donderdag 28 juni 2012

dank je wel juffen en meesters !

Eindelijk.  Het is bijna vakantie.  Nog twee keer slapen en we hoeven even niet meer aan schoolse toestanden te denken.  Twee volle maanden lang. 
Het was voor onze school een bewogen schooljaar.  Dat moet ik u niet meer vertellen.  Het derde trimsester was niet wat het had moeten zijn.  We waren nergens op voorbereid.  Maar hoe zou dat ook kunnen?  De leerkrachten deden hun uiterste best, het ging met veel vallen en opstaan.  We voelden ons niet altijd even goed en soms hadden we zin om gewoon even in een hoekje weg te kruipen.  Die momenten wisselden gelukkig af met ook veel blijheid, geknuffel en lachbuien.
Deze zomervakantie komt nu echt als geroepen.  Om te kunnen herademen.  Om alles nog beter een plaats te kunnen geven.  Om op één september een nieuwe start te kunnen maken, ook al zal dat opnieuw weer moeilijk zijn.  Maar daar proberen we even nog niet aan te denken.  Eerst ... vakantie!

En zoals de voorbije jaren nemen onze kinderen op het einde van het schooljaar een kleine attentie mee voor hun leerkracht.  Ik probeer dat altijd eenvoudig te houden, liefst (deels) handgemaakt door mezelf en/of de kinderen.  Geen grote geschenken hier, maar wel iets met veel liefde ineengestoken.
Dit jaar was het extra moeilijk, want onze vier kinderen hebben samen maar liefst zeven leerkrachten.  We zijn het schooljaar gestart met de normale bezetting van leerkrachten, maar door de gebeurtenissen op onze school kwam daar de laatste maanden extra hulp bij, en zo komen we dus aan een totaalplaatje van zeven, vijf juffen en twee meesters.

We bakten wafels, naaiden tasjes en mandjes en maakten stempels. 

En we staken alles in doorzichtige Hema-opbergdozen.  Op de deksels liet ik de kinderen iets schrijven of tekenen.  U ziet het verschil  wellicht wel, tussen de soberheid van de oudste zoon, en de hartjes en frullen van de dochters.  De jongste tekende voor zijn juf een hartje en zijn juf, zijn tekentalenten zijn er dit jaar duidelijk heel hard op vooruitgegaan!

dank1

Voor de lagere schoolleerkrachten maakte ik een KNAP! stempel, om vanaf nu alleen nog maar knappe toetsen en werkjes te verbeteren en als KNAP te bestempelen.

dank2 dank3 dank4

Ze werden allemaal afzonderlijk verpakt in kleine zakjes.

dank5 dank6 dank7

U zag al de mandjes die ik een tijdje geleden maakte.  Ze zijn voor de vier juffen van het tweede, vierde en vijfde leerjaar.  We vulden ze met overheerlijke zelfgebakken wafeltjes à la Jeroen Meus.

dank8' dank9

Samen met de verpakte stempel gaan de mandjes in de opbergdoos met opschrift.

dank10b dank11b

Voor de meesters naaide ik niets. helemaal niets, want dat vonden de oudste dochter en zoon 'echt stom'. Tja, zij moeten het afgeven, ik niet. Dus hield ik me aan mijn woord toen ik hen beloofde niets te maken voor hun meesters. Ze krijgen in de plaats een mini-flesje champagne, dat eveneens met een stempel in de opbergdoos werd verpakt...

dank13

De vijfde juf is de kleuterjuf van onze jongste.  Voor haar maakten we ipv een mandje een mini-handtasje voor haar dochtertje Anna van bijna twee jaar.  Ook dit tasje vulden we met dezelfde Meus-wafeltjes, in Lukas zijn gepersonaliseerd doosje.

dank14
dank18 dank17

En zo zit het schooljaar er (bijna) op. 
Dank je wel lieve juffen en meesters, geniet van de vakantie (want dat gaan wij ook doen!)!

70 opmerkingen:

  1. Heel even maar, wou ik dat ik juf op hun school was. Heel even maar, want wat zij dit jaar doorstonden zou eigenlijk niemand mogen doorstaan. Dus ik weet niet of het gelezen wordt, maar ik wil hen ook nog een hart onder de riem stoppen, zij het virtueel. Echt mooi gedaan, en meer dan verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super-cadeau's! De juffen en meesters van jouw kindjes hebben geluk!
    Weeral helemaal af, maar zo kennen we je!
    Heel KNAP gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw die juffen en meesters gaan het zeker aanvoelen als een hart onder de riem!!
    Heeeeel leuke dingen heb je gemaakt!!!
    Geniet van de vakantie!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi alweer! En zoveel werk dat jij daarin steekt! Knap! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai hoe sjiek is da!!! Djuu ik durf amper zeggen wat wij nog snel in elkaar flantsten ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een knappe pakjes!
    Geniet van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw echt super mooi en super bedacht, helemaal af! Fijne Vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai, je hebt er echt wel je werk van gemaakt. Super KNAP gedaan. Die gaan er kei blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik val hier weer omver van uw geweldige creaties, daar vind ik even de woorden niet voor (ik zit hier met mijn mond open,...echt wauw)
    En voor jullie een welverdiende vakantie, eentje waar iedereen een beetje tot rust kan komen, en waar de juffen en meester een beetje kunnen bijtanken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi weer!
    Ik hoop van harte dat zowel jullie als de leerkrachten en directie van de school kunnen genieten van een welverdiende en deugddoende vakantie want de start op 2 september zal toch nog niet helemaal zijn wat die al die jaren is geweest, dat is onvermijdelijk hé. Probeer het toch even van jullie af te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, leuke en sjieke pakjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke en lieve cadeautjes! Geniet straks maar goed van de vakantie. Even helemaal bijtanken, dat hebben jullie wel verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Respect voor de juffen en meesters op jullie school maar ook voor jou want wat heb je hier werk van gemaakt, ik weet zeker dat dat gewaardeerd zal worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaai, daar heb je toch wel KNAP wat werk in gestoken zo te zien ! Weeral perfect qua afwerking, tot in de puntjes ! En de KNAPpe stempels (incl verpakking) vind ik helemaal de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel bijzonder!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar echt hoe schoon! Hopelijk hebben jullie daar allemaal zeer veel deugd van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi gedaan!
    (hoe die stempels verpakt zijn echt wow)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kleine attenties noem jij dat dan? Heel mooie lieve cadeautjes, waar ze echt iets mee zijn! En veel genot van de vakantie, hopelijk is hij deugddoend en wat helend...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. amai, het een al mooier dan het ander! Die leerkrachten zullen content zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je dat toch leuk bedacht en prachtig uigevoerd!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wow! De juffen/meesters hebben geluk! Heel mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  22. KNAP gemaakt van jouw ;)
    Erg leuk die juffen boffen toch maar en de meesters ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt het weer voor mekaar!! Leuke en orginele cadeautjes, en zo geweldig leuk verpakt ook weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. maar allé seg ... alle juffen en meesters vechten om uw kinderen in hun klas te hebben volgend jaar ... 'k ben er zeker van :-) Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zullen de juffen en meesters daar blij mee zijn! Echt heel erg leuk bedacht allemaal. Fijne vakantie alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo knap gedaan! Wat zal iedereen blij zijn met zijn pakje!! Zo'n schitterend gehéél... Geniet van de vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maryvonne28 juni, 2012

    En dat noem je simpele en eenvoudige kadootjes, ik vind ze geweldig en helemaal super!!! Bij ons gelukkig nog 3 weken school, want naast het afscheid van groep 8 van de oudste en groep 5 van de jongste moeten er hier ook zelf gemaakte kadootjes gemaakt worden, ik doe mijn best! Maar of ik jou kan evenaren??? Geniet van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super de leerkrachten boffen maar, die stempel zo leuk! En alles zo mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kado's weer, echt heel mooi. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar wat een pareltjes! Alweer geweldig schoon, zo af!
    Aan jullie allemaal een deugddoende vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geen grote geschenken? Dit is héél groots wat je maakte!
    Daar zullen die juffen en meesters zeker en vast blij mee zijn en dat verdienen ze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik word altijd vrolijk van die foto's en geschenkjes van je. De Elisanna touch druipt ervan af. Knap! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. WAUW! dat ziet er echt tof uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Waaw, het bleef maar komen :) Wat zullen de kinderen fier zijn dat ze zoiets moois kunnen afgeven. Die stempels + kleuren = :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een super kadootjes! en die stempel is ook 'knap'!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Amai, supertof! Er bestaat geen twijfel over dat dat allemaal met héél veel liefde en geduld in elkaar werd gestoken! Supertof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Alweer tot in de puntjes afgewerkt en zalig verpakt! Mag ik bij jou in de leer komen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw! Laat mij juf zijn op die school... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh wow wat een gave cadeautjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Knap... en zo typisch 'Elisanna'.
    Een hart onder de riem voor alle leerkrachten...
    En dat ze uit liefde zijn gegeven, dat straalt er vanaf!
    Fijne vakantie!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Amai, ferm gewerkt, zou ik zo zeggen ! Hier gaan de juffen en meesters wel superblij mee zijn!!!! Hoe tof en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Amai, wat een werk! Geweldig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Sjiek zeg! En dat noemen jullie dan "een kleine attentie" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Amai, je hebt superveel smaak en handige handen, prettige vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Zo, zo, zo, super gaaf, echt als je zulke verwennerijen als juf (en meester) krijgt is je hele humeur zonnig.
    En fijn dat jullie al vakantie hebben, deze juf mag (moet ook wel een beetje) nog 3 weken. En ze is er eigenlijk al wel aan toe ;-) (ook hier een bewogen jaar)

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Amai amai! Ik zou wel de juf van één van je kinderen willen zijn. :p
    Echt schitterend idee... Ik onthou ze voor later! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een leuke pakketjes heb je weer in elkaar gefreubelt!!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Tof tof tof! Geniet nu zelf ook maar van een welverdiende vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Keer op keer kijk ik hier met enorm veel bewondering en plezier naar je creaties, tot in de puntjes afgewerkt!!! Die zakjes met stempels, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hele leuke mooie kadootjes! Je hebt er nogal je werk van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Na dit harde werk verdien je ook wel vakantie.
    Wat gaan de juffen en meesters content zijn met hun cadeautjes.
    Echt knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Fantastisch! Zo mooi en super origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Tjong dat is echter super mooi gemaakt en bedacht!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. PRACHTIG... hoe kan je het zo mooi bedenken...

    Super gedaan mama van vier... wanneer doe je het allemaal ook voor u een dikke pluim... fijn verlof geniet er van!
    Wat zou ik graag een beetje les krijgen van u mooie afwerking, kleuren combinatie perfect nogmaals dikke PROFICIAT!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Een kleíne attentie zei je toch?

    Mag ik juf worden van jouw kinderen? ;-)

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Een bron van inspiratie!

    Kun je mij vertellen hoe je die kleine tasjes maakt? Of waar je de tutorial gevonden hebt?

    Groetjes Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Jullie hebben er weer mooi werk van gemaakt samen! Hier is het altijd stressen, maar we zijn er ook geraakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat een leuke geschenken voor de juffen en meesters. Was ik ook maar juf geworden :-). Ik ga deze zeker onthouden voor volgend schooljaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Weer 1 om te onthouden! Leuke cadeautjes.
    Groetjes Boukje (by-jm.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hééééééééééééééééél leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Oh seg, maar dat is zo geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. ik denk dat de juffen en meesters die geen van jouw kids in de klas hadden heel jaloers geweest zijn, wat een prachtige pakjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat zal ik blij zijn als je terug bent... ik kijk er echt naar uit... alles wat je maakt is zo mooi!

    Lieve groetjes, nog een fijne week verlof geniet ervan!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  64. hallo,
    wat maak je super mooi projecten.Erg leuk om te zin.Ik gaa je folgen.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik heb een vraagje ivm met het Flock'en van de naam. Dat is zo mooi afgewerkt! Heb je hiervoor een plotter gebruikt of gewoon gesneden met de hand?

    Veel groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen