dinsdag 6 maart 2012

zet eens een rits op een 'hobo sack'

De hobo zakjes.  U zag ze hier al vaak.  Meestal als geboortecadeau, maar ook als verpakking voor een verjaardagscadeautje.  Nu maakte ik eentje voor Billy.  Onze puppy.  Een border collie van bijna 8 weken oud.  Gestoord denkt u, waarschijnlijk wel.  Eenmaal bezig met de voorbereidingen voor de komst van ons nieuwe gezinslid, begon ik ook ervoor te naaien.  Stom hè.  Maar als we weg gaan, moeten toch de koekjes mee, en de speelgoedjes, en natuurlijk ook de ***zakjes, de leiband, ....  Waar anders kan je al dat kleinood beter in opbergen dan in de beruchte 'hobo sack'. 

Bij Bambiblauw bestelde ik een stukje hondenstof,  als we iets maken voor 'den hond' gaan we ook all the way hè, met een aangepaste stof dus.  Het zakje kreeg vooraan een ritsvak, handig om dingen apart in weg te steken.  Dat ritsvakje is er opgezet, volledig volgens het noodlehead-rugzak principe, u weet wel, dat andere beruchte zakje.


En om echt volledig te zijn, een extra zakje voor de hondenkoekjes en één voor de ***zakjes.


Dat minitasje kan eenvoudig aan de leiband gehangen worden, makkelijk voor tijdens de wandeling. Alhoewel ik denk dat ik de enige zal zijn die er zo mee zal rondlopen (het heeft toch al serieus dienst gedaan tijdens onze dagelijkse uitstapjes)....

En hier is hij dan, onze Billy.  Een heerlijke, actieve en ongelofelijke knuffel puppy.  En ja, ik weet wat gedaan overdag, twijfelt u daar maar niet aan!

57 opmerkingen:

  1. ohhhh, een border collie, wij hebben er thuis ook eentje gehad, heel lieve en actieve hond, je zal er je werk wel mee hebben :)

    en natuurlijk ook een schoon zakske in elkaar gestoken he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mo wat een schoon beestje! Hij ziet er zo pluizig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och gossie de possie wat een liefke!! Tsja, het enige dat de hond zal doen is de tas kapot knagen, maar ja... voor zo'n pluizenbol kruip je meteen achter de masjien, al die moedergevoelens! (Zo had ik altijd de neiging om onze kitten, als die dan eenmaal stil zat en aan het spinnen was op schoot, voor te lezen uit Nijntje of Jip en Janneke, haha... die neiging onderdrukte ik wel hoor!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie hond! Kan niet anders dan dat je daar zo'n leuke en handige zakjes voor maakte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje! En volledig terecht dat je daar zulke mooie opbergzakjes voor genaaid hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dot! Genieten met een grote G!En wat een gave hobo sack.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoesje, en mooie tas hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik leer weer bij (-: en waaawww lieve billy. Proficiat met de aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alweer een prachtige stoffencombinatie! En natuurlijk is de hond ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattige pup! Die verdient wel van die mooie zakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Een border collie!! En natuurlijk ook hele toffe,handige zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk gedaan en vooral, wat een schattig hondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. aaaah wat een snoepie! Wij wilden ook graag een border collie maar gezien we al een kat hadden die niet van honden houdt, en we nog een 2e katje van de dood hebben gered is het hondenplan op de lange baan geschoven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leukerd,heb zelf een mopshond ,je word er toch weer helemaal verliefd op ,schattig al die accesoires.veel plezier met Billy ,stoere naam gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh, wat een schatje! En zijn accessoires zijn helemaal in stijl: heel mooi.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een koddigaard! Van welke kennel komt hij net?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij komt van bij een fokster uit Lommel.

      Verwijderen
  18. Wow geweldig! Als je een honden trainer zoekt, ze staat zo goed als voor je neus!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooooooooo, dat hondje....... smelterdesmelterdesmelt.......
    Daar vallen die mooie tasjes helemaal bij in het niet. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatje! ... en mooie zakjes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooh wat een schatje. Natuurlijk hoort daar een tas bij. Wat handig heb je die gemaakt, vooral ook het kleine tasje met de beloningskoekjes. Veel plezier met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een moppie! Wij hebben twee borders, maar ik ben pas na hun komst beginnen naaien. Heb je ook al een heuptasje voor naar de hondenschool te gaan? Daar heb je ook keiveel snoepjes nodig en zo'n heuptasje is dan heel handig.
    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je brengt me op ideeën! Binnen twee weekjes mogen we starten met de hondenschool, ik ben benieuwd!

      Verwijderen
  23. Wat een schatje! Ik denk dat je inderdaad weet wat gedaan maar de moeite waard. Mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke hond. We hebben er hier ook zo eentje zitten, alleen wat ouder, groter en struiser :) Maar de tasjes mogen er wezen, de andere baasjes zullen er wel jaloers op zijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een ongelooflijk schattig hondje!
    En natuurlijk zijn zijn accesoires ook weer helemal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Te gek! Echt supermooi,weer helemaal af! Ik vind het stiekem jammer dat ik niks voor onze poes kan maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ga daar eerlijk over zijn, ik ben niet zo voor beesten in huis (maar wel een grote dierenvriend hoor, vegetariër zijnde), maar dit is wel ongelooflijk schattig! Jammer dat ze zo niet blijven. En bedankt voor deze blogpost, ik lag echt in een deuk, hilarisch gewoon wat gij allemaal voor dat beesteke maakt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha nele, mij hebben ze hier ook serieus moeten overtuigen hoor. Ik heb zelfs altijd een enorme schrik gehad van honden, van kindsaf tot nu (ik heb echt een 'knop' moeten omdraaien;)). Maar ik ben gezwicht, voor de kinderen, ik denk dat zij er immens veel aan gaan hebben...

      Verwijderen
  29. Och, hij ziet er zo lief uit. Maar eigenlijk ben ik heel bang voor honden (vooral voor grote zwarte...) Hier in huis is er een vrij stevige lobby voor een kat, maar ik ben nog niet helemaal om.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. heel leuk idee en vooral een superleuke hond. Veel succes met de hondentraining!

    grtjes peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier ook ooohh en aaaah : Billy ziet er zéér schattig en pluizig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattige puppy. Ik ben ook zo'n hondenfan. Ik kan me inbeelden dat je zeker weet wat gedaan. Heel veel plezier ermee!
    Leuke tasjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Elise:"Ooooh, die is superschattig!" Het ziet er echt een schatje uit. Spijtig dat ze niet klein blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. oooh wat is ie lief
    en dan bedoel ik niet de tas al mag die er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een schatje... en mooie spullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo'n schattie en wat een gelukzak met zo'n creatief baasje !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, wat een schatje.. De onze is dan alweer zo puppy af met z'n 2 jaar. En dat stofje voor de zak....Volgens mij is het op bij Bambiblauw, want ben gelijk gaan kijken... Helaas ons teckeltje moet het zonder dit stofje doen.. Veel plezier met Billy!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lekker handig gewoon om zo alles bijeen te hebben voor jullie Billy én mooi ! Het ziet er echt een schatje uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh wat een schatje! En hartstikke handig zown tas voor de hond! Mooi gemaakt!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. niet te doen! Ook de hond wordt stijlvol groot gebracht ten huize Elisanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Super met een rits... Die moet ik ook eens uitproberen!
    Ik deed het al eens met een rits langs boven, zo werd het een grote toiletzak... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtig in stijl, ik snap het helemaal. Ga misschien ook maar eens zo'n zakje maken voor de ****zakjes, die oplossingen uit de winkel deugen niet. En wat een schatje die hond van jullie, veel plezier met hem.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. O Sophie, in alles uitmuntend. En nu zo'n schattige hond erbij. Wel een hoop werk. 4 kapoenen en een hond. @

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ooh, wat leuk!! Wij hebben nu sinds een jaar ook een border collie, 't is echt een heerlijk ondeugend knuffel hondje :) Maar hij heeft niet van die leuke tassen en zakjes voor z'n spullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik heb ook nog een border collie gehad. Veel liefde gekregen maar super actief. Wil altijd naar buiten om te spelen. En de hondenspullen zijn zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heb hier wat post gemist, even bijbenen dus!
    Man wat ben ik verliefd op dat hondje, we hebben ook een ras dat onder de collies thuis hoort, namelijk een Sheltie, ze is net als alle collies, slim, speels en kindvriendelijk. Je zakjes gaan goed van pas komen want enige training is wel nodig, maar ze leren echt snel! Ik weet niet hoe ze mee gaat in de auto gaat, maar als je dan toch in de maak gaat een dekentje voor in de auto is ook wel handig of voor in zijn bench, na een wandeling hebben ze al eens modder in hun haar kleven aan de pootjes en zo een dekentje houd je auto proper en wast makkelijk. Ik wens jou en je gezin veel plezier met de nieuwe huisgenoot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een dekentje staat inderdaad op de to-do lijst. Maar nu heb ik voor een tijdje mijn handen vol met de puppy, de naaimachine staat voor even aan de kant;)

      Verwijderen
  47. Hey Sophie, ik was nu op zoek naar jullie Billyblog maar kan die niet terug vinden, help je even? Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oooohhh....dat hondenstofje!!! *smelt* Kan je dat nog ergens verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen