n feestje! Misschien wel druk 2x in één weekend, maar vast heel leuk! Supermooie tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi! Zijn de tassen langs binnen helemaal in hetzelfde stofje of enkel een boord bovenaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tassen zijn binnenin ook helemaal in de kokka-appeltjesstof.

      Verwijderen
    2. MAar ze zien er zo dik uit? Heb je de stof versterkt met vliseline?
      Eva

      Verwijderen
  27. Zo origineel ! Een 'ik ga naar de markt'-feestje ! Dat wordt vast heel plezant ! En ja hoor, die tassen zijn super !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk idee voor een kinderfeestje!
    Die tassen zien er zoals gewoonlijk weer prachtig uit!
    Heel veel plezier dit weekend!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik moet bekennen dat jouw blog mijn favoriete is op dit moment! Je afwerking is altijd tot in de puntjes en je ideeën zijn super! Respect! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke shoppers! En ons Elise die kijkt er al helemaal naar uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ooh wauw!!!!!! Zo tof, mooi, en heerlijk origineel! Je dochter gaat scoren met haar feest. Ik zou het zelf geweldig hebben gevonden op mijn 10de! TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. maar allé zeg ... allemaal zo leuk. Een markt op zondag achter de hoek ... wil ik ook, ... een markt-feestje, wil ik ook, ... die supermooie tassen ... wil ik ook ... Veel plezier alvast, maar dat zal geen probleem zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een ontzettend leuk idee "ik ga naar de markt en neem mee- feestje" die onthouden we voor als mijn dames over een aantal jaren 10 worden.....Ik ben erg benieuwd wat de meiden er van gaan vinden. Aan de leuke tassen zal het niet liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo'n chique tassen. Daar zou ik ook wel mee naar de markt willen. Wat een ontzettend leuk idee voor een verjaardagsfeestje. Het gaat een top feestje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Maar echt gij zijt zo'n geweldige moeder hé! Zalig idee! Veel plezier daar en foto's van de marktgebeurtenissen posten hé, lijkt me leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Supertof idee je markt-verjaardagsfeestje!!! Ga ik onthouden tegen dat die van mij groot genoeg zijn ;-). En wat een prachtige boodschappentassen! Jaja, ik ben verzot op appeltjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. dat is nou echt een meiden-feest en wat een mooie tassen, dat zal lekker boodschappen...

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel, heel mooi ... Wat een goed idee.
    Super leuk stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuk idee en origineel idee voor een feestje! En de tassen zien er echt tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuk idee zo'n feestje! Hebben ze zoiets al eens eerder gedaan?
    Het lijkt me een hele klus om een club opgewonden kinderen in de gaten te houden op zo'n markt :)
    En je tassen zijn als gewoonlijk weer om op te vreten :))))
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  41. of nee, 4x waaw, want die portemonneetjes maken het helemaal af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooie tas!!! Welke vlieseline of versteviging heb je gebruikt? want ze blijven zo mooi recht staan.

    groetjes
    mollie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ge-wel-di-ge tassen!! Echt heel gaaf!
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heb je hier een patroontje van?

    BeantwoordenVerwijderen