vrijdag 11 mei 2012

voor de liefde

Een hele tijd geleden kreeg ik in mijn mailbox een berichtje van Fre, de papa van een vriendje uit Anna haar klas.  Vandaag zijn hij en Marleen 1O jaar getrouwd.  In de brief vertelt hij over die 10 jaar, ofwel 3500 dagen waarop hij elke keer aan Marleen vertelde hoe graag hij haar ziet.  En om die woorden van 'ik zie je graag' nog wat meer kracht bij te zetten, deed hij een oproep aan iedereen die hij kende om dit te bekrachtigen.  Dit door middel van een invulstrookje (dat Fre in het onderwijs staat is meer dan duidelijk, daar zijn brieven met afscheurinvulstrookjes heel populair!) onderaan de brief, waarop iedereen zijn getuigenis kan geven van de liefde van Fre voor Marleen.  3500 briefjes, dat was de doelstelling.  3500 gevulde enveloppen, vandaag in hun brievenbus.  Het opzet is dus, dat als vandaag de brievenbus wordt geopend, de brieven uit de bus zullen puilen en Marleen overstelpt zal worden door (post)liefde.  Of Fre in die opzet geslaagd is, weet ik nog niet.  Dat zal heel snel wel een volgend nieuwtje aan de schoolpoort worden.
Maar wij deden natuurlijk mee, en zorgden voor ons strookje in hun brievenbus, vandaag.  En ik zou mezelf niet zijn, als ik zomaar die strook in een doorsnee envelop zou steken.  Nee, laat ons een beetje origineler zijn.

liefde

Ik maakte een smalle kaart, waar het strookje mooi in past.  Op de kaart werden de letters L O V E geflockt.  Dat er op boekenkaften kan geflockt worden, deed zij u al voor.  Op stevig papier kan het dus ook (zet alleen je strijkijzer niet tè warm).  De kaart vroeg om een envelop, en daarvoor haalde ik hier de inspiratie. 

liefde1
liefde2

Het sjabloon, aangepast aan het formaat van het kaartje, sneed ik uit rood papier, met als versiering nog twee rode hartjes erop (het gaat hier ten slotte allemaal om de liefde).  Een rood touwtje houdt de envelop dicht.

liefde3
liefde4

En zo ging ons vleugje liefde in de brievenbus van Fre en Marleen.  Ik ben benieuwd naar hun reacties als ze straks
de post gaan bekijken!  Ze gaan hun (lees)werk hebben, als daar daadwerkelijk 3500 enveloppen te vinden gaan zijn....

35 opmerkingen:

  1. wat romantisch!!! die Marleen heeft een lotje uit de loterij gescoord als je 't mij vraagt :o)
    Heel mooi kaartje, daar gaat liefde vanaf stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, zo tof! En wat een heerlijk idee van Fre!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw 'oplossing' is gewoon schitterend! Marleen (en Fre) zal gelukkig zijn en stralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend lief! Je hebt er iets moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, met zo een attente, originele man zou ik ook stralen! Hopelijk zit hun brievenbus propvol, of zelfs overvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n romantische man seg! En 't is weer helemaal 'Elisanna' dat kaartje: origineel, tot in de puntjes verzorgd en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stunt ! Die van jou is alvast heel originele post, die zal zeker opvallen tussen alle andere invulstrookjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pareltje is het geworden, heerlijk om tussen de post te vinden, en wat een geweldige man die dit idee bedenkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, nog romantischer dan in de films ... je man zal het maar voor je regelen... dan sta je er goed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf! Ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow is echt wel het enige dat ik kan bedenken! zowel jou kaart en co als het de actie van de man!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai! Super romantisch seg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar vind je zo'n man? Ik ben ook benieuwd naar hoeveel het er zullen zijn. En wat heb jij er een mooie invulling aan gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat ze er blij mee is, anders offer ik me graag op en wil ik die man wel lenen. Kan hij die van mij nog het één en ander leren. Wat geweldig!!!! Ik hoop dat het lukt alle 3500 kaarten!!
    Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo melig, maar dat is toch wat uiteindelijk iedere vrouw wil :) Ik denk dat ik die van mij eens dit bericht ga laten lezen. Hoewel, dan komt die zowiezo met hetzelfde af, originaliteit staat niet in zijn woordenboek :p

    Wel een pracht van een kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar zo schoon zeg! Zowel Fre zijn gebaar als jouw kaartje en envelop.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat een super gebaar en wat een mooie uitvoering van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Awel, zo zou ik nog wel eens ten huwelijk willen gevraagd worden. Da's gewoon overdreven schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die Fre! Wat een mooi envelopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoooo zalig! Ik vrees dat ik met jouw idee meteen aan de slag ga om een trouwend koppel volgende week te verrassen!!! Dikke merci voor de inspiratie, echt sjiek! Enne... dat papier van de Flow is ook zalig he! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een romantiek! mooi gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi gedaan... moet leuk zijn zoveel post krijgen!
    Fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wat een lieve man moet dat zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe tof zeg! Ten eerste het originele idee van die man, wat een schat! En dan die leuke "verpakking" van jou!!! Raar maar waar, ik dacht inderdaad aan de boekjes, maar gewoon op stevig papier, daar had ik niet aan gedacht ;-). Heel erg leuk en ga ik zeker ook eens proberen ... Merci trouwens voor je linkje ;-) Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. aww wat lief. en wat heb je er een moois van gemaakt.
    en flocken op papier ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel knap gedaan, leuke tip flockfolie op papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amati, het toppunt van romantiek! En jouw kaartje zal zeker opvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, als je dan je brievenbus mag openen rollen de tranen toch over je wangen van contentement en ontroering!
    Kan niet anders!
    Ik hoop dat er een vervolg op 't berichtje komt ..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jee wat lief!!!
    En wat heb jij daar een mooie aanvulling aan gegeven!!
    Laat je nog wel weten of het is gelukt??

    BeantwoordenVerwijderen