donderdag 1 maart 2012

het hoesje dat niet meedeed

Ik kocht me een nieuwe gsm. 
Mijn vorige was echt nog een voorhistorisch model, en ik zou er nog steeds mee rondlopen, ware het niet dat het ding blokkeerde bij het opendoen van nieuwe berichten. Ik ben niet zo'n gsm gebruiker, bellen ermee doe ik zelden, ik heb hem eigenlijk vooral om bereikbaar te zijn en af en toe een sms te versturen.  Maar, zoals ik al zei, deed hij niet meer mee met dat laatste, dus ging ik voor een nieuw model.  De man van de gsm winkel schrok zich een ongeluk, toen hij mijn oud ding opendeed, en daar, in een voorhistorische gsm, ook nog een voorhistorische sim kaart tegenkwam.  Nog eentje van in de beginjaren van het gsm bestaan.  Ik heb dus een unicum op zak, vanbinnen in de telefoon.

Dit terzijde.  Mijn oude hoesje paste niet meer voor de nieuwe aanwinst.  Tijd dus om dat mooie stofje, gekregen van mijn secret santa, een bestemming te geven.  Ik nam de maten op van de gsm, wat achteraf gezien al een slechte start bleek.  Er liep dan ook het een en ander mis, met dit hoesje.  Veel heeft misschien te maken met het feit dat ik het snel wou afhebben, en eraan begon net op het moment dat de kinderen van school kwamen, de eerste dag na de vakantie.  Druk was het dus, maar ik wou en moest het ding afmaken, zodat die gsm snel proper kon weggeborgen worden in de handtas.

Ik zei het u al, het ging al mis bij de start.  De maten opnemen.  Alhoewel ik links en rechts extra ruimte voorzag, bleek het hoesje al snel te klein.  Drie keer heb ik het geheel losgetornd, de naadwaarde kleiner gemaakt, tot ik echt niet meer ruimer kon gaan.  En als u weet dat lostornen niet mijn favoriete bezigheid is, zeker niet als daar ook nog een laag vlieseline tussenzit en je dus haast niet aan dat stiksel geraakt, begrijpt u ook dat ik me serieus begon te ergeren aan dat kleine onding.

Maar ik zette dapper door. 
Aan de achterkant van het hoesje naaide ik een klein zakje op, in contrasterend oranje (dat ook in de print van de stof voorkomt) en met een zwart paspeltje afgewerkt.  Het hoesje sluiten wou ik doen met lint en drukknoop.  Het lint werd gemaakt uit dezelfde oranje stof.  En ik had nog mooie blauwe drukknopen liggen, gekocht bij bambiblauw, toevallig net hetzelfde blauw als in de stof. 

Maar daar begon ellende twee.  Ik zeg u één ding, begin niet met drukknopen in te slaan op een moment dat het bijna etenstijd is, je vier hongerige kinderen hebt rondlopen, en je avondmaal eigenlijk allang moest staan pruttelen op het fornuis.  Begin er niet aan.  Ik deed het wel, met alle gevolgen vandien.  Ik heb nogal wat staan vloeken, met die hamer in mijn hand, die ik voordien al meerder malen uit de hand van de jongste zoon moest trekken, die met zijn hongerige maag precies ook vernielzuchtig werd.  Pffff, dan vraag ik mezelf  toch serieus af waarom ik me die ellende aandoe, en het niet gewoon laat liggen tot na etenstijd....  Na enkele pogingen, geraakte alles op zijn plaats, min of meer toch.  Mijn (en uw) geoefende oog ziet dat de drukknoop, het deel onderaan, eigenlijk enkele millimeters meer naar rechts had moeten staan.  Maar dat zijn details.  Het hoesje was af, dat was het belangrijkste en eindelijk kon ik, ruimschoots te laat, beginnen aan het vullen van die kleine hongerige maagjes .....

57 opmerkingen:

  1. En toch is het wederom een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooi! Prachtige kleuren combinatie! En nu ben ik benieuwd naar een foto van de oude en de nieuwe gsm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh hoe herkenbaar, maar het resultaat is ook super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha! Maar toch is ie PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een PRACHTIGE kleurencombi. Dat is toch al dat gezweet meer dan waard geweest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha,ha zo herkenbaar. Op sommige momenten MOET iets afgemaakt worden, of dat nou schikt of niet. Maar hij is prachtig en de kleuren zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor je o zo herkenbare verhaal. Hier gaat het vaak net zo. En raar maar waar ik schijn er niets van te leren. En och met de kinderen gaat het nog steeds goed. Het voelt nu vast heel goed dat je zo'n mooi kleinood nu in je tas hebt zitten!
    Groetjes Esther R

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh schitterend verhaal ! Is precies overal hetzelfde. Mooi zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij heb ik dan ook nog een préhistorische sim-kaart ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUW, zowel je vorige tas als dit kleine dingetje zien er super uit! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha die mini oorlog met drukknoopjes ken ik ook!! Laat het me zo stellen: ik en drukknoopjes zijn geen vrienden.
    Je hoesje daarentegen, daar zou ik rap vriend mee zijn ;o)
    Ik vind het keel mooi geworden: de stofjes, de afwerking met dat zakje,... top!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi stofje, heel mooi hoesje!! Moet ik onthouden voor als ik ook ooit eens mijn préhistorische gsm met dito sim-kaart inruil voor een ander exemplaar - voorlopig nog verre toekomst, tenzij mijn verhaal start zoals het jouwe... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi geworden, en je kunt aan het hoesje niet zien dat er zo'n strijd aan vooraf ging ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar. Mijn meiden waren gisteren 10 minuten te laat op de tennisles omdat ik mijn naaisel absoluut af wou ... wat eindigde in lostornen tijdens de tennisles ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn echtgenoot zou zeggen ... dat is net de charme van handgemaakt ! Maar of dat bevredigend genoeg werkt als troost ? (meestal vraag ik dan aan iemand anders ook nog eens zijn of haar mening als ik zo'n millimeter-kwestie voorheb)
    Mijn mening : doordat in het het hoesje wat volume zit (van de GSM) valt dat echt niet op hoor, die millimeters ... het orginele stofje, de prachtige kleuren, dit unieke GSM-hoesje-exemplaar, dat valt veel meer op !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. herkenbaar :-) en hier zijn er maar twee! Wel een mooi hoesje voor je nieuwe telefoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig. Bij anderen gaat dat ook zo.
    Ik vind 'm evengoed heel mooi geworden!! Kleurencombi en paspel maken 'm helemaal mooi af!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ondanks al je hindernissen toch super gelukt soms gaan die dingen zo,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Op de een of andere manier is het een wetmatigheid dat projecten zo tegen de tijd dat het eten op moet, in de afrondende fase zitten. Ik vind het mooi geworden, en onze kinders kunnen ook wel eens wachten, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. echt mooi ;) na mijn vilten-experiment dacht ik ook een hoesje in katoen te maken... nu weet ik waaraan ik begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ben ook drie keer opnieuw moeten beginnen aan mijn gsm-hoesje, telkens te klein, ook al nam ik genoeg overschot.

    maar het is weer een schoontje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. goh ik ben blij dat ik niet de enige moeder ben die dat doet :) Soms, als mijn meisje vraagt of het eten klaar is omdat ze honger heeft, of omdat ze graag met mij wilt spelen, en ik ben iets aan het afwerken, kan ik nogal zagen tegen dat kind dat ze mij nog even moet gerust laten want dat ik iets aan het afwerken ben. En als ik dat heb gedaan voel ik mij zooooo slecht dat ik de aandacht die mijn dochtertje vraagt niet geef op die moment... terwijl die rok of bloes gerust kan afgewerkt worden nadat ze in bed ligt...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooi hoesje!!
    en wat die drukknopen betreft: sinds ik hier zo'n kampsnaps in huis heb is die oorlog met de hamer verleden tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh maar het is prachtig!! Geen kat die dat ziet, niemand (behalve wij) die dat weet en zeker iedereen die jaloers is!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ondanks de oorlog is het een prachtig hoesje geworden! Heb je hier een handleiding/patroontje gebruikt? Indien ja, dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig, indien nee, geen zin om het eens kort uit te leggen? Mijn GSM wacht al ruim 2 jaar op een hoesje :s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen handleiding gebruikt. Eigenlijk is het gewoon een zakje op een zakje met een lint ertussen....

      Verwijderen
  26. ik vind het anders een heel schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ondanks alles, is hij prachtig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo schoon! Naaien met kids in dze buurt kan soms behoorlijk frustrerend zijn. Ik ben blij dat ik niet als enige af en toe sta te vloeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wilde zeggen: koop u een prymtang! Maar die drukknopen van Lieselot zijn niet van Prym hé, dus dan zal dat ook wel niet werken. Want dat is wel een zaligheid. Schoon hoesje. En zo content dat ik ben dat er bij u ook al eens iets een mm scheef is ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi. Als ik ooit nog eens een nieuwe GSM koop (heb ook nog zo'n antiek geval), doe ik je helemaal na :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het geweldig!
    Chapeau hoor !! Zo'n klein ding en toch met paspel, drukknoopje, ..

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, ik vind het prachtig!!! Zowel van kleur als vorm! Heel heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een mooie stoffencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Soms is het jammer dat de mensen dat niet zien, dat je daar zo hard op geploeterd hebt. 't Ziet er altijd zo verdacht eenvoudig uit, terwijl het soms bloed, zweet en tranen heeft gekost. Ik had mij er bijna aan gewaagd, aan zo'n gsm-zakje, zo op 't eerste zicht, maar na het lezen van je relaas stop ik hem nog maar even 'naakt' in de handtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een super hoesje en zo fijn te horen dat er bij jou ook wel eens wat mis gaat in de milimeters. Hilarisch verhaal. Maar wat een resultaat toch weer. @

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het resultaat is prachtig, en die millimeters die doen me NIKS ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Welke millemeters? T is weer een schoontje zene!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super super mooi! De uitleg zou ik ook heel tof vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Waw, wat is dit een prachtig gsm-zakje! En zo'n mooie kleurencombinatie! Daar loop je waarschijnlijk liever mee te pronken dan met je nieuwe gsm ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  40. U hoesje heeft toch maar een mooi verhaal dat weer mee de volgende geschiedenis in kan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Haha, ik heb hier onlangs ook zo geworsteld met zo'n klein onding!
    Maar 't is echt heel mooi geworden hoor!
    In dat van mij zitten veel meer schoonheidsfoutjes, het mooie stofje maakt wel veel goed, maar ik denk dat ik binnenkort toch eens een tweede poging waag. En dan wil ik ook zo'n lintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hihi, moet ik hier nog een complimentje schrijven? Zelfs met een zakje dat niet meedeed, maak je iets schoons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik heb nog nooit zo'n mooi gsm zakje gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een leuk gsm zakje :)). Heb je mss ook een tutorial hiervan. Mijn gsm-etjs kan ook wel een nieuw hoesje gebruiken. Groetjes Desirée

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Super stoffencombinatie weer! En dat "dingen even snel afmaken terwijl de kinderen daar eigenlijk een stokje voor steken..." heel herkenbaar. Op die manier belandde bij mij een bijna af "potloden-, en tekenblokhouder" in de prullenbak. Ai.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heb je iets van versteving gebruikt? Ik ga een poging doen om er ook een te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, vlieseline H640

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Nu kan ik aan de slag!

      Verwijderen
  47. Zeer mooi hoesje! Ergens een handleiding van?

    BeantwoordenVerwijderen
  48. en hoeveel extra cm heb je er uiteindelijk bij gedaan? Kga er ook aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ik ben verliefd op het stofje...zou dit nog te krijgen zijn? iemand een idee

    BeantwoordenVerwijderen