dinsdag 1 mei 2012

voor twee broertjes

Nog maar eens een verjaardagsfeestje.  Deze keer van een jongen, uit Anna haar klas.  Aleko werd acht jaar en vierde dat samen met zijn vriendjes in museum M.  De kinderen deden er een leuk spel en smulden van lekkere pannenkoeken.  Een echt feestje dus, waar je niet met lege handen aan kan komen.  Voor Aleko kochten we een boek.  Onze kinderen hebben altijd een tekort aan leesboeken, ze verslinden ze echt.  Of het op een ander ook zo is, weet ik niet, maar omdat we hier zelf graag leesboeken cadeau krijgen, geven we ze ook graag weg.

Bij het cadeautje nam Anna nog twee knikkerzakjes mee.  Voor Aleko en zijn kleine broertje Louka.  Dan kunnen ze samen fijn knikkeren en hun knikkerverzameling mooi bewaren. 

aleko5
aleko6

De prachtige vosjesstof kocht ik bij Bambiblauw.  Ze werd gecombineerd met groen en blauw, twee verschillende maar toch wat gelijkende knikkerzakjes.  Als handleiding gebruikte ik het knikkerzakpatroon van de Van Katoen naaimarathon.  Ik naaide er enkel nog een paspelbandje tussen en flockte de namen van de jongens erop. 

aleko4

En nu ... op naar veel knikkerplezier!

24 opmerkingen:

  1. Mooi! Leuk dat je voor zijn broertje ook iets maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Daar gaat veel mee gesjouwd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een naam tasje is altijd een succes! netjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super zeg!! Dat vosjes stofje is echt goed!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keischoon, de groene is echt mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk!!! mooie kleurencombinaties!
    en ik denk dat je met een boek altijd goed zit hoor! Ons Payal hier die kan nog niet lezen maar nu al heeft ze een boekenkast vol ... nu om nog voor te lezen, binnen een jaar of twee om zelf te lezen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allebei zo mooi! Met elk hun eigen knikkerzak kunnen ze nu beginnen streven voor de meest gevulde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het stofje is echt om te smullen!!! Weer supermooi gemaakt!

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een leesboek is zo'n prachtig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ideale cadeaus!!! Dat zou hier bij ons ook een topper zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die knikkerzakjes dat is toch altijs scoren, zo mooi!
    En boeken we geven en krijjgen het ook graag :0)
    Ik blijf zelfs een grote liefde voor kinderboeken hebben ( ook al ben ik er uit). Ze hebben alle drie hun lievelingsboeken in een bewaardoos zitten en het is leuk om er nog eens naar terug te kijken zeker omdat we er als ouders vaak een persoonlijke boodschap in schreven, dat maakt het boek nog leuker:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zakjes,
    Waar haal jij eigenlijk die lintjes. De mijne lijken nogal dunnetjes;

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Veritas. Je hebt ze daar in verschillende diktes.

      Verwijderen
  13. leuk! boeken krijgen is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nele De Cock02 mei, 2012

    Weeral knap werk en een leuk lettertype op de zakjes! Proficiat! Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi gedaan! Ik maakte net twee meninazakjes voor een jarige tweeling, en wilde eigenlijk hun naam erop flocken. Doe je dat dan voordat je de zakjes ineenzet, of is dat het laatste klusje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik flock de namen er voordien op, voor alles ineen wordt genaaid.

      Verwijderen
  16. Mooie knikkerzakjes! En hoe lief, dat je ook aan het broertje dacht! Dat ventje zal dolgelukkig zijn, want meestal kijkt de niet-jarige toch wat triestig als broer alle pakjes incasseert (ik spreek uit ondervinding :-) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zijn ze, ik heb er ook net 2 gemaakt, ik vind dit zo leuk om te doen. Om die lintjes breder te krijgen heb ik 2 biaislintjes aan mekaar gestikt want ik vond het oorspronkelijk ook te smal.
    groetjes,
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen