dinsdag 29 mei 2012

zwembadkussens

Wat was dat genieten, de voorbije dagen!  De zon was eindelijk volop van de partij.  De zon, waar we zo lang op gewacht hebben.  Echt, ik heb dat zo hard nodig, die extra warmte op mijn huid. 
Op zo'n zomerse dagen vindt u me dus absoluut niet binnenshuis.  Tuin en terras zijn dan steevast 'the place to be'.  Ik doe dan ook echt helemaal niets, enkel buiten een boek lezen en wat muziek luisteren, daar in die overvolle zon.  En naar de kinderen kijken, en meegenieten van hun buitenspeelplezier.  Met een zalig zwembad in de tuin is het hier al snel de ontmoetingsplek met vriendjes, die graag komen meespetteren en afkoelen in het water.  Wij zijn dus hevige fans van de zon, en snakken hevig naar meer. 

zwem

Tijdens dit warme weer vertoeven onze kinderen vooral in en rond het zwembad.  En dat 'rond het zwembad' zorgde voor het volgende mini-naai-projectje.  Want die zon is wel leuk, maar verwarmt naast onze lichamen ook de terrastegels.  Binnen de kortste keren zijn die zo warm, dat de kinderbilletjes zich eraan verbranden als ze rond het zwembad willen zitten, lekkend aan een ijsje.  Zwembadkussens, dat hadden we dus nodig, en snel.

zwem2
zwem1

Een grote stapel 'mousse' (van die grote en kleine vierkanten, gehaald uit oude tuinzetelkussens) kreeg een nieuw hoesje.  De groen gebloemde stof komt van annamarieke (en was daar in een mum van tijd uitverkocht), de oranje met witte stipjes stof is een stoffenspektakelkoopje.  Het is zo'n snel klaar project, met een instant goed gevoel eens het af is.  En de zwembadkussens zorgen meteen voor een extra vrolijke zomerse toets in de tuin.

zwem10zwem7 zwem6

En terwijl ik foto's maakte ...

zwem9

werd ik geraakt!

33 opmerkingen:

  1. Ja! Ik hoop ook op een mooie zomer en dan kom ik eens langs! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, dat ziet er heerlijk uit...en mooi!!
    Lekker hè, zomerzon :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne kussens! En wat een heerlijke luxe zo'n zwembad in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh hoe leuk! Instant vrolijkheid met die kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad instant vrolijk, en lekker zomers, waterpistool en schavuitje inbegrepen :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof zeg! En vooral dat zwembad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kussens, en dat geraakt worden, dat zal zeker wel deugd gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, een echt zwembad! Hier doen we het met 10 cm water in een plastic plonsbadje. Maar het gespetter is er niet minder om. Gelukkig moet ik geen kussens maken, al had ik er beter eentje op schoot gelegd, want ik was kleddernat na een rustpauze op schoot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, zalig! Kan ik meteen mijn nieuwe zwemtas (www.2misses.blogspot.com) uittesten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat een toffe kussen en echt een mooi stofje ja. Dat winkeltje heb ik maar eens even opgeslagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo zalig...simpelweg GENIETEN aaahhhhh!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh, mooi om zien! Had nooit gedacht dat er nog zwembadkussens uit dit stofje zouden verschijnen :-)In elk geval bijzonder geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kiekjes en leuke kussens. Dat is inderdaad het ideale zwembadweer.
    Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een zwembad... *zucht* Maar de kussens zijn ook tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig dat groene stofje!! Geniet nog van het mooie weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kussens. Yane heeft een kleedje in hetzelfde stofje (in het blauw).
    Heerlijk zo een zwembad!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De kussens staan prachtig naast het zwembad.
    Lijkt me super om een zwembad te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Auw... heimwee naar de tuin in mijn ouderlijk huis, Wat zijn de zomers fabuleus met al die vriendjes en vriendinnetjes in het zwembad! En inderdaad... hete billen bij het pootje baden. Je kussens zijn schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bofkont! Zowel jij als de kinderbillen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Jammer dat het mooie weer nu weer even ten einde is... Hopelijk kunnen zowel de kussens als jullie snel weer de tuin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben jaloers op de zwembadkussens (misschien omdat ik niet zo'n zalig zwembad heb?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zaaaaaaaaaaaaaaallllliggg! En wat een vrolijke kussens! Ik kan mij dat instant-goed-gevoel zo voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi gemaakt!! En zooo jaloers van je zwembad!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi gemaakt, prachtig stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super hè, die stof van je kussens. Zalige zomerfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh wat een vrolijke kussens! functioneel en heel erg leuk! oHihi ik heb precies hetzelfde als de zon schijnt: laat alles vallen en ga gelijk de tuin in...de rest komt later wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amai, een echt zwembad! Daar dromen wij al jaren van ;) En helemaal in stijl, met die kussens en die knappe zoon erin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt mooie kussens én zoals altijd prachtig gestyled !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vraagje heb je daar een rits ingezet... ik ben pas begonnen moet nog veel leren gisteren mijn eerste kussen gemaakt met rits na 3 keer losdoen goed gelukt... lukte eerst niet mijn onderdraad zat niet goed spanning niet juist... misschien kan ik die van u ook maken om in houten stoelen te leggen zit fijner!
    alvast bedankt,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, er zit geen rits in. Alle zijden zijn dichtgenaaid.
      De kussens kunnen zo in de wasmachine.

      Verwijderen
  30. Bedankt... indien ik het goed begrijp heb je de laatste naad met de hand gedaan... of ook gewoon gestikt maar aan de buitenkant nadat u vulling erin zat... ... voor u is dit allemaal heel simpel!
    Alles wat je maakt is gewoon super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste naad (opening van zo'n 20 cm aan één zijde) heb ik inderdaad met de hand dichtgenaaid.
      En, bedankt voor het complimentje!

      Verwijderen
  31. Het ziet er echt prachtig uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen