donderdag 19 april 2012

snel EHBO tasje

Kent u dat, op uitstap gaan met de kroost en het eerste wat ze doen is enorm tegen de vlakte gaan en vol tranen zitten om een bloedende knie?  Ik wel.  Het is meestal het eerste wat ze doen, die van ons.  In al hun enthousiasme.  En dan, dan heb je net geen pleisters mee.  Want neen, die superpraktische volgepropte handtas is niet mee op uitstap, of misschien wel, maar is net dan zo 'on-georganiseerd' dat er niets in terug te vinden is.  Tijd dus voor een aangepast pleister tasje.

Gewoon een ritstasje, op een ritstasje.  Twee ritsen dus. 

Een klein vakje voor de speciale blaarpleisters voor de oudste dochter.  Die altijd, maar dan ook altijd, blaren heeft na 5 minuten stappen. 

ehbo2
En het grotere ritstasje voor de 'gewone' pleisters en de allergiemedicatie-voor-noodgevallen die echt altijd meemoet (maar die ik zo vaak vergeet).

ehbo3

Vanaf nu gaat de mini ehbo kit mee, in de handtas.  En met een pleister en een kusje is die zere knie dan snel vergeten (en vooral dat bijhorende kusje op de knie doet hier wonderen, en daar heb je geen opbergtasje voor nodig!).

34 opmerkingen:

  1. Slim, en mooi! Ik zou ook graag zo georganiseerd zijn. Bij ons ben ik het die altijd blaren heeft, op de meest onverwachte momenten. Dus moet ik altijd op zoek naar een apotheek voor die pleisters, want ik heb die nooit, maar dan ook nooit mee.
    En die wonderbaarlijke kusjes, gelukkig doen die ook nog altijd hun werk hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig, en weer helemaal af! Zo wordt mijn lijst nooit korter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gedaan, en dit ga ik ook maken nu ik een nieuwe sacoche heb. Toevallig schreef ik gisteren mijn sacoche-verhaal neer op mijn blog. En die kusjes, die doen hier ook wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat sjiek! Amai daar zou ik eigenlijk ook dringend werk van moeten maken... zo handig en eigenlijk wel plezant om dan boven te halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet er geen "prik weg" in te stoppen... Onmisbaar bij brandnetels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, super leuk tasje en je verhaaltje er rond is geweldig ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hey dat is een goed idee. Al volstaat hier tot nu toe altijd dat kusje wel (zelden dat er een pleister aan te pas moet komen, maar voorbereid zijn is nooit verkeerd).

    *zet op de steeds groter wordende to-do-lijst*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zeg, wat mooi. Ik ga dat ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker handig!
    Bij de jonste is niet de vraag waar is het toilet, maar eerder waar is de EHBO-post als we op vakantie gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi en handig, toch fantastisch als die twee samen gaan he. en wat een leuk stofje ook. komt ook nog op mijn te-maken-lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kunt ge nu mooier georganiseerd zijn? Zalig praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. goed idee! georganiseerd in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goed idee!! Die moeten wij ook hebben met drie kleine meisjes en een (soms ietwat on-)handige man!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee en de uitwerking ook zo leuk. Dit ga ik onthouden!!!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er heel leuk uit!
    shibbiesays.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel tof en vooral heel handig! Waar een vrouw toch allemaal aan moeten denken hé? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het zou nochtans handig zijn, zo'n mama-kusje kunnen meegeven in een tasje...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuk tasje. Ik kan me voorstellen dat dat nog goed van pas gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Form follows function at it's best.
    Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een super idee en het tasje is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat handig! Di ega ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ben jij toch heerlijk georganiseerd (of je hebt toch op zijn minst de intentie door zo'n zakje te voorzien :-) ) Hier is het hopen dat ze onderweg niet vallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. herkenbaar probleem! Ik vind het een goed idee zo, ga het zeker op een of andere manier ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg leuk gedaan! En ik ken dat van die overvolle sjakossen waar niets in terug te vinden is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe je op het idee komt, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen