donderdag 7 juni 2012

à la zsazsa

Feit 1 : Een groot stuk vintage stof.  Het ligt hier al zo lang in de kast.  Niet wetend wat ermee te doen.  En ooit gekocht op een stoffenveiling van het Leuvens Stiksel.
Feit 2 : Het rokjes boek van Mme zsazsa.  En twee dochters die momenteel helemaal into broeken zijn.  Twee dochters die daarenboven momenteel ook geen knopen en ritsen fan zijn.   Zelfs hun skinny broeken zijn met een elastiek bovenin, de knoop erop wordt niet gebruikt en de rits blijft dicht (die dochters van mij zijn dan ook zo smal, dat die broek altijd vlotjes over de heupen kan getrokken worden). 

zsazsa3

Maar toch.  De stof zou een rokje worden.  Mèt elastiek dan maar.  Anders doen ze het ding niet aan.  Het werd de A-lijn met rekbare tailleband uit het rokjesboek.  Maat 10 jaar.  Dat past de beide dochters, wel makkelijk, zo twee meisjes met dezelfde maat.

zsazsa1

En om helemaal à la zsazsa te zijn, werd er een bijpassende bloem gemaakt, mèt elastiek voor in het haar.

zsazsa5

'Aan-foto's' hebt u nog van me tegoed. Met dit slechte weer, waar de zonnestralen heel schaars zijn, kreeg ik geen van beide dochters zover om hun comfortabele broek in te ruilen voor het rokje.  Zelfs niet voor even....

46 opmerkingen:

  1. Mooi zeg en die bloem maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat zalig!! Echt leuk hoor.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kunnen ze nu toch geen neen tegen zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de broekenliefde lijkt dit rokje toch ook wel zalig te zitten!
    Zomers stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM m ooi !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat stofje is prachtig (en het resultaat natuurlijk ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Zelfs de meest verstokte broekendragende dochters moeten hier toch voor vallen, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik kocht een echt vintage kleedje in dat stofje maar als rokje is het ook mooi!
    Mijn dochter is gek van haar kleedje dus jou dochters zullen dat binnenkort ook wel zijn van het rokje.. misschien eerst nog wat zon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en lekker zomers! En zoals je al zei: 'nu nog de zon!'

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super fleurig rokje is dat! Laat de zon maar komen want ik ben benieuwd naar de aan-foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar gaat de zon spontaan van schijnen! Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie stof en super gave uitvoering, met het bijpassende tailleband en biesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een mooi stofje! Heerlijk zomers rokje en erg leuk met de bijpassende bloem!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind hem heel leuk. De stof is ook super. Die zou ik zelf wel willen dragen. Bloem is ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi. Hopelijk willen ze hem aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap! En die bloem erbij maakt het helemaal af. Hier daarnet voor het eerst boordstof aan een rokje gestikt... Het resultaat zet ik straks op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zouden ze nu toch niet alle twee zo'n prachtig rokje willen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zou kunnen! Ik wacht nog even af of het veel gedragen wordt, er is nog stof genoeg over voor een tweede rokje (of eentje voor mezelf;)).

      Verwijderen
  18. Prachtig! Hier ligt van dezelfde stof ook nog een dik pak in de kast,...
    Je brengt me op een idee! (alleen is ze nog maar 4, en kan ik zo wellicht 20 rokjes maken,...)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. amaai, een vrienjig (= heeeeel erg in ons dialect) schoon stofke! dat kwam spontaan in me op!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een zalig stofje!!! En die zsazsa-bloem blijft toch schitterend é!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat stofje ligt hier ook nog te blinken. Mooi, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi zeg, als de tweede toch geen rokje wil, dan geef je het stofje maar aan mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat kan ik hier nog aan toevoegen gewoon SUPERMOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat stofje, de combinatie en de bloem... I like!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. mooi stofje ! leuke rok kunnen ze toch geen 'neen' tegen zeggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi rokje met een heel leuk stofje!
    De strik in het haar is helemaal schattig!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig!
    Ik heb er eergisteren eentje voor mezelf gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik vind het een prachtig stofje..fleurt deze trieste regendag meteen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi !!!
    Zakt dat rokje niet af? Of doe jij nog extra elastiek in de boordstof? Want ik krijg steeds commentaar dat zo'n rokje te los zit (in tegenstelling tot veel andere kleren, die zitten te vast :-( )...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de boordstofband steek ik nog een extra elastiek. Anders zakken die rokjes hier ook af;)

      Verwijderen