maandag 26 maart 2012

en anna werd 8 jaar

Weliswaar zonder nieuwe rok, maar wel met heel veel liefde en knuffels omringd.  Ik denk dat we er wel in geslaagd zijn, om haar zaterdag, na het intense verdriet, toch nog een leuke verjaardagsavond te bezorgen.  Ons weekend was er één met heel veel diepe dalen, maar ook pieken, om ons meisje, dat straalde in haar nieuwe knalroze kleedje, met knalroze strik in het haar.  Ons meisje dat al zo groot is.

En dan werd het zondagavond, en zaten we samen te eten aan tafel.  Rustig nog wat napraten, over dat dubbele weekend.  Tot ik opeens dacht aan de verjaardagstraktaties voor op school.  Helemaal vergeten.  Niemand had er nog aan gedacht, maar vooral ik niet, ik, die daar anders al dagen op voorhand over nadenk van hoe of wat.  Anna wou graag cakejes mee naar school nemen, dus werd er hier nog tot in de late uurtjes gebakken.  We verpakten ze in miniboterhammenzakjes.  Een hele berg.

En tijdens het bakken dacht ik opeens aan die gigantische voorraad traktaties, ergens verborgen in een zak in mijn kleerkast (ik weet het, alles ligt hier niet altijd op de meest logische plek).  Tijdens onze vorige vakantie in Nederland maakten we een tussenstop bij deze fantastische winkel.  Wat je daar kan kopen aan spotprijzen, onze ogen vielen open.  We liepen dan ook buiten met vier hele grote zakken vol.  Vol met vanalles en nog wat.  Dingen die we hoogstwaarschijnlijk nooit nodig zouden hebben, maar voor minder dan een euro dan toch ook weer niet in de winkel konden achterlaten.  En zo hadden we ook een zak vol kleine spullen, in 30-voud, om ooit mee te nemen als verjaardagstraktatie.

De doosjes werden uitgehaald en voorzien van een stuk washitape met daarop 'ANNA 8 JAAR' geschreven.  De dochter heeft dat wijselijk zelf gedaan, nadat ik eerst enkele doosjes voorzien had van 'ANNA 6 JAAR'.  Mijn hoofd is er nog niet volledig bij, maar dat komt wel weer in orde.  Het alsmaar aanwezige lentezonnetje helpt me daar enorm bij, stilaan pakken we hier de draad weer op.

En zo vertrok Anna vanmorgen uiteindelijk toch fier naar school, op haar nieuwe fiets, met haar nieuwe nutcase helm, en met twee zakken vol traktaties.  Meegenomen in een tafelzeiltas, die hier ooit werd gemaakt omdat zo'n ding gewoon altijd van pas komt, en in de piekeboo die ik lang geleden won bij eloleo.  Ook zo'n ding dat gewoon altijd van pas komt.

34 opmerkingen:

  1. fijn dat jullie ondanks alles er toch nog een leuke dag voor haar hebben van gemaakt! En, stress, de traktaties ... maar mooi opgelost :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor zo last minute zijn de traktaties super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben echt blij voor Anna dat toch nog een beetje een leuke vejaardag heeft kunnen vieren! en de traktaties zien er heel goed uit...
    En die zon, ja die kan wonderen doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toch fijn dat ze nog een leuke dag heeft gehad! en ik hoop dat het zonnetje alle zorgen en verdriet zachtjes meeneemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, lees nu pas je vorige post... hoe intens moet het allemaal zijn...het verdriet maar hopelijk ook de vreugde.
    Nog een gelukkige verjaardag voor Anna en knuffel elkaar maar goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat ze toch nog wat heeft kunnen genieten van haar verjaardag. Het was voor jullie niet het meest evidente weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken maar één iemand die altijd weer zoiets tevoorschijn kan toveren en dat ben jij ... Laat die zon maar schijnen zodat jullie samen weer veel energie kunnen opdoen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben onder de indruk van jullie weekend en hoe je de traktaties opgelost hebt! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke traktatie en wat fijn dat het zo langzaam aan beter gaat. Nog van harte.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zo komt het allemaal nog goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wie wat bewaart, heeft wat... Ik ken dat, best handig af en toe!
    Mooi dat ze toch ook het verjaardagsgevoel heeft gehad. Ik wilde je nog even laten weten dat jouw glitterrok-idee van een tijdje geleden hier twee heerlijke rokjes heeft opgeleverd! Zie mijn blog: http://vrolijkevlaggetjes.blogspot.com/2012/03/rokjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat Anna.
    Vreugde en verdriet op hetzelfde moment beleven, het is niet evident.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd voor Anna! Het is inderdaad niet makkelijk om op zo'n hard moment in jullie leven te feesten, toch fijn dat ze zelf kon stralen op haar dag! En weet je uiteindelijk is het allerbelangrijkste niet de zelfgemaakte kroon of het afgewerkte rokje, ook niet de meest geweldige tractaties maar wel jullie warmte jullie knuffels en jullie aandacht. Ik vind alleszins dat je dat last-minute geweldig bijeengesprokkeld hebt. Alvast veel sterkte nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toch nog uit "niks" wat feestelijks gemaakt! Knap hoor, in zo'n dubbel weekend... Heel veel sterkte de komende tijd in ieder geval, en nog gefeliciteerd met jullie grote dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat straalt uit alles een warmte en aandacht, en daar gaat het toch om. Juist in moeilijke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben blij dat Anna nog een leuke verjaardag heeft kunnen vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkige verjaardag voor Anna! Je hebt dat heel mooi opgelost. Laat nu die verwerking maar stilletjes en in alle rust beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat je de dingen verkeerd schrijft is heel herkenbaar, zeker als je hoofd vol zit, en je zoveel te verwerken hebt. En ook hier rare verstopplaatsen, helaas beginnen de kinderen mij door te hebben :0)
    En voor Anna is alles weer met veel liefde in orde gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauw! vooruitziende mams ben jij! Ik heb hier nergens zo een geheime bergplaats hoor met cadeautjes :oD ... dat maakt die schrijffout zeker goed!
    Ik ben er zeker van dat jullie, ondanks alles, Anna een schitterende verjaardagsavond hebben bezorgt!
    Nogmaals een dikke proficiat Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super tractatie voor je grote meid !
    Ik verstop ook altijd cadeautjes overal en nergens, zodanig dat ik ze op het moment dat ik het nodig heb, weer vergeet, zo handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter, fijn dat jullie dit, ondanks al het verdriet, toch hebben kunnen vieren. Hopelijk heeft ze genoten van het trakteren! (aan de traktatie zal het niet gelegen hebben....). groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoera voor Anna! Het leven gaat door, hé.
    Verdriet moet een plaats krijgen, maar de kindjes hebben jou ook nodig.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkige verjaardag, Anna!
    Wat tover jij op 1-2-3 mooie traktaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn om te lezen dat jullie de verjaardag van Anna ondanks alle verdriet toch nog goed gevierd hebben èn dat de zon je zoveel deugd doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt dat heel fijn aangepakt in zo'n snel tempo. Een dikke chapeau.
    Een late maar toch nog fijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waauw dat noemen ze nu eens toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Met aandacht las ik je volgende blog, hoe het was geweest het feest van Anna. Wat een moeilijke dag moet dat zijn geweest. En wat fijn zoveel liefde en knuffels voor anna. Gelukkig heeft ze toch een fijne verjaardag gehad en zijn de tractaties opgelost. Daar dacht toch niemand aan.
    Knuffel voor jullie, hoe jullie het samen doen. Owjah, en natuurlijk gefeliciteerd met anna's verjaardag!
    Groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh hahaha dat zal ook iets voor mij zijn om dat te vergeten!!!
    Vaak door alle stress presteer ik nog beter!
    Maar je traktaties zijn SUPER!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat fijn dat ze het toch allemaal even aan de kant kon zetten voor "haar dagje", nog een warme knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat fijn te lezen dat het toch een goede verjaardag is geworden ondanks alle ellende!
    En wat heb je een mooie voorraad spulletjes om toch nog wat moois mee te geven om te tracteren, heerlijk!

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat moet jij toch een supermama zijn!!! Na zo'n weekend nog de energie vinden om efkes in de vlugte te bakken, de traktaties leuk te verpakken, ... Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Proficiat Anna!
    Ik ben er zeker van dat jullie er in geslaagd zijn om haar toch nog een fijne verjaardag te bezorgen

    BeantwoordenVerwijderen