vrijdag 17 februari 2012

slapen in de auto

Vannacht vertrekken we voor een weekje naar de sneeuw.  Naar veel sneeuw, en veel kou (en dit terwijl ik nu net snak naar de lente, maar dit even terzijde).  We nemen mee: veel warme kleren, veel eten, veel spelletjes, veel boeken en puzzels... en ook veel kussens.  Want we rijden midden in de nacht, tijdens slaaptijd dus.  De chauffeur van dienst, mijn lieftallige echtgenoot, kruipt vrijdagnamiddag al vroeg onder de wol, om dan de hele nacht wakker te kunnen blijven en ons veilig te vervoeren 800 kilometers lang.  Maar de vier kinderen en ik, wij kijken vrijdagavond eerst nog naar een filmpje en gaan pas laat slapen.  Om twee uur 's nachts, vertrektijd, zijn we bijgevolg nog moe, nog heel moe, en willen we rustig verder slapen in de auto.  Dekens gaan mee, die hebben we hier nog met hopen liggen (en Anna neemt haar nieuw exemplaar mee), maar deze keer (en dat vergaten we de andere jaren steevast) ook kussens.  Want leg u maar eens enkele uren tegen de autodeur of half tegen uw buur.  Niet comfortabel, ziet u.  Dus liet ik elk kind plus mezelf een stofje kiezen, en daar werd een kussensloop van gemaakt.  Geen geruzie dus, ieder heeft zijn eigen exemplaar, groot genoeg om zich tegen te nestelen tijdens de lange rit. 

Nu ga ik snel nog wat inpakken (dat doe ik dus echt niet graag!), en dan zijn we klaar voor een weekje echt winteren.  En als we terug komen, verwacht ik lente en zonneschijn.  Kunnen de thuisblijvers daar alstublieft voor zorgen, want ik vrees dat ik dan geen dag langer echte koude kan verdragen.....

51 opmerkingen:

  1. veel fun in de sneeuw en kom in één geheel terug veilig thuis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh héél veel plezier!
    En waar blijf jij toch telkens weer die vrolijke stofjes vinden?
    Zo een mooi stapeltje zonnigheid in de auto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. van boven naar onder: vermiljoen - annamarieke - pauli - pauli - vermiljoen.

      Verwijderen
  3. Prachtige kussens! veel plezier en doe voorzichtig (tijdens de reis en op
    de piste...)

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk!! Veel plezier op vakantie en een veilige reis toegewenst!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sofie, ik wens je heeeeeel veel sterkte in die grote berg sneeuw die je tegemoet gaat, want ik hoorde al op tv dat er zoveel sneeuw gevallen is dat het voor vakantiegangers soms moeilijk te bereiken is. Maar je bent in ieder geval goed voorbereid met al je kussens (geweldig leuk weer met die fijne bloemetjes e.d.) en dekens. Toch wens ik jullie heerlijke dagen met veel zon en met 4 kids in de sneeuw wordt het vast heel gezellig en ik zal hard hopen op heel veel lente (eigenlijk deze week al beginnend!! zodat ik er zelf vast van kan genieten...) zodat het er zal zijn als jullie terug zijn!! Geniet ervan! Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ziet dat er weer heerlijk gezellig uit,veel plezier en voorzichtig onderweg gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmm ZALIG !
    Daar wil iedereen zich wel tegen nestelen!
    GENIET ERVAN !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt in elk geval alvast wat lente in de auto met deze vrolijke kussens. Veel plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie stofjes, tzal een vrolijke auto zijn van binnen! En ik kan me voorstellen dat je na die week kou, geen kou meer wilt! Ik hoop ook heel hard op lente en zon! Fijne week samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne vakantie! En slaap zacht met de mooie kussens

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede reis allemaal en heel veel plezier in de sneeuw!
    Ik zal persoonlijk proberen de lente hierheen te lokken :)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat heerlijk.... Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahaa wat leuk, vrolijke bende bij jullie in de auto met die kussens :) goede reis en fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kussentjes, daar zal iedereen blij mee zijn in de auto. Prettige vakantie!!! En geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel reisgenot ... met zo'n mooie zachte kussens nemen jullie alvast een mooie start !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zal fijn slapen! Ze zijn mooi geworden. Op weg naar Frankrijk hadden wij altijd ons hoofdkussen bij ons. Het slaapt dan een stuk beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En die arme chauffeur krijgt geen fleurig nekexemplaar? ;-) Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel Riet, ik heb dat voorgesteld. Maar die wil gewoon stoer doen denk ik, en weigert steevast. Ik heb voorgesteld van af en toe mijn bloemenkussen te 'lenen' aan hem, maar ook daar kreeg ik een duidelijke 'neen' op;)

      Verwijderen
  18. Eerst en vooral: prettige vakantie toegewenst! En als tweede: slaap zacht op deze wederom superprachtige kussens! Trouwens een heel goed idee om ieder 't zijn te laten kiezen... Ik zou dat ook durven doen. Maar dan moet ik eerst de basis leren, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. By the way: ik heb je ook 'n award gegeven. Ik heb gezien dat je hem al gekregen hebt, maar ik vind dat je 'm dubbel en dik verdient!

      Verwijderen
  19. Oh, die stof met paddestoeltjes is te schattig!
    Goede nacht gewenst en een heel fijne vakantie.
    En kom allemaal weer heelhuids terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. veel plezier en goede reis, dat gaat stil zijn in die auto zeg! die liggen vast de hele reis te knorren op zo'n zacht kussentje! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ah, sneeuw en kou, gij liever dan ik ;-). Maar het wordt vast een leuke week! Veel plezier en voor de zon wordt gezorgd! (dat hoop ik zelf alleszins toch ook heel hard!)
    Ik vind dat trouwens altijd superleuk om te zien, zo'n ganse stapel kussens. Ik moet ergens in 't kort ook nog 4 kussenslopen maken, dus dan kan ik ook zo'n leuke foto's maken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat verwacht jij nou van ons lente en zonneschijn als je een van de kleine sprankeltjes lente-gevoel (die geweldige kussentjes dus) meeneemt op vakantie? Maar goed, we zullen ons best doen om lente in de keet te brengen tegen dat je terug bent!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. veeeeel plezier in de sneeuw! kussenslopen staan hier ook dringend op het programma, nadat ik de huidige samen met een nieuwe rode lap stof heb gewassen... ze zijn nogal rozig geworden nu :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldige kussens, helemaal leuke stofjes. Hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel vrolijke kussens ! Heel veel plezier in de sneeuw.
    Ventje en de dochter vertrekken vandaag ook naar de bergen en sneeuw,ik heb haar ook nog een dekentje gemaakt om mee te nemen !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie Kussenhoezen, en dat stofje van die voor jezelf, heerlijk!
    Ik heb je genomineerd voor een Award!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wens jullie een heel leuke sneeuwvakantie. Maar dat is nu eens echt niets voor mij. Ook al moest ik zo'n reis winnen, dan gaf ik ze met veel plezier door.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jullie gaan goed slapen deze nacht. Een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Als dat geen knusse reis wordt :-) heerlijke stofjes. Geniet van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb je blogje via Sam ontdekt en ben meteen verkocht !! Jij bent handig ... En zo voorzienig voor de grote uittocht ! Zo kan je alleen maar uitgerust ter plekke arriveren en direct ravotten in de sneeuw ! Geniet ervan !!!!

    http://hetlevenvaneenploetermoeder.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super die kussens!

    En als het dan nog winter is bij terug komst kijk je maar naar je blog! Daar schijnt het zonnetje al!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Te gek! Hopelijk hebben jullie een heerlijke vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kan er wel naar blijven kijken, al die mooie kussens op elkaar :-)
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. We nemen soms ook eigen kussens mee,zowel voor in de auto als op de bestemming, een goed kussen is belangrijk en met deze kom je in in stijl toe :0).Maak er een heerlijke vakantie van, ondertussen bestellen wij de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw, zo'n schone stofjes! Veel plezier op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo,

    Mooie variatie aan kussens is dat geworden. Wij hebben net een weekendje Disneyland Parijs achter de rug weet er dus alles van, van autoreizen, hoewel onze reis maar de helft was van de jouwe. Een kussen is een must.

    Je leest dit allicht pas na jouw weekje winteren maar jij kreeg een award van mij, Proficiat en neem eens een kijkje op :

    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com/2012/02/award-gekregen-nu-met-alles-op-en-aan_21.html

    Hopelijk genoten jullie van een deugddoende vakantie.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Have fun op je vakantie! En dat stofke van Anna haar kussen... Van waar ken ik dat nu weer? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik gaf je net de Vertile Blogger Award, t'is omdat je het verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. kei mooi en kei leuk idee!
    Ik vind Elisabeth het hare het leukste :D ik moet ook eens naar pauli denk ik

    BeantwoordenVerwijderen