maandag 2 april 2012

stiften voor phebe en elise

Phebe, een vriendin van onze jongste dochter, werd 8 jaar.  Anna mag naar haar feestje en neemt dus ook cadeautjes mee.  Ik maakte voor Phebe een pennenzak, uit een heerlijk groen stofje (en ik had blijkbaar goed gekozen, want toen ik de pennenzak toonde aan Anna, riep die prompt uit: oh, en groen is net de lievelingskleur van Phebe!).  Ik heb ook de roze versie hiervan liggen, eerder maakte ik uit beide stofjes al twee tasjes voor twee zusjes.  Echte zussenstofjes vind ik, dus maakte ik ook een roze pennenzakversie voor Elise, de jongere zus van Phebe. 


We vulden de pennenzakken met stiften en potloden en voor de jarige zelf kochten we er nog een leuk leesboek bij.  Gelukkige verjaardag Phebe!

41 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    En het lettertype van de flock past er super bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn! hoe lief om ook voor zusje een cadeautje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijven toppers die pennezakken. En je letters, alweer tot de perfectie in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi! Ik heb dat groene stofje ook nog, maar kan precies niet kiezen waarvoor ik het ga gebruiken. Een vraagje: welke vlieseline gebruik jij voor de pennenzakken, want toen ik die maakte, kreukte het nogal en die van jou zien er zo kreukvrij uit :-) Enne... héél leuk om je terug te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat toch zulke toffe stofjes hè! Jammer dat ik ze in NL nergens kan vinden! Vooral dat groene stond op mijn 'maak er een mme zsazsa rok mee' lijstje ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het lang geleden bij Noeks gekocht. Het staat nog steeds online bij hen, maar is niet meer op voorraad. Anders moet je bij hen eens informeren?

      Verwijderen
  6. Leuk kadootje & super-netjes geflockt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nele De Cock02 april, 2012

    Knap en een fijn idee voor een verjaardag. De kinderen vergaan deze tijden in speelgoed en dit is een leuke manier om ze creatief aan het werk te zetten. Welk lettertype gebruikte je voor de flock??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En wat een super lettertype!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wéééral geweldig!
    Ik wou dat ik een vlieg was en ik je kon achtervolgen wanneer jij op stofjes-jacht gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Elisanna, wat fijn om weer een berichtje van jou te lezen. En dan ook nog zo'n mooi project klaargekregen. Knip je echt letter voor letter uit flockfolie of gebruik je een pons of iets dergelijks? Knippend lijkt me dat wel een priegelwerkje!
    Groetjes EstheR

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik knip letter per letter uit, en dat is inderdaad soms wel een prutswerkje!

      Verwijderen
  11. He, je bent weer een beetje back on (naai-)track... Het resultaat is weer prachtig. Ik ben dol op dat stofje. Op een foto kan je niet voelen hoe goed dat voelt.
    Noeks verkocht het stofje in NL. Ik weet niet of ze het nog steeds heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een mooie pennenzakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie pennezakken zeg!! die stofjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooie pennenzakken. De zusjes gaan content geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een supermooie pennenzakken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw mooi zeg! De letters erop zijn ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel heel mooi! Zo fris altijd. Vanwaar komen de ritsen? Zo mooie kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo blij dat je terug bent!!
    En weer met een prachtig cadeau!!! Dat groene stofje ligt hier ook al een tijdje, maar voorlopig heb ik er nog niet in durven knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat terug bent!!Weeral heel mooi die pennenzakken,de zusjes gaan er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi, je pennezakjes! Super dat je naaisels er terug zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blij je terug te 'lezen'! Super leuke pennezakskes en dat lettertype is zeer mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi duo-cadeau, en weer perfect afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja echt knap, ze zullen er heel blij mee zijn! Inderdaad, echt een zussencadeauke!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtig! en ontzettend leuk lettertype. Maakt zo'n mooie combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De etuitjes zien er echt perfect uit! Leuk om cadeau te geven!
    Groeten Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. marina.grosemans@pandora.be03 april, 2012

    Prachtig werk, zeer mooie, leuke blog... kan ik iets instellen op deze blog zodat ik een mail ontvang wanneer er iets gepost wordt door u?
    Nog een fijne avond... ik heb echt kunnen genieten van je werk ik zou zo een naai machine gaan kopen nog niet zo zeer om kleding wel voor een tas, toiletzakje of iets anders leuks te maken ben wel een stuk ouder en is jaren geleden dat ik nog met een stikmachine gewerkt heb!
    Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in de rechterbalk, onderaan, staat een vakje waar je je emailadres kan invullen. Zo kan je via email op de hoogte worden gehouden van nieuwe blogposts.

      Verwijderen
    2. Dank je wel!
      Marina

      Verwijderen
  27. Mooi mooi! Ik heb net ook een pennenzakje gemaakt en krijg steeds leuke reacties! Misschien moet ik er ook snel mijn naam op zetten alvorens ze meegenomen wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goh, heel mooi geworden weer. Mag ik misschien weten welk lettertype je hebt gebruikt? Het is echt weer eens wat anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh, oepsie: neuropol dus. Excuus en bedankt dat al eens te antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen