zondag 8 april 2012

what I will wear next friday

Vrijdag trouwt mijn jongste zusje M.  Een dag waar we allemaal al heel lang naar uitkijken.  En zeker onze kindjes, feesten tot in de late uurtjes, daar zeggen ze geen nee tegen.  M is de meter van twee van onze kinderen (meer bepaald van nummer 2 en nummer 4).  Een meter die haar 'taak' heel serieus neemt, en haar metekindjes dan ook op handen draagt. 

De dresscode voor het feest was cocktail.  Niet lang dus, maar ook niet super kort.  Voor mij geen makkelijke opdracht, aangezien ik niet echt klein ben.  Het zoeken naar een kleedje dat net lang genoeg is, en niet de lelijkste lichaamsdelen in de verf zet (mijn knieën dus), is steeds een helse opdracht.  De optie om zelf een kleedje te maken, heb ik wellicht even overwogen, maar de zin ontbrak me.  De zin, en het juiste patroon en de juiste stof en de echte kledingnaaikunstkunde...dat plan schoof ik dus snel opzij, en ik ging op zoek. 

Schoenen vond ik snel, ik kocht witte pumps, overal bij te combineren. 
En dan de jurk.  In deze kleine kledingwinkel in Leuven, vind ik meestal wel wat ik zoek.  Maar nu net niet (al hangt er nu wel iets in de rekken dat perfecte weddingstuff is, maar te laat dus).  De verkoopster van deze winkel raadde me aan om eens bij dat andere winkeltje te gaan kijken, op een boogscheut van ons huis (dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had!).  En oh ja, daar vond ik het.  Een fever jurkje dat ik zelf niet uit het rek had gehaald, maar dat de verkoopster me toch aanraadde om te passen.  Het zit als gegoten.  Veel oh's en ah's later hangt het jurkje nu te pronken in mijn kleerkast.  De witte pumps passen er perfect bij. 


Enkel nog witte eenvoudige oorbellen erbij


en een wit vintage tweedehands handtasje, helemaal bezet met pareltjes (ooit hier gekocht voor een appel en een ei), en mijn outfit is klaar.


En met de koude weersvoorspellingen van deze week, kocht ik hier nog een fijne witte sjaal, om me in de kapel van de nodige warmte te voorzien.  Maar, laten we vooral hopen op een klein beetje zon, duimt u mee?

32 opmerkingen:

  1. Oooooh fantastisch !
    Je jurk is prachtig !! En de schoenen en accessoires maken het helemaal af.
    Alvast een mooi feest gewenst !
    Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, wat zal je schitteren! Veel plezier en we duimen mee voor een zonnige dag.
    Ps: je inspireerde me om eens zo'n boekhoes van Peachy te maken, heb ook gelinkt naar jouw versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik leef met jullie mee! Dit is zo spannend!! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap en helemaal af! Die handtas is schitterend! Altijd spannend als de jongste trouwt. Mijn broer trouwde 1,5 jaar geleden. Onze dochters waren bruidsmeisjes. We hebben toen echt genoten van alles : het naar de kapper gaan, kleren aandoen, de kerk, het feest. Een dag om nooit te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MOOI!!!! Ik ben ook erg lang en ben ook gek op Fever! Veel plezier volgende week!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal af! Je zal er stralend uitzien!
    Ik duim mee voor een zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ge gaat er fantastisch uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal top! Schitterende combinatie. Uniek en toch ook heel persoonlijk. Dat zal een mooi feest worden! Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alvast een heel fijn feest gewenst. Aan je kleding zal het niet liggen. En mooi weer willen we allemaal wel, dus ik duim mee!

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, da's inderdaad een geweldig kleedje! Deftig en tegelijk een beetje vrolijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super outfit! Ik ben ook een echte fever fan! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!
    Pas maar op dat je de bruid niet overtroeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, jij zal er super uit zien! Ben benieuwd wat de kinders dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, daar wil ik wel eens aan-foto's van zien! Super outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooohs en aaaaahs zijn hier op zijn plaats! je gaat er echt geweldig mooi uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik duim mee voor schitterend weer zodat je dat prachtige kleed niet onder een sjaal moet stoppen! Ik herken het probleem om jurkjes te vinden die lang genoeg zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke combinatie en inderdaad een prachtig kleedje!!! Hopelijk heb je een leuke dag gehad! Een vriendin van mij heeft die schoenen ook in het blauw en 't zijn naar 't schijnt gemakkelijke ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, blijkbaar is het komende vrijdag ;-). Oké, dus pas ik aan ... "hopelijk heb je een fijne dag vrijdag" :-)

      Verwijderen
  19. Prachtig zo bij elkaar! Een fijn huwelijksfeest toegewenst, en straks misschien nog wel een foto van jou in je outfit?!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je zal er zeker goed uit zien! Mijn getuige heeft ook een kleedje van Fever gekocht. Mss hetzelfde kleedje? Veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi!

    Ik wens jullie een hele fijne stralende dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Na het zien van deze mooie foto 's ben ik wel heel benieuwd hoe het er zal uitzien als dat allemaal is samengebracht in één foto. Kan niet anders dan een plaatje zijn! Veel plezier vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, das inderdaad een hele gave jurk! En met de accessoires is het echt helemaal af! Heel veel plezier die dag, jij zult stralen in je outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooi! alvast heel veel plezier toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een prachttenue ! Jij zult stralen vrijdag, en ik duim alvast mee voor een stralend warm zonnetje !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een prachtig tasje! Eigenlijk is het allemaal echt schoon. Geniet van het feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die jurk, die schoenen, die bloemetjes en nog meer dat handtasje! Wat ga je er mooi uitzien! Veel plezier op een belangrijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige outfit!

    Een mooie dag vandaag!

    Liefs sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vrijdagochtend...en de zon schijnt !
    veel plezier vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen